Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
BCDK skrev:Jeg har tjekket en sort skærm. Den er sort over det hele - intet lys i hjørnene osv.

Det lyder for godt til at være sandt. Men lad for guds skyld være med at kigge efter det!
BCDK skrev:Nyd det i stedet for at kigge efter fejl, som jeg har på fornemmelsen, mange andre gør.
+1
Af Victoria
Torben Rasmussen skrev:Lige nu presses prisen på F8005 pga. priskrig. Der er ingen garanti for, at den ikke bare stiger igen.
Men tænker bare at hvis der allerede er priskrig nu, må det vel se endnu bedre ud hvis man venter til eks. oktober eller november måned :)
Af Victoria
BCDK skrev:Hej.

Bare lidt info fra en nybagt 40F7005 ejer. 14 dage har jeg nu haft det stående i stuen.

Jeg gik egentlig efter en 8005, men konen bestemmer jo også lidt. Så det blev en 7005 i stedet for.

Jeg har et super billede, og jeg elsker at se sport. Der er ikke nogen problemer. I hvert fald ikke nogen man ser ved almindeligt fjernsynskig, og man bare nyder kampen. Jeg har ikke siddet 50 cm foran skærmen for at tjekke evt fejl i billedet. Jeg nyder bare kampen, og der er der ingen problemer - dvs ingen slør etc.

Jeg får signalet via kabel fra fællesantenne - Yousee. Jeg har den store pakke med masser af HD kanaler. Det spiller bare. Jeg har også sat min satelitskærm til fjernsynet og oploadet alle frie kanaler fra Astra satelitterne. Der er mange kanaler, så dem har jeg ikke sorteret endnu.

Smart tv har jeg også sat op, men ikke rigtig brugt endnu.

Jeg har tjekket en sort skærm. Den er sort over det hele - intet lys i hjørnene osv.

Mht betragtningsvinkel, så er der ikke nogen problemer, når man sidder i hele sofagruppen rundt om fjernsynet. Så spredningen horisontalt er ok. Billedet bliver dog en del dårligere, når man står op og ser fjernsyn. Så udviskes farverne lidt. Jeg mener at have læst, at det skyldes et filter, der skulle modvirke genskin. Det har jeg så heller ingen problemer med -altså genskin fra lamper, solskin osv. Det lægger man ikke mærke til. Kontrasten er god.

Jeg har kalibreret fjernsynet efter testen herinde af F8005. Jeg har dog lidt mindre farve på og lidt mindre kontrast. Det blev lidt for vildt og unaturligt for mig, der kommer fra et 10 år gammelt billedrørs tv.

Alt i alt er jeg meget tilfreds med købet og kan helt sikkert anbefale det. Nyd det i stedet for at kigge efter fejl, som jeg har på fornemmelsen, mange andre gør.
Det lyder som et dejligt fjernsyn du har fået fat i.
Vil helt sikkert tage din mening med i overvejelsen af hvilket tv det bliver
Af Anders164
Hej, men hvad så med f6745 modellen som Fona bla. føre - kan den ligeledes sidestilles med 7005? Umiddelbart ser spec. meget ens ud.

Mvh Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg flueknepper lige lidt: En kalibrering involverer måleudstyr. Det er ikke en kalibrering at indstille TVet efter vore anvisninger.
Af Ekmani
Der er jo netop det med priskrig, at det som regel er ret kortvarigt, men ja ingen kan spå om prisen til november er faldet med 500. Til gengæld har man jo en skærm man kan hygge sig med inden til da...
Ps. Netop købt 46F8005 og får den forhåbenligt på mandag og glæder mig:-)
Af BCDK
Torben Rasmussen skrev:Jeg flueknepper lige lidt: En kalibrering involverer måleudstyr. Det er ikke en kalibrering at indstille TVet efter vore anvisninger.
Du har ret - to gange! ;)

1 - det er flueknepperi
2 - jeg har "indstillet" mit fjernsyn efter dine anvisninger for F8005

Edinger:

Mht til sort skærm: jeg har ikke siddet på 50 cm's afstand og tjekket med en lup. Jeg har siddet i min sofa, og derfra kan jeg ikke se nogen fejl. ;;)

Det er herfra, jeg normalt ser fjernsyn - ikke med næsen helt tæt på skærmen.