Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af DICKHILL
Jeg takker! (:

Jeg forventede nu heller ikke USB 3.0, for er også fuldkommen ligeglad med hastigheden..
Det var nu bare for at få noget der var "optimeret til/med fjernsynet"..

Men hvis der kan skrives op til 480 Mbit/s, så gad jeg nu egentlig godt vide hvorfor de USB-pinde jeg finder, kun skriver op til 4 eller 5 MB/s og USB 3.0 kun går op til 25 MB/s...
(Læsehatigheden er 10MB/s for 2.0 og 80 MB/s for 3.0)

Nok er jeg i den billige ende, men jeg tvivler nu på at der er nogen der går ud og giver et par tusinde for en USB-pind, som de helt dyre nu ellers koster?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selve interfacet er gearet til 480 Mbit/s. Det betyder ikke at stick'en er :)
Brugeravatar
Af DICKHILL
Fik jeg godt læst lidt op på bagefter..
Syntes bare at det er lidt forkert at bringe op, når det alligevel aldrig er muligt at kunne overføre eller skrive med de hastigheder.. :P

Lidt ligesom når man betaler for en 50 Mbit/s. internetforbindelse og alligevel aldrig kan udnytte den.. :P

Men det var ikke for at starte en diskussion af nogen former..
Det var kun fordi at jeg ikke kendte til området..

Jeg fik svar på mit spørgsmål, hvilket I skal have mange tak for! (:
For så kan jeg få bestilt min nye HDD og så samtidig tage en USB-pind med i samme forsendelse..
Brugeravatar
Af DICKHILL
Yes.. USB 3.0 fungerer ganske udmærket på F8005! (:
Har - som tidl. nævnt - selv en ekstern Western Digital 1TB sat til mit..

De er jo (somregel) også bagud-kompatible.. (:

Jeg synes bare at 1TB er "overkill" og da jeg så skal købe noget nyt, er der ingen grund til at jeg ligefrem går efter USB 3.0, når det alligevel kun er USB 2.0..
Jo vist, jeg kunne da (senere) så bruge den til mine computere...
Meeeen, til den tid (og skulle jeg få brug noget), så køber jeg sgu nok bare noget nyt igen.. :P
Undrer mig over når jeg ser TV 2 nyhederne i HD kl 19 hvor de regionale stationer tar over kl 19.30, skifter min til Lorry. Jeg bor i Vestjylland, så skulle tv¨et ikke skifte over til Midt Vest istedet ?
Brugeravatar
Af DICKHILL
Det er - efter min mening - din TV-udbyder der styrer det?
Af Tyros
DICKHILL skrev:Det er - efter min mening - din TV-udbyder der styrer det?
Okay, troede bare den istedet for at skifte over til Lorry ville skifte til Midt Vest. Bruger Canal Digital.
Brugeravatar
Af DICKHILL
Det skulle den jo egentlig også helst gøre, når du bor i det område.
Jeg ved intet om det, så der skal nogle klogere folk til, for at få det afklaret.. (o:

Men jeg tænker bare tilbage på de gamle "kasse fjernsyn"..
Der var jo ikke noget teknisk i dem, andet end en strømforsyning og en simpelt TV-tuner..

Mit bud ville dog være at der kunne være nogle indstillinger der afgør hvor i landet du befinder dig?
(Samsung har jo det at man kan indtaste postnr. - Som så ikke virker med YouSee)
Ellers er kanalen Canal Digital udbyder, måske bare "Københavnsk" ?

Jeg melder ellers pas og lytter nu bare med! (:
Af Tyros
DICKHILL skrev:Det skulle den jo egentlig også helst gøre, når du bor i det område.
Jeg ved intet om det, så der skal nogle klogere folk til, for at få det afklaret.. (o:

Men jeg tænker bare tilbage på de gamle "kasse fjernsyn"..
Der var jo ikke noget teknisk i dem, andet end en strømforsyning og en simpelt TV-tuner..

Mit bud ville dog være at der kunne være nogle indstillinger der afgør hvor i landet du befinder dig?
(Samsung har jo det at man kan indtaste postnr. - Som så ikke virker med YouSee)
Ellers er kanalen Canal Digital udbyder, måske bare "Københavnsk" ?

Jeg melder ellers pas og lytter nu bare med! (:
Håber der er en som kan hjælpe. Har tastet post nr ind.
Laver også lige en lille hijack..

Har også lige købt dette tv i forgårs. Har leget lidt med at optage. Optog på discovery igår og så det forskudt lidt efter for at prøve det med at spole osv. Og det virkede fint.

Inden jeg gik i seng havde jeg så sat den til at optage på Canal 9 for at se om det fungeded når tv var slukket. Det gjorde det. Bortset fra at udsendelsen ligner noget der er sendt på en krypteret kanal. Fyldt med fejl og lyd der hakker..

Det er samme usb pen som virkede fint igår.
Udsendelsen kører også i det tempo den skal, men bare fyldt med en masse fejl farver og firkanter lige som et kodet signal.

Har stofa. Århus Antenneforening.
Har den store pakke hvor canal 9 er i. Og det fungere fint live..
Men den optagelse er ikke meget værd. :(

Nogle der har nogle gode ideer eller erfaringer ?

/ Carsten
Brugeravatar
Af DICKHILL
Har du set Canal 9 på det TV før?
For jeg vil mene at det lyder som forstyrrelser i signalet..

Og det behøver nødvendigvis ikke at være en fejl hos dig, men kan lige så vel være at der har været forstyrrelser i kablerne/servere/luften/what-ever..

Jeg oplever selv nogle dage hvor en kanal har forstyrrelser og næste dag, så er den fin..
(Jeg har så heller ikke skide godt antennesignal, så skal have fundet noget antenneforstærker)
Tak for svar..

Havde set canal 9 uden der var problemer. Men har også kigget her efterfølgende og der har været nogle gange med lidt udfald og forstyrrelser. Så det må være derfor. Holder lige øje med det, ellers må stofa lige på banen..