Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cocktail
Måske et dumt spørgsmål, men kan det tænkes at plasma TV der hænger på væggen buzzer mere, fordi TV'et ikke så nemt kan komme af med varmen og strømforsyningen derfor bliver mere varm, end hvis plasma TV'et står frit.

Jeg ved godt at plasma panelet på nogle plasma TV kommer af med varmen via front og top, men derfor kan strømforsyningen jo godt blive for varm, hvis plasma TV'et hænger tæt op af en væg. O-O
Af kronholm
tja pas. De plasma tv som jeg har haft returneret pga buzz, de har alle stået på foden.
Af mbmahs
Det er præcis sådan min ST60'er siger.
Jeg sidder 3-4m fra skærmen og jeg kan hele tiden høre buzzen, som dog også varierer i frekvens afhængig af indhold på skærmen.
Og jeg har sikret mig at det ikke er mig der er hysterisk - flere gæster har påpeget at den larmer lidt og det jo voldsomt tydeligt i stille scener eller bare nyhederne, hvor der er pauser i talen..

Tyder det ikke på en defekt strømforsynning?

Anyways, jeg er blevet lovet en tilbagemelding idag, så håber at høre noget fra Panasonic Center Odense..
Brugeravatar
Af edinger
Voldsomt.

Det er jo sådan noget, som let kan få svage sjæle til at gå LCD-vejen.

Som at vælge mellem pest... eller mere pest.
Af allando
edinger skrev:Voldsomt.

Det er jo sådan noget, som let kan få svage sjæle til at gå LCD-vejen.

Som at vælge mellem pest... eller mere pest.
Ja...overvejer selv LCD/LED...hellere dårligere billede end buzz...
Er der samme problem med VT60? har dog ikke råd til kr. 32000 for et 65"! Og 55" er for lille! ØV!
Af mbmahs
Jeg havde et Sony 55NX810 LCD/LED før og var egentlig godt tilfreds - ingen umiddelbare gener, og et godt sortniveau af en LCD at være.

Men må erkende at da jeg fik plasma igen (ST60'eren) så er billedet bare i en helt anden liga. Farver og bevægelser (specielt hurtige bevægelser) er bare mere crisp og sortniveauet er helt sindsygt :)

Jeg fik forresten besked fra Panasonic Odense - de kommer og bytter ude ved mig i næste uge :)
Det er god service, så der kan jeg godt anbefale at handle!
Var ellers lidt nervøs for om jeg skulle have bestilt på nettet istedet, men det bekræfter jo bare at jeg handlede det rigtige sted :)
Af allando
mbmahs skrev:Jeg havde et Sony 55NX810 LCD/LED før og var egentlig godt tilfreds - ingen umiddelbare gener, og et godt sortniveau af en LCD at være.

Men må erkende at da jeg fik plasma igen (ST60'eren) så er billedet bare i en helt anden liga. Farver og bevægelser (specielt hurtige bevægelser) er bare mere crisp og sortniveauet er helt sindsygt :)

Jeg fik forresten besked fra Panasonic Odense - de kommer og bytter ude ved mig i næste uge :)
Det er god service, så der kan jeg godt anbefale at handle!
Var ellers lidt nervøs for om jeg skulle have bestilt på nettet istedet, men det bekræfter jo bare at jeg handlede det rigtige sted :)
Fuldstændig enig vedr. billedkvaliteten på ST60...Håber du får et eksemplar uden generende buzz...Hvis det kan lade sig gøre uden genrende buzz, tror jeg, at jeg henvender mig hos Panasonic Odense og måske prøver igen...Meld endelig tilbage når du får dit nye ST60...
Af mbmahs
Det håber jeg - der er jo andre herinde fra der har ST60'ere og rapporteret at der ikke er nævneværdig buzz :)

Skal nok lige vende tilbage når jeg har fået ombytteren :)

Ville være ked af at være nødt til at trækkes med et Samsung LED som jo er nogenlunde de eneste der laver LED tv i 65" (Sharp undtaget selvfølgelig, men deres design - eller mangel på samme - får aldrig lov at stå i min stue...)
Af allando
mbmahs skrev:Skal nok lige vende tilbage når jeg har fået ombytteren :)
Noget nyt?
Af mbmahs
Sorry at det lige tog lidt tid med update :)

Men der er gode nyheder!
Konsulenten fra Pana i Odense kom ud som lovet i tirsdags og havde et nyt ST60 med.
Han ville først lige høre om buzzen på mit tv var så slemt som jeg havde fået det til at lyde, og heldigvis var han helt enig da han hørte det. Den skulle bare byttes!
Så det gamle tv blev pakket ned, og vægbeslaget afmonteret. Og det nye blev så hængt op og alting tilsluttet.

Da vi så tændte det nye tv, buzzede det ENDNU vildere end det gamle!
Heldigvis (og her tager jeg hatten af for Pana Odense) tog han det i stiv arm, og erkendte at det var værre end det gamle, men at han samtidig stod ved at det gamle var slemt nok til at det skulle byttes.

Men det slutter lykkeligt, for i dag kom de ud med endnu et nyt ST60 - og 3. gang var lykkens gang. Ingen buzz! Kun en svag summen som man skal helt hen til tv'et for at høre :)

Så nu er jeg en meget lykkelig ejer af et tv med det bedste billede jeg personligt har set :) (Jeg mener at billedet er en mikro-anelse bedre end på VT60 grundet mat skærm i forhold til glas/reflektioner og sortniveauet oplever jeg som bedre (selvom det teknisk ikke er det)).

Anyways, jeg kan anbefale forhandleren, der på alle måder har levet op til god service og har ordnet alt on-site og uden nogen vrøvl eller dårlige undskyldninger af nogen art :)
Af kronholm
Lækkert du har fået et der spiller.... men 1 ud af 3 er dælme ikke godt nok. Ikke noget at sige til at panasonics tv afdeling har underskud. Jeg returnerede også 3 ud af 3 med samme problem.
Af allando
mbmahs skrev:Sorry at det lige tog lidt tid med update :)

Men der er gode nyheder!
Konsulenten fra Pana i Odense kom ud som lovet i tirsdags og havde et nyt ST60 med.
Han ville først lige høre om buzzen på mit tv var så slemt som jeg havde fået det til at lyde, og heldigvis var han helt enig da han hørte det. Den skulle bare byttes!
Så det gamle tv blev pakket ned, og vægbeslaget afmonteret. Og det nye blev så hængt op og alting tilsluttet.

Da vi så tændte det nye tv, buzzede det ENDNU vildere end det gamle!
Heldigvis (og her tager jeg hatten af for Pana Odense) tog han det i stiv arm, og erkendte at det var værre end det gamle, men at han samtidig stod ved at det gamle var slemt nok til at det skulle byttes.

Men det slutter lykkeligt, for i dag kom de ud med endnu et nyt ST60 - og 3. gang var lykkens gang. Ingen buzz! Kun en svag summen som man skal helt hen til tv'et for at høre :)

Så nu er jeg en meget lykkelig ejer af et tv med det bedste billede jeg personligt har set :) (Jeg mener at billedet er en mikro-anelse bedre end på VT60 grundet mat skærm i forhold til glas/reflektioner og sortniveauet oplever jeg som bedre (selvom det teknisk ikke er det)).

Anyways, jeg kan anbefale forhandleren, der på alle måder har levet op til god service og har ordnet alt on-site og uden nogen vrøvl eller dårlige undskyldninger af nogen art :)
Super for dig...der er stadig håb...måske man kan lave en aftale i Odense butikken...bor selv 20 km fra Odense...fed skærm (uden buzz!!!)...