Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ekmani
Lyder til yousee bare skal kimes helt ned...
Ovenstående gør da, at jeg efter al sandsynlighed skifter når min f8005 kommer indenfor døren !:(

Nogen der kender til andre kabel tv udbydere ud over stofa der kan finde ud af at levere varen?
Af HrLaursen
Ekmani skrev:Lyder til yousee bare skal kimes helt ned...
Ovenstående gør da, at jeg efter al sandsynlighed skifter når min f8005 kommer indenfor døren !:(

Nogen der kender til andre kabel tv udbydere ud over stofa der kan finde ud af at levere varen?
Det betyder ikke noget for TDC. Du skal helt droppe kabelTV, for du kan kun vælge TDC, når det er dem der er, hvor du bor. Få i stedet noget over nettet. Jeg tror nok reglerne for valg af udbyder ændre sig meget snart, men pt. kan du ikke.

-M
Ekmani skrev:
Ovenstående gør da, at jeg efter al sandsynlighed skifter når min f8005 kommer indenfor døren

Inden du også begynder at trænge til at skifte underhylere, så slå lige lidt koldt vand i blodet ;;)

Er pt. Ingen udbydere der fuldt ud understøtter alle funktioner i Samsungs Smart tv, YouSee gør det stort set ligeså godt som andre udbydere - de har hver især deres mangler og hvad angår det manglende billede i EPG'en med YouSee som udbyder, så findes der også en forholdsvis nem løsning på det, nemlig at slette alle kanaler der ligger på 143Mhz båndet, er tale om kodede kanaler, som man alligevel ikke kan se, undtagen hvis man betaler særskilt for dem :)

Snakken gik mere på at tv'et understøtter funktioner, som ikke helt er understøttet af udbyderne på markedet, fordi man ikke er blevet enige om en standard på området - større problem er det såmænd ikke :)
Af HrLaursen
RockMedØerne skrev:Ekmani skrev:
Ovenstående gør da, at jeg efter al sandsynlighed skifter når min f8005 kommer indenfor døren

Inden du også begynder at trænge til at skifte underhylere, så slå lige lidt koldt vand i blodet ;;)

Er pt. Ingen udbydere der fuldt ud understøtter alle funktioner i Samsungs Smart tv, YouSee gør det stort set ligeså godt som andre udbydere - de har hver især deres mangler og hvad angår det manglende billede i EPG'en med YouSee som udbyder, så findes der også en forholdsvis nem løsning på det, nemlig at slette alle kanaler der ligger på 143Mhz båndet, er tale om kodede kanaler, som man alligevel ikke kan se, undtagen hvis man betaler særskilt for dem :)

Snakken gik mere på at tv'et understøtter funktioner, som ikke helt er understøttet af udbyderne på markedet, fordi man ikke er blevet enige om en standard på området - større problem er det såmænd ikke :)
Hejsa

Vær lige opmærksom på, at overstående løsning kan forsinke EPG informationen. Så der kan gå noget tid, inden guiden er fuldt opdateret. Jeg vil også lige tilføje, at Bredbånd Nord understøtte EPG meget dårligere end alle andre vil jeg tro. De har også bøvl med undertekster.

-M
Brugeravatar
Af rawjanus
Det skal nok lige slås fast, at problemerne med,, at Samsung recommendationsservice (TV NU / ONTV) ikke fungerer med Yousee på Smarthub 2013, ikke umiddelbart har noget med Yousee at gøre.

Servicen leveres af Samsung, og de viser ingen vilje til at fejlrette. Samsung Support mener således fortsat, at DRK, TV2 Charlie og DR2 er udtryk for de mest populære kanaler i Danmark ... flot!

Dertil oplyser de til kunderne, at TV'et blot skal have mindst 12 uger til at tilpasse sig brugerens eget forbrugsmønster. Jeg kan så oplyse, at efter 12 ugers intensiv brug af TV'et, er der ikke sket en eneste tilpasning af de foreslåede kanaler. TV'et mener stadig, at jeg er helt pjattet med TV2 Charlie ... suk!
Af HrLaursen
rawjanus skrev:Det skal nok lige slås fast, at problemerne med,, at Samsung recommendationsservice (TV NU / ONTV) ikke fungerer med Yousee på Smarthub 2013, ikke umiddelbart har noget med Yousee at gøre.

Servicen leveres af Samsung, og de viser ingen vilje til at fejlrette. Samsung Support mener således fortsat, at DRK, TV2 Charlie og DR2 er udtryk for de mest populære kanaler i Danmark ... flot!

Dertil oplyser de til kunderne, at TV'et blot skal have mindst 12 uger til at tilpasse sig brugerens eget forbrugsmønster. Jeg kan så oplyse, at efter 12 ugers intensiv brug af TV'et, er der ikke sket en eneste tilpasning af de foreslåede kanaler. TV'et mener stadig, at jeg er helt pjattet med TV2 Charlie ... suk!
Til det kan jeg kun tilføje: Vi kan håbe på, at det bliver bedre i næste model. Nu har Samsung tjent sine penge, hvorfor skulle de så ændre på varen de har solgt?

-M
Af Pipsen
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Det er YouSee der har problemer med sine signaler lige nu, og det arbejder de til at få ONTV informationen til at virke som den burde.

Det er åbenbart YouSee som har problemer??
Af NazmDK
HrLaursen skrev:
RockMedØerne skrev:HrLaursen skrev:

Når EPG'en nu er kommet til at virke efter hensigten, ved at du har skiftet fra YouSee til Stofa, mon det så ikke er YouSee og ikke Samsung, der skal ha over nakken for den ;;) ?

Du har ret i at der er flere ting der burde være nemme at rette med en software opdatering fra Samsungs side og at de nok har travlt med at kigge den anden vej istedet O_O På den anden side relaterer mange fejl sig til, at der ikke eksisterer en aftale mellem de forskellige udbydere og tv producenterne om en standard på området - indtil en sådan standard er fastlagt, må vi som forbrugere nok væbne os til tænderne, med en go' portion tålmodighed og leve med småfejlene O_O Hjælper yderst sjældent at brokke sig til support ialtfald, man får højst et andet telefonnummer, som man ka ringe til istedet O_O
Absolut enig. Men hvis man er en stor spiller i Danmark, så får man tingene til at virke. Halvfærdige løsninger som bla. deres DLNA afspiller, det holder simpelthen ikke. Hvis Samsung og Yousee ikke kan arbejde sammen, så bør Samsung sørge for at kunderne ved det før de køber produktet. Det er jo essentielt for TV'et, at sådan nogle ting spiller. Og de har i hvert fald vidst det siden 2010, for der gjorde jeg dem opmærksom på det inkl. 10-15 andre problemer med 2010 modellen. :-)

-M
Det med at EPG ikke vises, virker heller ikke pae 2011 og 2012 modeller. Lad os bare sige at min Samsung konsulent ikke ligefrem er stolt af det