Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa :)

Jeg har fulgt lidt med herinde på det seneste og nu står jeg i den situation, at jeg mangler et nyt tv til når jeg flytter hjemmefra nu her.

Pt. har jeg et Samsung LE40D504, som jeg købte i Elgiganten for 2500 - tror det er 1½-2 år siden nu. Det har fungeret rigtig fint til mit behov, da det har stået på mit værelse og kun været brugt til at se film/serier fra computeren på eftersom jeg ikke ser "alm." tv.

Jeg flytter sammen med min kæreste, som ser en del tv - og derfor skal der meget gerne være tuner i, som kan tage kabel-tv.

Ud over det, så må det meget gerne være en tand større end de 40" fordi vi kommer til at sidde 2-2,5 meter fra det. Genskin bliver ikke noget problem.

Jeg har selv kigget på nogle forskellige, men jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad jeg skal vælge.

LED:

Sony KDL-40R473A til 2800

Samsung UE46F5005 til 3500

Philips 46PFL3108T til 3800

LG 47LN540V til 3900

Plasma:

Panasonic P42X60E til 3700

Tror 40 og 42 bliver en tand for småt, men hvis billedkvaliteten på disse tv er meget bedre er jeg villig til at gå ned på størrelsen. Pt er jeg også ca. 3 meter fra mit tv og synes ikke det virker specielt småt.

Som en sidenote vil jeg gerne købe tv'et i Elgiganten, da jeg kan få 10% rabat - med mindre der selvfølgelig er endnu bedre tilbud andetsteds :)

Jeg håber, at I vil tage jer tid til at smide en kommentar :)
Af funnyface
Ineteressant :) Er det et tv du kender noget til? Vil meget gerne høre folks kommentarer til de forskellige tv.
Hvis det med prisen til 2500,- passer, så bare slå til, og lad være med at tænke mere over det.
Jeg har det selv i 50 ", og billedet fejler bestemt ikke noget, buzz er der intet af, ej heller skyggen af retention eller burn-in...
Af funnyface
Den har jeg også set, men den er jo en tand dyrere end dem jeg nævner her :) Men du mener at den helt billige er ok?
Af LarsLars
funnyface skrev:Ineteressant :) Er det et tv du kender noget til? Vil meget gerne høre folks kommentarer til de forskellige tv.
Jeg har haft en af forgængerne - den står nu og kører upåklageligt på 5. år hos noget familie.

Du får først og fremmest god billedkvalitet for pengene. Langt bedre end LED-TV i samme prisklasse. Du vil blive meget glædeligt overrasket ifht. dit nuværende TV, både når du ser alm. Tv og DVD'er.

Men du får ikke noget lir - den dyre version har bl.a. 3D, Full HD, USB-optagelse (og ligegyldigt Smart TV), formentlig endnu bedre billedkvalitet og så er den heller ikke så fyldig. Spørgsmålet, om det er den dobbelte pris værd.

Nyere plasma-Tv med 3D har en tendens til "buzzing" og burn-in. Du kan læse en anmeldelse af den dyre model her på sitet: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1366731379
Nu er smart-tv jo ikke ligegyldigt for folk der har adgang til f.eks. netflix, hbo nordic eller viaplay... Samtidig har mange smart-tv mulighed for usb-optagelse. Det bliver i hvert fald brugt flittigt hos mig. Det er dog ikke muligt på panasonic ST60, som LarsLars ellers påstår. Der skal man op i minimum GT60.

Men ingen tvivl om at panasonic 42X60 til 2500 er et godt tv til en rigtig god pris.
Af funnyface
Tak for svarene :) Men smart-tv er som sagt fuldstændig ligegyldigt for mig, så det kunne være jeg skulle kigge lidt nærmere på det 42X60 i Metro.
Af kronholm
funnyface skrev:Tak for svarene :) Men smart-tv er som sagt fuldstændig ligegyldigt for mig, så det kunne være jeg skulle kigge lidt nærmere på det 42X60 i Metro.
lyder fornuftigt. :)
Ved ikke hvorfor Kronholm nogle gange har et horn i siden på mig, når han selv anbefaler en skærm, JEG også selv ville anbefale....?

..Nå, Never mind.."I dont want to make a fuss about it"...

Her er vi enige, så velkommen til plasmaverdenen, og tillykke med x60 (forudsat det ikke er udsolgt) :)
PeterD skrev:Ved ikke hvorfor Kronholm nogle gange har et horn i siden på mig, når han selv anbefaler en skærm, JEG også selv ville anbefale....?

..Nå, Never mind.."I dont want to make a fuss about it"...

Her er vi enige, så velkommen til plasmaverdenen, og tillykke med x60 (forudsat det ikke er udsolgt) :)
O_O
PeterD skrev:Ved ikke hvorfor Kronholm nogle gange har et horn i siden på mig, når han selv anbefaler en skærm, JEG også selv ville anbefale....?
Det ved jeg godt.
Jeg håber jeg får lejlighed til at smutte ud forbi Metro engang efter torsdag og evt. nuppe et :) Men vil jeg lægge mærke til at det kun er HD Ready og ikke Full HD eller er det lige meget når man er ca. 3 meter væk?