Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ville mene at du får et rimeligt tv i 5505 modellen, vægtet ud fra de behov du har :)
5505 modellen har iøvrigt også indbygget wifi i modsætning til 5005 modellen, så alt i alt får du rimeligt meget for forskellen i pris :)

Bruger ikke selv netflix, da der ikke er Smart Tv i 5005 modellen, men den afspiller MKV video glimrende via en tilsluttet Wifi-dongle, så det sku også gerne være tilfældet på 5505 modellen via det indbyggede Wifi :) Vil tro at netflix også virker glimrende over det trådløse Wifi-netværk, ellers er der ialtfald mulighed for kablet netværk til tv'et også, så du skulle være forholdsvis helgarderet :)

Er vist ikke så meget at betænke sig på til den pris og designet er også til at holde ud :)
RockMedØerne skrev:Ville mene at du får et rimeligt tv i 5505 modellen, vægtet ud fra de behov du har :)
5505 modellen har iøvrigt også indbygget wifi i modsætning til 5005 modellen, så alt i alt får du rimeligt meget for forskellen i pris :)

Bruger ikke selv netflix, da der ikke er Smart Tv i 5005 modellen, men den afspiller MKV video glimrende via en tilsluttet Wifi-dongle, så det sku også gerne være tilfældet på 5505 modellen via det indbyggede Wifi :) Vil tro at netflix også virker glimrende over det trådløse Wifi-netværk, ellers er der ialtfald mulighed for kablet netværk til tv'et også, så du skulle være forholdsvis helgarderet :)

Er vist ikke så meget at betænke sig på til den pris og designet er også til at holde ud :)

Har du også forsøgt at afspille mkv og andre filer direkte fra ekstern harddisk?
Er der nogen der har oplevet at en film fil, mkv-fil eller andet fil-format, ikke vil afspilles pludseligt pga. rettigheder eller lignende?

Har hørt fra en ven at hans Samsung bluray afspiller pludselig begyndte på det, og vil da nødig have at det samme skal ske for mit nye TV ;)

Forresten: Fandt lige dette, Samsung UE40EH6030, til 3600 med to 3D briller. Det lyder da meget billigt? Vil den ikke også kunne klare mkv, avi osv.?
Så har der nok været tale om en fil fra nettet, der krævede rettigheder eller fejl på afspilleren !
Er ikke noget der normalt forekommer, så det behøver du ikke spekulere dig gul eller grøn over :) Har aldrig oplevet det ialtfald og jeg har adskillige tusinde filer i forskellige formater, som jeg afspiller jævnligt :)
Puha, ok :)

Så du dette:

Forresten: Fandt lige dette, Samsung UE40EH6030, til 3600 med to 3D briller. Det lyder da meget billigt? Vil den ikke også kunne klare mkv, avi osv.?
Pas - kender ikke lige den model, men det kan den sandsynligvis :)
Ville nu holde mig til F5505 i 46 tommer versionen, også fordi det er en 2013 model, der indeholder den nye Smart tv platform, samt andre forbedringer :)
Også selvom den anden er med ægte 100 hz og 3D med to briller?
Har bestemt mig for at det max må koste 4000kr, det kan jeg både få denne og så den UE42F5505 til, så valget står nu mellem de to.

Og ja jeg ved jeg spørger meget ;)
Det med de ægte 100hz vil jeg tillade mig at sætte et stort spørgsmålstegn ved O_O
Selv mit F8005 kører kun med 50hz, med alle billedforbedrings kredsløb slået fra, alt over er kunstigt skabt og kan højest bære predikatet "ægte" O_O Billedet leveres og opdateres kun med en frekvens på 50hz native og dette kan kun hæves kunstigt ved hjælp af forskellige teknikker til billedforbedring, men læs lige selv artiklen om 100/200hz under tekniske artikler :)
Nu kender jeg ikke helt dit forbrugsmønster, men det med 3D er for de fleste lidt af en døgnflue - er da spændende at stifte bekendtskab med, men det mister hurtigt nyhedens interesse og på langt sigt er det de færreste der bruger det ret meget O_O

UE40EH6030 er mig bekendt også noget tykkere designmæssigt (ca. 3x så tyk eller dyb om man vil) !

Men er selvfølgelig helt op til dig at beslutte hva du vil, ud fra hva dit behov er :)
Det kunne den på Bilkas hjemmeside, men idag har jeg så er faret at modellen udgår. Det går da godt nok hurtigt indenfor fladskærme...

Expert har den dog til 4444 kr denne uge.
K83 skrev:Det kunne den på Bilkas hjemmeside, men idag har jeg så er faret at modellen udgår. Det går da godt nok hurtigt indenfor fladskærme...

Expert har den dog til 4444 kr denne uge.
Det lyder underligt at en 2013 model, allerede er på vej ud af markedet. Er du sikker på at det ikke er sidste års model, ES5505 der udgår?