Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pinoh
Kan buzzing tænkes at være mere udpræget, ved større skærme ?
Et Panasonic 42 tommer x60 trækker 195 watt i drift
Et eksempelvis 55 tommer st60 trækker 395 watt
altså det dobbelte.

Det er helt tilfældigt de to valgte.

Når man surfer om emnet kommer der en del op om det.
Men har det altid eksisteret på plasma skærme, eller er det blevet forværret med 3d ?

Har haft e PX10 i 4 år, har aldrig bemærket noget i den retning overhovedet.
Af kronholm
Det er blevet værre de sidste 3-4 år desværre. De første to plasma tv jeg havde var der ingen buzz ved. De næste 5 har haft tydelig buzz, med undtagelse af LG 50pm680t. Har også et 42" x50, og det støjer også.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lavere priser på TV betyder billigere komponenter i strømforsyningerne, som igen betyder mere støj. Buzzing er et problem, der kunne fjernes hvis man blot leverede en strømforsyning der var af høj nok kvalitet. Men det vil man jo ikke betale for...
Af kronholm
Torben Rasmussen skrev:Lavere priser på TV betyder billigere komponenter i strømforsyningerne, som igen betyder mere støj. Buzzing er et problem, der kunne fjernes hvis man blot leverede en strømforsyning der var af høj nok kvalitet. Men det vil man jo ikke betale for...
Tror gerne folk vil betale 100kr ekstra hvis de får muligheden for at få et tv der ikke larmer kontra et der gør. Eller de kan droppe at sende de skide 3d-briller med... !:(
Af pinoh
Kan man evt få skiftet strømforsyningen. Hvis nu det viser sig ens tv begynder at støje ?
Af Supergris
Ja, det er ubegribeligt, at de ikke får løst det problem. Jeg er også af den opfattelse, at det er kvaliteten på strømforsyningen, der afgør, om problemet opstår eller ej...
Jeg har selv lige erhvervet et 50X60. Det siger ikke en lyd, men det er jo heller ikke full HD, som kræver noget mere af strømforsyningen.
Generelt har jeg den opfattelse, at det er LG, der lider mindst af skavanken...
Med hensyn til at få skiftet strømforsyningen, når det larmer, kender jeg til flere tilfælde, hvor tvet er forsøgt reparereret op til 3 gange, hvor problemet alligevel ikke er blevet løst, og pågældende er blevet nødt til, at vælge en anden model...
Af Oneill2k
Har både haft en 65" og 55" VT30 før i tiden hvor buzz på 65" var betydeligt højere end på 55". Så ja der er helt sikkert noget om det..
Brugeravatar
Af edinger
kronholm skrev:Tror gerne folk vil betale 100kr ekstra hvis de får muligheden for at få et tv der ikke larmer kontra et der gør. Eller de kan droppe at sende de skide 3d-briller med... !:(
Selvom jeg er helt enig, hvad angår "de skide 3D-briller", er det vist typisk sådan en betragtning, man kommer med i bagklogskabens klare lys.

Havde skærmene været dyrere – og buzzfri – havde vi sikkert blot klaget over "de alt for høje priser sammenlignet med udlandet".

Pioneer er et godt eksempel på, at folk først bagefter – når det er for sent, og skærmene er kommet (u)tilstrækkeligt langt ned i pris – forstår, at kvalitet koster.

En bitter erfaring? Bestemt.
Senest rettet af edinger 31 jul 2013, 09:03, rettet i alt 1 gang.
Af Cocktail
Så er det jo godt at man kan købe "moderne" plasma TV fra Bang & Olufsen, da de plasma TV jo så ikke burde buzz til de relativt høje priser, i forhold til bl.a. Panasonic's plasma TV 8)
Brugeravatar
Af edinger
Cocktail skrev:Så er det jo godt at man kan købe "moderne" plasma TV fra Bang & Olufsen, da de plasma TV jo så ikke burde buzz til de relativt høje priser, i forhold til bl.a. Panasonic's plasma TV 8)
B&O laver ikke plasmaskærme.

Struervirksomheden er i øvrigt også snarere leverandør af brugskunst end A/V-udstyr, som jeg ser det, om end deres LCD-skærme rigtignok også er gode udover at være dyre 8)
Af pinoh
Min sidde afstand er 2 meter, så det kan være mit held, at det kun er et 42 tommer, jeg skal anskaffe.
Hvis der søges om buzz på X-serien på nettet. Dukker der ikke særlig meget op, i modsætning til de større modeller. Så meget interessant med "supergris" erfaring.

Håber der løber lidt erfaringer ind med 2013 modellerne. Så det nemmere foretage det rigtige valg.

Er lidt tvivlede om et x60 i 42 tommer, er for stort til 2 meters sidde afstand.
(Ellers ville det godt nok være en billig løsning. 3300 for tv og så en apple tv oveni til under 1000.

Håber der andre med erfaring omkring støj, kontra størrelse på tv og full hd eller ikke. Vil give deres besyv med.
Af kronholm
edinger skrev:
kronholm skrev:Tror gerne folk vil betale 100kr ekstra hvis de får muligheden for at få et tv der ikke larmer kontra et der gør. Eller de kan droppe at sende de skide 3d-briller med... !:(
Selvom jeg er helt enig, hvad angår "de skide 3D-briller", er det vist typisk sådan en betragtning, man kommer med i bagklogskabens klare lys.

Havde skærmene været dyrere – og buzzfri – havde vi sikkert blot klaget over "de alt for høje priser sammenlignet med udlandet".

Pioneer er et godt eksempel på, at folk først bagefter – når det er for sent, og skærmene er kommet (u)tilstrækkeligt langt ned i pris – forstår, at kvalitet koster.

En bitter erfaring? Bestemt.
Nu er det jo ikke et nyt fænomen plasma-buzz, og det at det bliver ved med at være et problem, skræmmer naturligvis folk fra at købe plasma tv. Jeg tror samsung og Panasonic mister flere penge ved ikke at sætte en 50kr dyrere strømforsyning i, da folk ikke vil have et tv der hviner fra 5 meters afstand, eller et tv der ikke kan være på samme kanal i mere end to timer uden at få burn-in.

Mine 3d-briller ligger stadig i ubrudt-emballage, så jeg ved ikke hvor bagklog jeg er. Dem kunne jeg sagtens have undværet.
Af noxity
B&O laver da lige så meget plasmaskærme som de laver LCD skærme.

De køber paneler hos andre og tweaker dem efter eget ønske.

Beovision 12 og Beovison 4 er begge plasmaskærme.
Brugeravatar
Af edinger
noxity skrev:B&O laver da lige så meget plasmaskærme som de laver LCD skærme.

De køber paneler hos andre og tweaker dem efter eget ønske.

Beovision 12 og Beovison 4 er begge plasmaskærme.
Der kan du se, hvor meget jeg går op i brugskunst.

Det ligner mig dårligt at rende med en halv vind.

Jeg erkender mine begrænsninger og går ud og hopper i søen 8)