Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg går og overvejer inden alt for længe at udskifte mit tv, og i den forbindelse kunne det jo være smart at få nogle af de utallige bokse jeg har stående fjernet.

DVB-T2 virker efterhånden til at være standard, og Netflix er også indbygget i mange modeller kan jeg se - så det er jo helt perfekt.

Jeg har dog nu forgæves søgt rundt på nettet efter et TV der med sikkerhed kan afspille de MKV filer jeg har rippet mine DVD-film ind på min NAS som. Det drejer sig om MKV filer med flere audiospor og undertekster i selve MKV filen - altså ikke med underteksterne som seperat fil ved siden af MKV-filen.

Det virker som om at det er et generelt problem for flere Smart-TV's at afspille disse. Mange kan afspille MKV-filer, men enten uden undertekster eller kun med undertekster som seperat SRT-fil f.eks.

Er der nogen der kender til modeller/mærker der med sikkerhed kan afspille disse filer og skifte imellem de forskellige audio og undertekster der ligger i dem?
Lige for at lægge ud og åbne op for snakken, så kan jeg med sikkerhed sige,
at Samsung F8005 serien både kan afspille MKV filer med subs indlejret og som ekstern fil,
dette gælder for de fleste almindelige MKV filer og sub formater, der kan dog være undtagelser,
men jeg er endnu ikke stødt på et eksempel selv :) Af eksterne subformater kan nævnes: ass, psb, smi, srt, ssa, sub, ttxt, txt :) Media afspilleren finder selv de eksterne subformater, hvis de placeres i samme mappe som MKV filen og for indlejrede subformater, er det muligt at vælge sprog osv. via Media afspiller menuen :)

Håber det var de oplysninger du ledte efter, ellers må du skrive igen og forklare nærmere :)
Afspiller selv MKV videoer med indlejret tekst fra en Pc med tilsluttet harddisk og via G-netværket, så ja det fungerer fint hva enten jeg bruger Windows media player eller PS3 Media Server til formålet - bruger som regel PS3 Media Server til formålet, da det gir flere muligheder og er nemmest at styre, så har man også mulighed for transcoding af knapt så kompatible video formater i et og samme program :) Media playeren på tv'et gir så mulighed for at vælge lydsprog og subtitle sprog, via de indbyggede funktioner - kører superbt :) Husk lige at kable direkte til routeren for glidende afspilning evt. - har tv'et kablet til routeren, så al trafikken ikke ska omsættes til wireless gennem routeren og så klarer den fint afspilning i 1080p format også :)
PS3MediaServer bruges kun som server for at levere MKV filerne til netværket og dermed tv'et, den egentlige dekodning foretages af tv'et eller andre modtage enheder, som hvis du satte en Usb disk direkte til tv'et :) PS3MediaServer har så som andre MediaServere ydermere den fordel at den kan omkode, for tv'et ikke kendte formater i realtid, til formater som tv'et kan genkende, kræver vel at mærke at Pc'en er kraftig nok til at kunne omkode formaterne hurtigt nok til at levere den ønskede mediastrøm/bitrate - er det man forstår ved transcoding :) En MediaServer giver iøvrigt mange andre muligheder for styring af mediastrømme, så det kan klart anbefales at anvende en sådan :)