Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen,

Jeg har på det seneste brugt adskillige timer dagligt på at finde et TV der markedsføres i Danmark, som både har en god responstid ved konsolspil, samt en acceptabel billedkvalitet til afspilning af film m.v.

Overgangen fra (PC) Samsung SyncMaster CRT 959NF til alm fladskærm var i sin tid en kæmpe udfordring, så responstid er meget vigtigt for mig.

Jeg var forbi El-Giganten søndag, og var så tilbage igen mandag for at aflevere det købte TV tilbage, på trods af anbefalinger fra en sælger som har været over 20 år i branchen.

Jeg havde før et Samsung LE32B550, som desværre gik i stykker forleden. Responstiden på det TV var så god, til trods for at det efterhånden er en meget gammel model, og samtidigt langt billigere end TV'er nu til dags. På daværende tidspunkt var 32" jo standarden, mens jeg i dag absolut minimum skal have 40"-55"

Jeg har via nedenstående sites fået et bedre overblik, men jeg søger yderligere information/hjælp og håber det er nogle derude med en masse viden omkring hvad man få i Danmark, for de modeller der er på listerne, er ikke til at finde i blandt danske forhandlere.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

http://www.displaylag.com/display-database/

Prisklasse er næsten underordnet men jeg vil helst undgå at skulle give over 10.000. Et 42" Plasma til 5.000 ville f.eks. være at foretrække.

Jeg har samtidig ingen interesse i 3D, Smart-TV og lign. Mit eneste fokus er responstid og kvalitet.

Nogen som er kloge på området? Jeg er meget taknemmelig for ethvert forslag/råd, da jeg pt intet TV har :-)
Af Jacob-Hej
Tak for dit forslag. Jeg har tidligere kigget på W9 serien, og det er et rigtigt lækkert TV, men desværre for dyrt til mig :-)
Af Jacob-Hej
Tilladder mig et bump her, da der ikke er mange der har svaret.
Jacob-Hej skrev:Jeg var forbi El-Giganten søndag, og var så tilbage igen mandag for at aflevere det købte TV tilbage, på trods af anbefalinger fra en sælger som har været over 20 år i branchen.
... 8)