Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
F6675 er en LCD-skærm. Du kommer fra en plasmaskærm. Men det er du ok med?

Og du vil gerne have Smart-tv-funktionalitet. I så fald kunne du jo vælge Supergris' LG-skærm og så supplere med en ekstern boks, som gør tingene bedre, hurtigere og "smartere" :)
Af Guffi182
Ja jeg er med på det at det er et LCD ja.

Det var fordi jeg blev lidt lun på f6475 som er på tilbud lige nu til 8799 i elgiganten. Synes de 11.000 jeg skulle op og give for st60 var mange penge lige pludselig, da jeg var startet med et budget på 8-9000kr.

60" tror jeg bliver for stort. Men ja, at købe en rigtig god skærm og så købe "smart" ved siden af var også min først tanke, men den er konen ikke så glad for.
Brugeravatar
Af edinger
Jeg kan oplyse, at man meget nemt kan gemme eksternt udstyr af vejen i en lukket tv-bænk og så ellers styre det hele via en såkaldt IR-forlænger. Min egen YouSee-boks er på denne måde godt ude af syne. Det kan du jo lige lufte over for konen :)
Af Kaspar.
Hej har lige købt samsung ue55f6675 skal der en kalibrering til og hvordan gør man, er ikke så meget inde i teknik men syntes det står lidt for lyst/skarpt o,g syntes filmmode er mere behageligt men dog for mørkt. Kunne være rart hvis der var en liste med tal info men kunne gå efter, for jeg ville da ikke give 1000 kr som noglen gør nede i elgiganten for at få et helt nyt tv til at står godt.. :-)
Af Supergris
Du søger bare på din model + settings eller indstillinger, så får du som regel noget at arbejde ud fra, dog skal du være opmærksom på, at ikke alle skærme er ens fra fabrikken...
Af BennyBelm
Jeg har lige fået TV'et i går, og jeg må ærligt sige, at jeg mærker ikke noget til input delay. Brugte en del tid i går på at undersøge det i spil som FIFA 2013, Sonic (2d), Killzone 2, Skyrim, Heavy Rain og Hercules (retro fra PS Store). Jeg har ikke problemer med det overhovedet. Jeg brugte et Sony KDL-32W4000, et tv som vist skulle have rimelig lav input lag, før ST60 og jeg fornemmer stadig ikke noget ved at spille.

Jeg har kun spillet offline, men som det ser ud nu, vil jeg få masser af glæde af mit ST60 og ser frem til at få en PS4 til jul :)
Af Ringdal
Lyder godt Benny. Vil gerne selv have dette TV - det eneste der har trukket imod er den input lag. Spiller enormt meget fifa - mest online (Ultimate Team). Men du har slet ikke bemærket at det gør noget?

Kan du evt. prøve at spille en online kamp, og se om det er det samme :)?
Det lyder i hvert fald super positivt
Af Ringdal
Har det i hvert fald stadig.
Har ikke besluttet mig for noget endnu :)
Af Andersss
Ingen tvivl om at en ST60'er er bedre end noget plasma tv som LG kan levere. Du kan læse min brugeranmeldelse af LG 60" PA6500 (tilsvarende model som den LG der bliver linket til) og træffe en beslutning derfra.
Efter lidt fiks-fakseri er min PA6500 nu på niveau/eller bedre end min fars GT30.
Af K83
Skal selv have nyt tv og har overvejet denne,

Men vil høre om nogen har oplevet burn in ifm med gaming via ps3? Er lidt nervøs for dette på længere sigt.

Desuden der har forsøgt med mkv filer via ekstern harddisk?

Jeg overvejer også Samsung UE42F5505 til 4500kr med 3 års garanti gennem HiFi Klubben da den måske vil passe bedre til vores behov, men er ikke sikker endnu, det er en jungle st købe. Nyt tv...
Af Andersss
K83: snakker du om lg eller panasonic tv'et?