Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Den Lg du har fundet har en rigtig god pris så her er det nok svært at finde alternativer har selv lG men fra Lg highend og jeg kan kun sige at den har ikke skuffet .

Philips kender jeg intet til så her kan jeg ikke sig e noget .

Men jeg vil dog komme med et bedre forslag også fra Lg så bevæger vi os i den noget bedre serie af Lg fladskærme .

Her fåt du bedre biled da panelet er bedre du får Magic Remote som bare en noget du ikke kan undvære og flottere design .

Så kan du slippe 2000 kr. mere vil du få en bedre fladskærm .

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55la660v

I sidste uge havde Bilka en model som hed 55La690V til 8999 kr. den svarer til 55LA660V .

Så med lidt is i maven vil jeg foreslå dig at vente lidt og se tiden lidt an da de priser nok skal komme igen enten hos Bilka eller Elgiganten .

Lige til sidst vil jeg sige du skal gå efter Pasiv 3 D da det giver en bedre oplevelse og så skal der kun bruges briller som dem i biografen .
Den Philips du linker til har Aktiv 3 D og så er Smart tv delen også væsenligt bedre på Lg tv vil jeg påstå her tænker jeg på tjenster som Netflix Youbio Viaplay Eurosportplayer noget som de understyter .
Senest rettet af janbau 19 aug 2013, 09:23, rettet i alt 1 gang.
Mine kriterier er:

Over 50 tommer, da jeg sidder 4+ meter væk.
Pris: 7000-9000 kr.
Er ligeglad med 3D.
Vil gerne kunne se Netflix via. tv'et.
Skal kunne spille PS3-4 uden kvalitets problemer.
Her hørt at 50 MHz er noget lort så over det, men det har jeg ikke i forstand på at regne ud :)
Jeg vil alligevel komme med en bemærkning nu ang. Fladskærme og forskellen på de paneler der sider i dem .

Det er da klart at man vil opleve en bedre billedkvalitet især når vi snakker hurtige bevægelser af billedet . det var netop derfor jeg skiftede mit ellers glimrende Sony W 4000 50 Hz ud med en af Lg topskærme 47 Lm 760 som jo har et 200 Hz panel og ikke et 100 Hz eller 50 Hz panel .

Jeg lod mig overtale til at vælge denne lm 760 ( 200 Hz ) frem for Lm 660 ( 100 Hz ) da jeg ville være sikker på at ikke oplevere sløring af de hurtige bevægelser ved sport og film . Jeg gjorde det dog kun fordi jeg havde pengene til det . Det kostede ca. 3000 kr. at vælge den frem for lm 660 modelen som er et udmærket fladskærm også ang. hurtige bevægelser .

Det er også derfor at jeg anbefaler han at købe 55La690V eller til 55LA660V . frem for den 55LN575V som han jo godt nok kan få til den rimelige pris af 7999 kr . Da jeg vil påstå at det panel som sider i 6 og 7 og 8 serien er bedre men godt nok også til en noget højere pris .

Men med lidt is i maven vil jeg mene at han kan få 55La690V eller 55LA660V til ca 1000 kr mere . lige i denne uge 2000 kr for 660 v .

link til oversigt af Lg 2013 program her fra sitet .
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1364811081
jones31 skrev:Stop nu edinger, 50 hz skærme er dårlige til noget med hurtige bevægelse.
Ja, hvis man ønsker max sæbeopera-effekt.

Jeg antager, at flertallet på en videofil side som denne vægrer sig derved :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
For at undgå sløring, så skal skærmen have "Scanning backlight". Det skal ikke have 800 Hz Clear Motion Ultimate Smooth Cinema Plus... Nøgleordet er scanning backlight! Alle øvrige frekvenssystemer har til formål at udjævne bevægelse og introducerer dermed ekstra billeder med artefakter til følge. Det er ret enkelt.

Producenterne har så valgt, at gemme scanning backlight angivelsen, som en del af de mange andre frekvenser, som de pumper i vejret med forskellige måder at gange og addere på. Der må være nogle matematiklærere derude, som græmmer sig og det er bestemt intet under at den almene forbruger kan have svært ved at finde rundt i de mange frekvensangivelser.

Bottom line: Et TV med 50 Hz alm. gengivelse plus scanning backlight bør være tilstrækkeligt til enhver lejlighed, med mindre man har soap-opera-effekt som et krav til funktionalitet. Det er dog ikke alle producenter, der laver et TV hvor du KUN får scanning backlight og intet af det andet lir, så man skal stadig rode gennem menuer for at slå de uønskede features fra når man har betalt ved kasse 1.

For de interesserede kan man læse mere her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091