Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lukasf
Bilkas tilbud på 46p7007t er rigtig godt!
ellers så bare sørge den har en rigtig scanningfrekvens på 100hz ..
Husk ALDRIG tro på for billige priser! de ka mangle HZ, tv tunere, og mulighed for let og praksis væg op hængning..
Hvis du bare ska ha et godt tv med go lyd.. Så er Grundig nok det bedste man kan tag.
Af jones31
Lukasf skrev:Bilkas tilbud på 46p7007t er rigtig godt!
ellers så bare sørge den har en rigtig scanningfrekvens på 100hz ..
Husk ALDRIG tro på for billige priser! de ka mangle HZ, tv tunere, og mulighed for let og praksis væg op hængning..
Hvis du bare ska ha et godt tv med go lyd.. Så er Grundig nok det bedste man kan tag.

Det er jo ikke alle steder 100-200 hz er gode, ved gaming skal du slå det fra bl.a
De nye philips tv fra 6 serien opefter og lgs fra 660 opefter har også ganske fornuftig lyd.

Men en ue46f6475 på tilbud lige nu til 6499,- denne weekend er et rigtig godt køb.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 042929.htm
TokeA skrev:Mange tak for alle de gode svar.
I har for det meste fremhævet LED frem for plasma, er der nogen speciel grund til dette?

Mvh TokeA
Hvis vi snakker rå billedkvalitet så slår de gode plasma ubetinget LCD/LED i alle væsentlige dicipliner - pånær lige det med en stue der har drivhus glaspartier . Og så er LCD jo altså noget nemmere at håndtere end specielt de sidste 3D generationer af feks Panasonics plasma (retention!) .
Personligt ville jeg med 5m siddeafstand gå efter et 60" plasma fra Samsung - hvis det findes indenfor budgettet . . ?
Har også selv kigget på den phillips skærm fra bilka. Synes det virker som et rigtig godt tilbud? Det er dog sidste års model, er der noget jeg skal være ops på hvis jeg skulle vælge dette?
TokeA skrev:Har også selv kigget på den phillips skærm fra bilka. Synes det virker som et rigtig godt tilbud? Det er dog sidste års model, er der noget jeg skal være ops på hvis jeg skulle vælge dette?
Ja, er du skal regne med deres menuer ikke er særlige gode og smart tv. Men ellers ikke noget.

Ellers overvej ue46f6475, står lige nu til 6499,- har selv lige bestilt en for rigtig gode anmelderser.
jones31 du fortsætter med, at anbefale skærme i 46 ", som jeg personligt (Også MANGE andre) synes er for lille på afstanden. Desuden fik jeg ikke svar på, hvorfor han ikke skulle vælge Thomsonen???
Jeg ved jo, at du arbejder hos Elgiganten, så du burde kende de omtalte modeller!

Jeg har som sagt købt og opstillet omtalte model, og til en pris mellem 4999,- og 5999,- for en 55 " med absolut godkendt billed-kvalitet, synes jeg ikke valget er svært. Specielt når der er fuld returret på det...

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 10&t=29327
Supergris jo har svaret dig ang. Thomsonen læs længere oppe. Og kender ubemærket modellen.

Er jo lidt op til ham selv og vurdere om det skal være 46-50 eller 55"

Men så 60pa650 til 6000,- ville også være ok køb

Og ellers Philips 7007 i Bilka er bedste led køb i 55 til prisen.
Så må du venligst svare igen, da jeg ikke kan finde dit svar...
Ideen er vel at give ham nogle gode bud på, hvad der er bedst til hans behov. Så er det vel godt med nogle input mht. størrelsen, når trådstarter ikke selv har erfaringen...
At foreslå en skærm, der ligger mange tusinde kr. over budgettet, er vel ikke særligt brugbart???
Så fik jeg købt Phillips 55plf7007, og kan kun sige at jeg blev positiv overrasket. Kommer fra en 2 år gammel 55lw450n, og havde ikke regnet med den store forbedring mht. billedet. Men det er da helt vild så godt et billede der er plus ambilight som jeg også var lidt skeptisk omkring. det spiller da virkelig helt optimalt. Brugte kalibreringsindstillingerne fra testen her på siden, og kan kun sige at som plasma-fan så kan jeg helt sikkert godt leve med dette tv. super produkt. så er der nogle som står og mangler et 55" til billige penge, så skynd jer i bilka og se om de har flere, for 7999kr er jo uhørt billigt.

Mvh. Rene
Supergris skrev:Så må du venligst svare igen, da jeg ikke kan finde dit svar...
Ideen er vel at give ham nogle gode bud på, hvad der er bedst til hans behov. Så er det vel godt med nogle input mht. størrelsen, når trådstarter ikke selv har erfaringen...
At foreslå en skærm, der ligger mange tusinde kr. over budgettet, er vel ikke særligt brugbart???
Hvad er det du snakker om, hvor er den skærm som jeg har anbefalet som koster mange flere tusinde kr?

Han skriver max 8000,- min. 46"

Ang. thomsonen, så er det jo fint nok, hvis din ven synes billedet er godt for ham, det er jo det der er vigtigst. Så kan de være ligemeget hvad vi andre synes.

Men Thomson er generelt et billigt mærke og med dårlige betragtningsvinkler og alle vores tv er kalibreret i butikken, så selv der er kan den ikke rigtig være med. Ville hellere bruge penge på et txp50x60 til under 5000 selvom det kun er 50" og ellers er 55pfl7007t det bedste 55"køb lige nu. Men det er min mening.
Så er prisen på Philipsen åbenbart lige faldet markant siden i morges, da jeg tog et kig på Pricerunner, hvor det stod til en mindstepris på 11999,-, og må så siges, at være et rigtigt godt køb....
Heldigvis endte trådstarter da på den rigtige størrelse.
46 " ville være synd på den afstand, når priserne er ved at være blevet så fornuftige...

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... Elektronik

Hvor har I fundet det, til den nævnte pris???

Rettelse: Fik lige øje på, at Rimus jo IKKE er trådstarteren, men tillykke med det fine tv til den fine pris, selv om jeg ikke kan finde den til den omtalte pris...
Af TokeA
Philips 55PFL5537T
7.999kr

Er dette et godt tv til prisen?

TokeA