Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sju
har lige i dag fået dette tv, før havde jeg en wd digital box hvor jeg havde koblet en hd på med film i, disse film er alle i ISO format, kan det passe at de ikke kan afspilles på et samsung tv ??
skal de converteres til et andet format ?
har forsøgt med at lave en film (iso) om til mkv, det virker fint bortset fra der ikke er tekster på !!

hvis man kan få samsung til at vise ISO vil det være perfekt, hvis ikke, så gerne råd til hvad for et program der også får teksterne med, og gerne et gratis program, på forhånd tak :)
Af jones31
sju skrev:har lige i dag fået dette tv, før havde jeg en wd digital box hvor jeg havde koblet en hd på med film i, disse film er alle i ISO format, kan det passe at de ikke kan afspilles på et samsung tv ??
skal de converteres til et andet format ?
har forsøgt med at lave en film (iso) om til mkv, det virker fint bortset fra der ikke er tekster på !!

hvis man kan få samsung til at vise ISO vil det være perfekt, hvis ikke, så gerne råd til hvad for et program der også får teksterne med, og gerne et gratis program, på forhånd tak :)
Ingen tv understøtter iso format. Hvis du har din com tændt hele tiden så hent oled. Det er også som app direkte i dit tv.
Et godt bud på et freeware program, der konverterer bla. ISO til MKV tabsfrit, vil være MakeMKV som findes her - http://www.videohelp.com/tools/MakeMKV

MakeMKV er et virkelig godt og letanvendeligt program, som er yderst intuitivt og ikke kræver nogen form for højere guru eksamen eller lign. :) Det klarer de fleste konverterings opgaver med ganske få klik - bla. Konvertering af DVD'er direkte, incl. Dekryptering af filerne i en og samme proces :) Anvender selv programmet i forbindelse med video afspilning på et F8005 tv :)

Siden http://www.videohelp.com/ indeholder desuden masser af gratis software og hjælp til bla. Video konvertering - så kast dig ud i det, du finder måske endda ny inspiration til masser af andre ting også :)
Af LPH
Hjælpe mig lige med at forstå RockmedØerne, hvorfor skriver du omkring filkonvertering? Det var ikke problemet som jeg læser det :)
LPH skrev:
Hjælpe mig lige med at forstå RockmedØerne, hvorfor skriver du omkring filkonvertering? Det var ikke problemet som jeg læser det
Så prøv lige at læse indslaget og svarene igen :)

Sju skrev:
hvis man kan få samsung til at vise ISO vil det være perfekt, hvis ikke, så gerne råd til hvad for et program der også får teksterne med, og gerne et gratis program, på forhånd tak
Sju skriver selv og spørger direkte til filkonvertering, hvis det ikke kan lade sig gøre at afspille ISO filer på hans Samsung tv - ser da klart nok ud for mig, så jeg ved ikke helt hva du mener O_O
Af finnp
MakeMKV er et fedt program bortset fra undertekster er ubrugelige (outline og udtværede) når de afspilles fra HD på tv'et. Mærkelig nok ser de OK ud når de afspilles på computeren i fx VLC. Nogen der har et bud på hvordan det kan fixes?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er det DVD eller BluRay film?
finnp skrev:
MakeMKV er et fedt program bortset fra undertekster er ubrugelige (outline og udtværede) når de afspilles fra HD på tv'et. Mærkelig nok ser de OK ud når de afspilles på computeren i fx VLC. Nogen der har et bud på hvordan det kan fixes?
Har også undret mig lidt, det med de "grødede" undertekster i videoer konverteret med MakeMKV ;;) Ska nok lige prøve at dykke lidt mere ned i det og melde tilbage, hvis jeg finder ud af en måde at løse det på :) Er et stort irritationsmoment i et ellers velfungerende program ! Anvender iøvrigt også VLC Player til afspilning, så jeg er helt med på hva du mener :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det er BD skiver I kigger på, så er underteksterne ikke lagret som tekst, men som PNG filer, dvs. Bitmapbilleder. Hvis det er DVD, så kan man evt. prøve med eksterne SRT og så huske at kalde filen præcis det samme som filmen.
Tak for input Torben :)
Er både på BD og DVD siden, at problemet eksisterer og det bedste ville selvfølgelig være indlejrede subtitles, så man kan bibeholde det hele i en og samme fil :) Men det kan da godt være at det ikke kan lade sig gøre med de programmer der er på markedet for tiden, så man er tvunget til eksterne subtitles, hvis man ønsker ensartethed og det at kunne styre skrifttype og størrelse - er uden tvivl et velkendt problem for mange der konverterer film til harddisken !
Sidder sikkert mange derude, som har rodet med problemet og det ville være rart at høre hvilke erfaringer de har med det og hvilke programmer de har brugt i processen :) Hvis nogen har erfaring med hensyn til subtitles på specielt MKV filer, må de meget gerne komme med input omkring det :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg fik måske kludret lidt rundt. For lige at præcisere: undertekster er også bitmapbilleder på en DVD.