Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Victoria
Hvor langt ned tror i prisen kommer på led fjernsyn, her tænkes først og fremmest på samsungs 46f8005 og 7005 ?

Hvornår siger jeres erfaringer at det er billigst at slå til og købe en skærm ?
Af jones31
Victoria skrev:Hvor langt ned tror i prisen kommer på led fjernsyn, her tænkes først og fremmest på samsungs 46f8005 og 7005 ?

ue46f7005 har næsten lige været til 8999,- og lige om lidt ryger 8005 ned under 10000,- Så måske der du skal slå til :-)
Af Giovanni78
jones31 skrev:
Victoria skrev:Hvor langt ned tror i prisen kommer på led fjernsyn, her tænkes først og fremmest på samsungs 46f8005 og 7005 ?

ue46f7005 har næsten lige været til 8999,- og lige om lidt ryger 8005 ned under 10000,- Så måske der du skal slå til :-)
Faktisk er UE46F8005 lige nu på bud på Elgigantens hjemmeside til 9799,-. For satan det går stærkt, jeg gav for 14 dage siden 11.379,-
Af BudZa
Nu. Priserne er faldet meget over de sidste par år. Jeg købte et d7005 i elgiganten i september 2011 for 13.000 som et special tilbud. nu kan du jo få den nyeste version f8005 til under 10.000. Slå til nu.
Af Victoria
Tak for svarene alle sammen :) Lyder som om at det er et godt tidspunkt at købe.

Men tror i de ryger længere ned i pris, hvis man eksempelvis venter til oktober eller senere ?
Af Giovanni78
Victoria skrev:Tak for svarene alle sammen :) Lyder som om at det er et godt tidspunkt at købe.

Men tror i de ryger længere ned i pris, hvis man eksempelvis venter til oktober eller senere ?
Det er svært at spå om. Personligt tror jeg da godt at eksempelvis Samsung UE46F8005 kan falde små 1000 kr. mere. Der er hård priskrig på udvalgte modeller, og det betyder at priserne svinger utrolig meget.

Men hvorfor vente, hvis du har 10.000 nu til at bruge på et TV, så brug dem nu og få glæden nu, istedet for at vente til oktober. Jo længere du venter, jo tættere kommer du jo også på at en ny model lanceres, og så starter det hele forfra.
Af Victoria
Giovanni78 skrev:
Victoria skrev:Tak for svarene alle sammen :) Lyder som om at det er et godt tidspunkt at købe.

Det er svært at spå om. Personligt tror jeg da godt at eksempelvis Samsung UE46F8005 kan falde små 1000 kr. mere. Der er hård priskrig på udvalgte modeller, og det betyder at priserne svinger utrolig meget.

Men hvorfor vente, hvis du har 10.000 nu til at bruge på et TV, så brug dem nu og få glæden nu, istedet for at vente til oktober. Jo længere du venter, jo tættere kommer du jo også på at en ny model lanceres, og så starter det hele forfra.
Det nok også rigtig nok.

Men købet er ikke en hastesag for mig. så kan sagtens godt vente og hvis jeg så samtidig kan spare nogle penge så er det vel bare endnu bedre :) så længe den ikke bliver dyrere :((

Hvad er din oplevelse af skærmen ?
Har du set fodbold på den ?
Af Giovanni78
Victoria skrev:Det nok også rigtig nok.

Men købet er ikke en hastesag for mig. så kan sagtens godt vente og hvis jeg så samtidig kan spare nogle penge så er det vel bare endnu bedre :) så længe den ikke bliver dyrere :((

Kun gode oplevelser med skærmen indtil videre. Nu er jeg ikke ultra perfektionistisk ift. om noget er helt sort eller helt hvidt, etc. Jeg synes skærmen gør det super godt til det brug jeg har. Den har et super flot design, og funktionaliteten er i top synes jeg.

Jeg ser ikke så meget bold, men har da set lidt bare for at få et indtryk af hvordan skærmen klarer det, og her oplevede jeg ingen problemer. Skærmen fulgte fint med.
Af Victoria
Giovanni78 skrev:
Victoria skrev:Det nok også rigtig nok.

Kun gode oplevelser med skærmen indtil videre. Nu er jeg ikke ultra perfektionistisk ift. om noget er helt sort eller helt hvidt, etc. Jeg synes skærmen gør det super godt til det brug jeg har. Den har et super flot design, og funktionaliteten er i top synes jeg.

Jeg ser ikke så meget bold, men har da set lidt bare for at få et indtryk af hvordan skærmen klarer det, og her oplevede jeg ingen problemer. Skærmen fulgte fint med.
Det lyder godt :)
Af jones31
Jeg tror også du skal regne prisen stiger på dem igen. Kun fordi der er hård priskrig på dem nu. Ikke noget Samsung er glad for.
Af dktipe
Hvorfor skulle Samsung ikke være glad for priskrig. ? Samsungs avance er jo den sammen, det er jo butikkerne som skruer ned for deres avancer ved priskrig. Og de lave priser giver jo et større salg, så samsung får flere penge i kassen.

Eller kan du forklare hvad du mener ?

Mvh Tim
Af bleed_blue
Priserne er som regel lavest (min erfaring) om foråret, når nye modeller står for lancering og lagerne skal tømmes.
Af Victoria
bleed_blue skrev:Priserne er som regel lavest (min erfaring) om foråret, når nye modeller står for lancering og lagerne skal tømmes.
Tak for din mening. Tror også jeg venter til foråret
Af Cluasen
Foråret er for sent! Så risikere du hvertfald at mange har udsolgt og ikke bestiller flere hjem, netop fordi at der kommer nye modeller i februar-marts!

Hvis vi tager ES8005 som eksempel fra sidste år, som jeg fulgte intenst fordi jeg selv overvejede at købe det, så kom det bedste tilbud i midten af december på 9.999,-
At F8005 allerede er dernede nu er jo super, men jeg tror også at der stadigt kan være lidt at hente, omend ikke meget!

Jeg venter personligt til vinter, men heller ikke længere! Efter julen havde de fleste som styrer priserne (Elgiganten, Bilka) nemlig ikke flere og så kom prisen aldrig under 10.000 igen!