Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har forsøgt med to forskellige harddiske men tv'et finder ingen af dem. Først en 2,5 tommer uden egen strømforsyning på 300 GB, og da den ikke fandtes, og de i Elgiganten oplyste at den skulle have egen strømforsyning. Jeg har derfor købt en Seagate Expansion 4 tb, men den findes heller ikke af TV'et. Har forsøgt i alle 3 USB-udgange.

Jeg har læst mig frem til, at tv muligvis ikke kan tage mere end 2 tb, pga. at større hdd bruger GPT i stedet for MBR - jeg har derfor forsøgt at konvertere dem om til MBR og ligeledes forsøgt med både NTFS og exFAT.

Nogen der har oplevet noget lignende og har gode forslag til hvad jeg kan gøre?

(Oprettet i forkert kategori så oprettet igen her)
Skal du bruge dem til pvr eller afspilning af filer?

Hvis det er til pvr så kan du med fordel bare trykke på pause knappen på din Remote, og derefter tvinger du tv'et til at søge efter en lager mulighed.

En lille side ting, du har bemærket der er en USB port ved navn (HDD) det er den du skal bruge til pvr.

Har du ikke nogle USB nøgler til at ligge derhjemme?
Du kunne med fordel teste med dem, pt bruger jeg kun en usbnøgle på 32 gb til pvr, og har tidligere brugt mellem 320-2tb uden problemer.

Sidste ting - det skal jo ikke udelukkes USB portene er defekte :(
Tak for svar.

Skal bruge det til PVR. Har fundet den rigtige usb-udgang med HDD, men når jeg trykker på Pause-knappen optagelsesfunktionen ikke er tilgængelig.

Jeg har kun et par ældre nøgler med maks 1 gb, og dem kan den heller ikke se. Begynder at hælde til, at USB-portene er defekte - bare underligt, at det er dem alle 3.
Det begynder at tyde på at der ligger en fejl (defekt) på USB indgangene.

Har du prøvet at lave en Factory reset? Og derefter software opdatere det.

Det ville være et bud inden du henvender dig til din forhandler
Af finnp
Havde samme problem med ue46f8005. Der var ingen USB source når jeg trykkede på remoten. Prøv at tilslutte din HD og start en optagelse. På en eller anden måde vågner USB bussen og finder din HD. Herefter var alt normalt igen. Det virkede for mig. Mit problem startede efter jeg brugte "skub ud" funktionen i tools menuen. Nu fjerner jeg kun disken, efter TV'et er slukket (men ikke når jeg tilslutter) . Pøj pøj med dyret.
Af tredjen
Tak for input. Jeg har forsøgt at starte optagelse, at trykke på pause-knappen og at gå ind i Optaget Tv, via Smarthub - ingen steder finder den Harddisken. Jeg har forsøgt at formatere harddisken både med exFat og NTFS, og har forsøgt med to forskellige harddiske + et memory stick - i alle 3 usb-indgange. JEg har endda, forsøgt at lave starte forfra og lave en "system restore" - altså gå tilbage til fabriksindstillingerne, uden forskel. Det virker unægteligt som om, det er dem der er noget galt med..

Jeg kan se, at seneste firmwareversion er 1106 på Samsungs hjemmeside, hvor jeg kan downloade den - men kan den ikke hentes direkte fra tv'et ligesom softwareopdateringerne?