Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
når der står: 'HD-ready'??

jeg ser stadigvæk en del skærme (div.Bilka, Elgiganten, Føtex og par andre aviser/reklamer) hvor der står 'Nyhed' og hvor den KUN er HD-ready...- det kan godt være at skærmen ER en 'nyhed' (i form af at den aldrig har været en del af forretningens sortiment før) men 'nyhed' betragtes (af de fleste) som noget nyt (ikke som 'nyt' i sortimentet men som noget der er nyt - hvis I forstår hvad jeg mener :) )

jeg tror at en del (stadig) bliver fanget af de snu metoder som mange (stadigvæk) bruge...- lidt for dårligt...
Af Corax
Flatpanels har en TV købsguide hvor det er dækket:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1210750202

Men hvis du ikke gider læse guiden så er definitionen fra guiden her:
HD ready er et mærke, som producenter kan benytte, hvis de opfylder mindstekravene for modtagelse af HD. Og det essentielle her er ordet"mindstekrav".
Af allo
det jeg mente med det det var (og stadig er :) ) at det lyder vold mystisk at der stadig bliver produceret kun HD-ready tv...- det må være noget meget gammelt noget 're-used' i stedet for at blive smidt ud og det bliver bare mærket som en 'nyhed'...- og mange (som sagt) tror at det ER en nyhed uden at kigge på det med småt...

Corax:
de nartikel du linker til er fra 2008 :) - og der er sket en del siden 2008...- for mig er det 'fusk' det med 'nyhed'...- og jeg har selv stået ved siden af en (i Føtex) som talte meget entusiastisk om et tv som han så i en reklame og det var en 'nyhed' og meget god pris og han (det var en lidt ældre hr.) var mmeeggeett overbevist om at det VAR en 'nyhed' med alt hvad der hører til (mht.up-to-date 2013 og alt det der - dog uden 3D :) )
Af AkAFester
Du ser meget firkantet på det her. Så er alle HD-ready, fullHD, plasma og LCD skærme "gamle"?

Det er da nyt da alt indmaden er skiftet ud, nyt design og panelet sikkert også har fået en kærlig hånd. Det kan da godt være at det stadig har hd-ready eller full hd logoet klistret på men det gør det da på ingen måde "gammelt".
Af allo
kun HD-ready format er meeggeettt overdateret...- så det er ikke fordi jeg ser firkantet på det ;) - og det undrer mig at det stadig bliver betragtet/kaldt som/for 'nyhed' - that's it...
Brugeravatar
Af edinger
Der er vel ingen – heller ikke forretningerne – som påstår, at begrebet "HD-ready" er noget nyt.

En skærm kan selvsagt godt være ny(udviklet), selvom udvalgte eller måske endda samtlige features er velkendte og gennemprøvede.

I modsat fald kunne man jo tilsvarende slutte (altså: konkludere), at enhver ny bil i mellemsegmentet og nedefter reelt er "gammel", fordi alt det tekniske er set før i større, dyrere biler.

Og det går jeg ud fra, at du (også) synes, er noget vrøvl.

- Capisce? ;)
Af Corax
Begreberne har ikke ændret betydning siden 2008 så jeg kan ikke se hvordan alderen af artiklen er relevant.

Og som edinger skriver så har begrebet hd-ready ingen relevans for om skærmen er ny eller gammel. Det betyder bare den opfylder nogle mindste krav.
Af allo
ok...- step by step så:

jeg mener at en 'nyhed' er noget der afspejler noget der minimum er up-to-date anno domini xxxx - og ikke noget der er overdateret (som HD-ready)

når du nu køber en bil i dag så ved du at de nkommer til at køre mere end 8-10km/l - ingen ville producere en alm.bil der ville køre så få km/l (jojo - men nu taler jeg om en alm.bil og ikke noget a-la Hammer halløj) - eller en el-bil hvor der er ingen what so ever station (radius 600km) hvor man kunne oplade - det kan man kun gøre i sin egen garage...- ergo lige så ubrugeligt crap som HD-ready tv anno domini 2013 (men stadig en 'nyhed' der proklamerer at det er up-to-date...)

