Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af randig
Hi, alle TV-kyndige!

I dag sad jeg og så min sædvanlige soap, da farverne på mit halv-gamle Samsung fladskærms tv går amok. Farverne bliver omvendt, altså ligesom om der skrues højt op for kontrasten... og i stedet for almindelige nuancer bliver alt neon.
Bort set fra det fungerer TV'et som det plejer.
Nogen der kan sige mig, hvad der går galt og om det kan laves?

Jeg har tjekket at kablerne bagpå sidder som de skal.
Sætter jeg min pc til skærmen er problemet det samme.
Af PeterD
Too bad.

Vælg et andet mærke næste gang..

Kig evt. under "købsanbefalinger", Find ud af hvis størrelse der ville passe. (check hvor langt du har fra sofa til skærm, og om der er lysindfald direkte på skærmen..

Giv dig selv et MAX. beløb at købe for og check Elgiganten.dk, Expert.dk. Komplett.dk og gerne disse sider:

FLATPANELS.DK NATURLIGVIS :)
Ljudochbild.se
Hdtvtest.co.uk
avsforum.com
whathifi.com

Og så det obligatoriske spørgsmål.: Skal det være LCD (LED) (Under/Over 42") eller Plasma..(over 42"..)...Der er mange muligheder... :)

PS. Undersøg markedet, udvælg en 3-4 potientielle skærme og søg vejledning herinde og i mellemtiden book siddeplads i venner og bekendes sofaer og se tv dér.. ;)
Af randig
Vil prøve at udskifte kablerne og så krydse fingre for at
TV'et hopper af sit psykedeliske farvetrip.

Og tippet med B&O vil jeg have i baghovedet
til den dag jeg ikke længere lever på SU. :-)

Tak for svarene!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis både TV-signal og PC-signal giver samme problemer, så hjælper det ikke at kigge på kablerne med mindre du bruger samme kabel til at se TV og PC fra. Hvis du bruger TV'ets indbyggede tuner, så skal nok i stedet regne med, at TV'ets mainboard har en defekt. Det vil ikke kunne betale sig at reparere hvis TV'et er mere end et par år gammelt, desværre.

Med de priser vi ser de billige TV i nu, så må man stoppe op og spørge hvor der er sparet. Et lille eksempel fra hverdagen opstod her i weekenden, hvor jeg besøgte mine forældre, og vi havde noget sport kørende på deres TV imens det buldrede lidt udenfor. Da lynet slog ned smeltede HPFI-relæet og Samsung-TV'et futtede af med et højt smæld (og en lille smule gnister...). Ingen af de 5 B&O-produkter, der samtidigt spillede har problemer (endnu i hvert fald). At det gamle grimme Philips LCD-TV så også klarede sig er måske mere ærgerligt, men dengang kunne man også finde ud af at lave strømforsyninger.
Af kronholm
PeterD skrev:Too bad.

Vælg et andet mærke næste gang..

Kig evt. under "købsanbefalinger", Find ud af hvis størrelse der ville passe. (check hvor langt du har fra sofa til skærm, og om der er lysindfald direkte på skærmen..

Giv dig selv et MAX. beløb at købe for og check Elgiganten.dk, Expert.dk. Komplett.dk og gerne disse sider:

FLATPANELS.DK NATURLIGVIS :)
Ljudochbild.se
Hdtvtest.co.uk
avsforum.com
whathifi.com

Og så det obligatoriske spørgsmål.: Skal det være LCD (LED) (Under/Over 42") eller Plasma..(over 42"..)...Der er mange muligheder... :)

PS. Undersøg markedet, udvælg en 3-4 potientielle skærme og søg vejledning herinde og i mellemtiden book siddeplads i venner og bekendes sofaer og se tv dér.. ;)

Ja. Et godt forslag til et nyt mærke kunne være de japanske mærker.. De holder alle for evigt, og så kan ens oldebørn jo arve dem... og deres oldebørn.
Brugeravatar
Af edinger
kronholm skrev:Ja. Et godt forslag til et nyt mærke kunne være de japanske mærker.. De holder alle for evigt, og så kan ens oldebørn jo arve dem... og deres oldebørn.
+1 :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror ikke man skal satse på, at noget holder "som i gamle dage" længere. Enkelte producenter kan nok stadig mønstre en hæderlig levetid på vitale komponenter, men der er ikke rigtigt noget push fra forbrugeren for at få disse ting.

Til de der er i tvivl: Kronholms indlæg indeholder ofte en hvis portion sarkasme, selvom der ikke bruges smileys...