Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Er helt grøn på det her med tv, men har noget læst og læst på hvad mange af jer skriver...

Jeg troede for omkring 1år siden på jeg ville vente på 4k som "selvfølgelig kom lige rundt om hjørtet", men synes ikke der ligesom sker nok og hurtigt nok til at vente på det. Kan se prisen indtil videre er på ca 40000kr, som jeg ikke får råd til...... :((

For mit vedkommende sidder jeg idag med en 40" medion HDready skærm i stuen. :s Så det ikke fordi der er noget på market som IKKE let ville kunne upgrade min tv nydelse. Men jeg vil jo også gerne købe et godt tv nu hvor der skal smides penge efter lidt lækkert elektronik :) (er primært interesseret i 55" & 60")

For et par dage siden var jeg ligeved at hoppe på den LG 55LA860W hos elgiganten til 14999, men efter at have læst anmeldelsen fra Rasmus, samt blev jeg meget skuffet over billedet taget af backlight bleeding / clouding. Ved godt det er fluek..... for da jeg efterfølgende prøvede at sætte sort skærm på mit nuværende tv, lyser det jo op som en lampe.. hvilke jeg jo har vænnet mig til ;;)

Efterfølgende ville jeg læse lidt test og bruger anmeldelser om sharp's nye 2013 serie 60LE857 samt 60LE751, (grundet prisen og testen for 2012 af 70LE836S) men der er jo ingen ting at finde på flatpanels...

Hvis der nu skulle være et par af jer, som lå inde med erfaring med sharp's nye serie ville jeg sætte STOR pris på dette, for som jeg ser det må det ligge mellem sharp 60" / LG 55LA860 /samsung UE55F8005. Synes dog bedst om prisen på sharp men er kvaliteten der også ? ? ?

Håber I kan hjælpe til at opklare min forvirring... undskyld romanen..... ;)
Brugeravatar
Af edinger
Steffen Jensen skrev:Hvis der nu skulle være et par af jer, som lå inde med erfaring med sharp's nye serie ville jeg sætte STOR pris på dette, for som jeg ser det må det ligge mellem sharp 60" / LG 55LA860 /samsung UE55F8005. Synes dog bedst om prisen på sharp men er kvaliteten der også?
Det lyder som om, du har en ubegrundet fordom over for Sharp. Så den vil jeg indledningsvis gerne skyde ned.

Så her kommer lidt baggrund:

Sharp er en af de største producenter af LCD displays, og der har på forskellige tidspunkter siddet Sharp-displays i skærme fra Toshiba, Philips, Sony og Pioneer.

I samarbejde med Pioneer står Sharp også bag verdens bedste LCD-skærm og i følge visse anmeldere -- indtil sidste år i hvert fald -- også verdens bedste skærm i det hele taget, nemlig den superdyre high-end model Elite PRO-60X5FD.

Så om Sharp er en solid producent? Det tror jeg nok, du kan regne med 8)
I samarbejde med Pioneer står Sharp også bag verdens bedste LCD-skærm og i følge visse anmeldere -- indtil sidste år i hvert fald --
Er bestemt ikke i tvivl om Sharp har været den store dreng i skolegården (<1990).

Men jeg kan bare ikke finde et eneste indlæg/bedømmelse om de nye 2013 skærme. Havde håbet på flatpanel havde fået et eksemplar til test, men eftersom de kan købes i butikkerne nu, og der stadig ikke er kørt en test. Tænkte jeg der måske var en som allerede havde købt et eksemplar til stuen som kunne give lidt + / - ved skærmen..?