Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lars K
Nu er jeg efterhånden ved at være træt af at se på det område, der ligger oppe i højre øverste hjørne af min skærm, så jeg ville lige høre om der er andre der har haft lignende problemer med image persistence på en Dell 2005FPW og har prøvet at kontakte Dell.
Jeg har forsøgt op til flere gange at fjerne det ved at køre en helt hvid baggrund i en dags tid. Det har også hjulpet midlertidigt, men i løbet af et par timer er den gal igen. Computeren har altid været indstillet til at slukke skærmen efter 10 min inaktivitet.
Har læst rundt omkring og fundet ud af at det er et ret udbredt problem på netop denne skærm.
Har 3 års "replacement service" på skærmen. Burde det ikke dække sådan noget?

Ps. det er noget der er opstået godt og vel 1½ år efter jeg købte skærmen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo det burde være dækket.
Af Lars K
Snakkede med deres support i dag og vi aftalte at de sender en ny skærm.

ok support :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, med skærmene plejer deres support at være ret kontant. Det er straks sværere at få dem til at leve op til deres forpligtelser.
Af Lars K
yakken skrev:Ja, med skærmene plejer deres support at være ret kontant. Det er straks sværere at få dem til at leve op til deres forpligtelser.
uddyb
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med monitors er defekter som regel ret fysiske af natur, hvorfor du hurtigt kan overbevise deres hotline om at problemet ikke kan løses i telefonen. Jeg har selv prøvet at sende en monitor retur og det var en særdeles behagelig oplevelse med lynhurtig levering.

Med deres PC'ere er de meget opsatte på ikke at skulle sende en mand ud til adressen selvom der er betalt for en 3 årig onsite garanti. Jeg har i flere tilfælde set hvordan de prøver alverdens krumspring for at løse et hardwareproblem over telefonen ved blot at udlevere 100 råd som man bør prøve først - når man køber en onsite garanti så bør de stille på adressen når personen i den anden ende af røret ikke længere er i stand til at diagnostisere sin PC selv.
Af Lars K
Enig...men det er vel normal procedure, at man skal igennem alle de spørgsmål inden de sender en mand ud? Man kan selvfølgelig diskutere om det er relevant, men igen omvendt vi ved jo ikke hvor mange problemer der bliver løst ved at kunden sammen med supporteren gennemgår de spørgsmål. Det er uden tvivl træls at sidde og høre på, hvis man er en erfaren nørd. Problemet ligger vel i at medarbejderen ikke ved hvilket niveau kunden ligger på, så det er standard procedure for alle.
Sådan var det ihvertfald da jeg skulle have min harddisk i min bærbar udskiftet. Personen jeg snakkede kunne godt høre at jeg vidste hvad jeg snakkede om, men han SKULLE altså igennem de spørgsmål.
Nu er det godt nok kun en harddisk men går ud fra at det er samme procedure når der skal en tekniker ud.
Nåh...OT