Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fred7847
Hej med jer :)

Jeg står og overvejer hvad jeg skal gøre?

Bilka/Elgiganten har fortiden Samsungs meget debatterede UE46F8005 til kun 9.499.-

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... 3&event=32

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue46f8005

Dette synes jeg er en yderst fair pris :)

Men spørgsmålet går egentligt mere på, om man bør afvente og se hvad der sker med den nye HDMI 2.0-standard, UHD/4K og alt det andet der er godt på vej? Eller om man simpelthen kommer til at vente for langt tid til at prisen på disse er gode.. :) Hvordan vil en de nye 4K-skærme klare sig i forhold til denne F8005?

Sagt på en anden måde... Hvad vi I gøre?

Gode råd? :)

Jeg har desuden forudbestilt PS4 hvis det gør nogen forskel :)

På forhånd tak!

MVH. Frederik
Af stengård
jeg ved ikke om det er det rigtige svar på dit spørgsmå, men jeg valgte i denne uge at benytte mig at det fine (tror jeg) tilbud på 55' tommeren til 14.9 (inkl. en 32 tommer ekstra skærm) - så prisen på 46'erne passer vel egentligt meget godt ?

held og lykke med beslutningsprocessen - man bliver først sådan rigtig rolig når valget ER truffet...

I gamle dag (for 6-1+ år siden..suk) købte man jo TV med en laaaaang forventet teknisk levetid - det var i B&O's Hey-days... de dage kommer næppe tilbage - horisontet for et TV er vel i dag maks 4-5 år..?
Af Cluasen
Min teori:
Jeg tror faktisk at der kommer 4K TV som er nogenlunde til at betale inden for et par år.. Min største bekymring er dog indholdet!

Der er stadigt ikke særligt mange muligheder at få indhold med 4K, og fremtiden ser ikke umiddelbart ud til at være klar til det heller!
Der er ingen afspiller, der er ingen medier som kan indeholde 4K film (BluRay er for lille).
Vi har ikke engang fået alle vores alle kanaler i HD endnu (de fleste er dog efterhånden), men det er endda kun 720p/1080i, så udsigten til TV kanaler i 4K er heller ikke på trapperne.
Så er alternativet streaming, og Netflix siger de rent teknisk godt kan streame i 4K, men jeg tror ærlig talt ikke at der er særligt mange som har internet der er hurtigt nok til at buffer hurtigt nok!
Derudover er HDMI ikke engang kommet ud med deres 2.0 endnu, så hvis du endeligt skulle få 4K TV og afspiller så vil du ikke kunne få særlig høj bitrate igennem (mener kun HDMI kan klare 30 lige pt)

Hvis du vil se opskaleret materiale så kan du sikkert godt komme til det inden for 2 år, men rent faktisk få 100% udnyttelse af 4K kvalitet med høj bitrate og det fulde farvespektrum, tror jeg godt du kan vente en smule længere på.

Hvis det var mig (hvilket det bliver i løbet af året) så bliver det et F8005 nu, og så et 4K/OLED tv engang om 4-5 år når det er helt klar og de værste børnesygdomme er fixet!
Brugeravatar
Af edinger
Som altid: Køb tv, når du skal bruge det.

Ellers kan man vente sig ihjel.

Der er dog en vis ræson i at lade være at købe, lige når de nye modeller bliver introduceret. Der er de simpelthen for dyre. Men hvornår de er "billige nok", eller om man "liiige" skal vente lidt endnu, må man selv vurdere.
Af Giovanni78
Så er der lige slået 300 kr. ekstra a prisen siden Bilka sendte deres avis på gaden i onsdags, hvor det stod til 9.799 kr.

Jeg tror der lige nu raser en priskrig imellem Elgiganten og Bilka, de kører begge efter mottoet - Vi vil være billigst!

Det er svært at vurdere hvad der kommer til at ske i en sådan priskrig, for på et tidspunkt er markedet mere mættet på disse modeller, og så stiger de nok lidt i pris igen.

Som Edinger skriver, så handler det om dit købsmotiv. Vil du købe bare for at have det nyeste, eller står du nu og her og tænker det kunne være fedt at udskifte dit ældre TV med et nyt, og så være glad og tilfreds med hvad du kan få nu og ikke tænke på hvad der mon kommer på gaden om et par år.
Af dktipe
Nu melder Bilka udsolgt på deres hjemmeside, så hvis man skal købe UE46F8005 til 9499 kr. er det vist snart ved at være tid til at slå til hos f.eks. Elgiganten, ved ikke om Bilka også har udsolgt i deres butikker.

Mvh Tim
Af Cluasen
Jeg tror også at lige netop 46" F8005 er ved at nå sit lavpunkt, tror ikke den kommer inder 9000,-.. Men der hvor der stadigt kan hentes senere på året er de større modeller fra 55" og op efter!
Af Fred7847
Tak for svarene indtil videre :)

Jeg tvivler personligt også selv på hvornår de nye TV kommer til at blive udnyttet og om man ikke stadigvæk vil være godt tilfreds med et godt full HD.
Af noxity
Med de nuværende tilbud sælges skærmene til langt under indkøbspris, så køb køb køb!
Af HaavardP
Jeg tror det er lurt å slå til nå. Selger hos Lefdal røpet for meg at prisene vil gå opp allerede fra torsdag morgen...

Selger hos Expert snakket om at markedet er ødelagt når prisene blir så lave. Expert kunne ikke være med på tilbudet.. dagen etter ble de med på tilbudet allikevel..

Hos Elkjøp vil tilbudet vare ut denne uka, sansynsligvis vil prisen på F8005 gå opp igjen fra neste uke, så rådet mitt er kjøp denne uka..

Bestillte meg et Samsung F8005 Panel i går, får det levert i neste uke :)
Af Ekmani
Som andre har sagt før - køb når behovet er der :) men måske ikke som den første... Jeg har haft behovet for en ny skærm længe og er nu endelig hoppet med på 46F8005, da man ud fra test og selvsyn får en kanon god skærm til en pt meget rimelig penge ift. tidligere prisudvikling.

Nu mangler jeg bare at finde et fornuftigt beslag (så slim som muligt, men vist noget med skærmen ikke må komme alt for tæt på grundet varme?) og en HHD/måske billig SSD (støjsvag, pæn) - kom meget gerne med anbefalinger? ;)

Glæder mig som et lille barn til at få den sat op på mandag :p
Og pøj pøj med din købsbeslutning herfra
Af HaavardP
Etter uker og måneder med overveielser og tvil har jeg endelig bestemt meg for merke og modell. Det ble en UE65F8005.

Fikk den i hus i går. Fått koblet til bluerayspiller, hjemmekinoreceiver, og diverse optiske lydkabler. Sålangt er jeg meget tilfreds. Kan bare bekrefte at dette er en kanon god skjerm til et pt meget rimelig penge ift tidligere prisutvikling. :)

I motsetning til mange her har jeg den på en tv-benk. Tv-benken er 180 cm lang, 49 cm høy, og passer perfekt til panelet.

Tok med klargjøring av tv i butikk, som bl.a. innebærer oppdatering til siste programvare og grundig bildekalibrering.

Det ble merkbar forskjell fra mitt forrige panel som var på 50" ;)