"...så har begrebet hd-ready ingen relevans for om skærmen er ny eller gammel..." - selvfølgelig er det meget relevant og siger alt om en skærm...- for hvornår er det lige at de sidste få IKKE HD kanaler bliver til HD af slagsen ;) ??

kan I følge mig nu :) ??
Brugeravatar
Af edinger
Jeg kan læse, hvad du skriver. Men det er (stadig) ligeså forvrøvlet. Så jeg står af her.

God weekend! :)
Af kronholm
Der er vel ikke engang én eneste tv-kanal som sender i fuld hd 1080p, så hvordan hd-ready kan være out-dated det er mig en gåde. Desuden får du stadig en bedre billedkvalitet ved at give 3500 for et 42" panasonic X60 fremfor at give 5000 for et fuld hd 40/42" lg / samsung / panasonic / sony.

Når der kommer nye modeller hvert år, så er det nyheder. Ligegyldig hvilken opløsning de har........
Af Corax
allo skrev:ok...- step by step så:

jeg mener at en 'nyhed' er noget der afspejler noget der minimum er up-to-date anno domini xxxx - og ikke noget der er overdateret (som HD-ready)

når du nu køber en bil i dag så ved du at de nkommer til at køre mere end 8-10km/l - ingen ville producere en alm.bil der ville køre så få km/l (jojo - men nu taler jeg om en alm.bil og ikke noget a-la Hammer halløj) - eller en el-bil hvor der er ingen what so ever station (radius 600km) hvor man kunne oplade - det kan man kun gøre i sin egen garage...- ergo lige så ubrugeligt crap som HD-ready tv anno domini 2013 (men stadig en 'nyhed' der proklamerer at det er up-to-date...)

"...så har begrebet hd-ready ingen relevans for om skærmen er ny eller gammel..." - selvfølgelig er det meget relevant og siger alt om en skærm...- for hvornår er det lige at de sidste få IKKE HD kanaler bliver til HD af slagsen ;) ??

kan I følge mig nu :) ??
Det var den værste bil analogi jeg nogen siden har set :) Men jeg kan godt følge hvad du mener. Jeg mener dog også at du tager fejl og ligger mere i ordet nyhed en end der er.

Et nyt produkt er en nyhed og nye produkter behøver ikke være up-to-date. Lige meget om det er biler, skærme eller mobiltelefoner så findes der lavpris modeller der ikke er up-to-date og det er betyder ikke at det ikke er en nyhed.
Af allo
for mig (lige som for de fleste andre) er en 'nyhed' noget der enten er up-to-date eller noget nyt - og I ved (nok alle sammen ;) ) at kun HD-ready er hverken det ene eller det andet og passer nul og nix under 'nyhed' kategorien...- om det er en ny model med overdateret teknologi eller noget helt 117. så er det meget snu og misvejledende reklame/salgs-argument...

et nyt produkt er slet ikke det samme som en 'nyhed' - på ingen måder...- hvis (f.eks.) Apple skulle udgive iPod anno domini 2005 i en 2013vers. (samme teknologi som i 2005) blot 5mm mindre og lign. så er det et nyt produkt dog ikke en nyhed - for alt der sidder i den er gammelt og uaktuelt (farve og str. og sådan noget det er ikke en nyhed' ;) - og samme gælder en kun HD-ready skærm

vi ved jo alle sammen at alle gør hvad de kan for at sælge så meget som de overhovedet kan men vi ved jo også at alt for mange bruger helt ved siden af metoder...- og jeg synes bare at det er for dårligt

ny modeller er så godt som altid up-to-date og/eller noget nyt...- det hvad de betragter for en 'nyhed' (kun HD-ready skærm - om det er så aug.2013 udgave) svarer hverken til det ene eller til det andet - på ingen måder...