Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ekmani
-Jeg har endelig besluttet mig for én af disse to, men udover den ekstra tuner og design er jeg i tvivl om fordele/ulemper og dermed væsentlige forskelle mellem de to skærme?

-Sonyen er pt et par tusind dyrere, men mere afgørende for mig er den samlede kvalitet af skærmen til TV kiggeri (SD/HD og en del sport) og DVD/bluray og lidt gaming via ps3 i en ret lys stue.

-Ooog hvilken skærm har størst/mindst problemer med betragtningsvinklen, som begge vist lider lidt af? - evt Rasmus eller andre der har prøvet begge af?

Tak for hjælpen!
Ekmani skrev:-Jeg har endelig besluttet mig for én af disse to, men udover den ekstra tuner og design er jeg i tvivl om fordele/ulemper og dermed væsentlige forskelle mellem de to skærme?

-Sonyen er pt et par tusind dyrere, men mere afgørende for mig er den samlede kvalitet af skærmen til TV kiggeri (SD/HD og en del sport) og DVD/bluray og lidt gaming via ps3 i en ret lys stue.

-Ooog hvilken skærm har størst/mindst problemer med betragtningsvinklen, som begge vist lider lidt af? - evt Rasmus eller andre der har prøvet begge af?

Tak for hjælpen!
Hvis du er nervøs for betragtningsvinkle, så kan du gå et step-Down Sony-55w805A-55807A,som har IPS-panel og til en betydelig laver pris.

Og 55805A er ikke udstyret med farvesystem (TRILUMINOS)og 3D er passiv.

Sony 55w805A er med sort ramme og Sony 55w807A er med sølv ramme.
http://www.microsofttranslator.com/BV.a ... 043162.htm
Af lennon
Vil du ha et synligt bedre billede i alle kategorier ( - pånær drivhuslys stue) må du over i Samsungs 8000 plasmaserie,så er bekymringerne mht betragtningsvikel også ellimineret .
Af Mysen
lennon skrev:Vil du ha et synligt bedre billede i alle kategorier ( - pånær drivhuslys stue) må du over i Samsungs 8000 plasmaserie,så er bekymringerne mht betragtningsvikel også ellimineret .
Samsungs plasmaserie leverer samme lysstyrke som LED'erne, så den vil ikke være ringere i et drivhus end så mange andre tv ;)
Af Ekmani
Tak for hidtidige inputs. Hælder nu mere mod Samsung end Sonyen - 3500 kr er jo også penge og input lag er trods alt ikke helt skidt på samsung selvom sonyen er bedre der...

@lennon: er som sagt ikke interesseret i plasma. Ved det menes godt og har også selv været plasma fan, men teknologien har så andre ulemper jeg/vi vægter højrere end LED i vores situation.

Andre erfarringer?
Af Dreamcode
Kunne godt tænke mig en anmeldelse af sony 805 - specielt sammenligninger mellem den og 905. Umiddelbart lyder 805'erens passive 3D, bredere betragtningsvinkler og lavere pris mere fordelagtigt end 905. Hvilke fordele har 905 - udover triluminos (og hvad er dt egentlig og spiller det en afgørende rolle?)?
Dreamcode skrev:Kunne godt tænke mig en anmeldelse af sony 805 - specielt sammenligninger mellem den og 905. Umiddelbart lyder 805'erens passive 3D, bredere betragtningsvinkler og lavere pris mere fordelagtigt end 905. Hvilke fordele har 905 - udover triluminos (og hvad er dt egentlig og spiller det en afgørende rolle?)?
HDTVtest Konklusion af Sony KDL47W805A:

Sony KDL47W805 ikke helt skala højder af top-ende W9, men er et godt eksempel på et TV, der gør bedste af IPS LCD / passive 3D-teknologi. Det leverer helt præcise billeder efter kalibrering, og håndtag HD, SD og 3D-indhold med selvsikkerhed. Indfødte sorte niveau er ikke så dybe som VA-baserede LED LCD eller plasma-tv, men dette opvejes delvist af engagerende [Adv. kontrastforbedring] "lav".

For os, hvis der er en overvældende grund til at købe Sony W8, skal det være for dets uovertruffen egnethed til video gaming. Med [Game Mode] aktiveret, vores KDL47W805A prøve ikke kun registreret den laveste input lag vi har registreret, men også var i stand til at 4:4:4 chroma reproduktion. Og i modsætning til tørplasma, der er absolut ingen risiko for billedefterslæb eller permanent screenburn. Sony har været på et kast med strålende gaming viser fra sin 2013 Bravia TV serie, og dette vil helt sikkert gå ned en omgås med alle spillere herunder fremtidige ejere af den japanske producent næste generations PlayStation 4 (PS4) konsol.

]
Brugeravatar
Af edinger
Bent odense skrev:HDTVtest Konklusion af Sony KDL47W805A:

"Sony KDL47W805 ikke helt skala højder af top-ende W9..."
Google Translate is NOT your friend 8)
edinger skrev:
Bent odense skrev:HDTVtest Konklusion af Sony KDL47W805A:

"Sony KDL47W805 ikke helt skala højder af top-ende W9..."
Google Translate is NOT your friend 8)
Næ det er det ikke? det var bare ment som at han kunne læse HDTV konklusion med oversættelse af W805A.

Det kan da godt være det ikke var korrekt edinger. :)
Af Dreamcode
Igen - hvad betyder Triluminos eller ej. Umiddelbart foretrækker jeg passiv frem for aktiv 3D, men bruger man overhovedet 3D meget? Hvad vægter i andre højest. Hensynet til dortniveau eller betragtningsvinkler? Hvor slemt er slemt for begge dele? Og så er der også lige prisen. Lige nu er der over 4000 kroners forskel.
Brugeravatar
Af edinger
Dreamcode skrev: - Bruger man overhovedet 3D meget?
- Hvor slemt er slemt (hvad angår sortniveau og betragtningsvinkler)?
- Hvad vægter I andre højest.
Det kommet (da) helt an på, hvem man er :)