Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skulle for nylig have et en ny fladskærm, og valget faldt på den i overskriften nævnte pga. prisen og købsanbefalingen herinde.

Nu er der dog lige kommet et problem med den. Når jeg indsætter noget i USB-indgangen (stick, ekstern HD eller w/e), kommer der automatisk en form for menu op, hvor jeg kan vælge, om jeg vil finde/se: billeder, musik eller film.

Så vælger jeg f.eks. sidstnævnte med det resultat, at den bare siger, at der ikke er nogle af den slags filtyper at finde. WTF? Nå, prøver så at sørger for, at alt ligger i hovedfolderen (ikke undermapper), men det hjælper ikke. Det gavner heller ikke at ændre formattype - eller at omformatere selve drevet fra Mac OS til MS Dos (FAT) eksempelvis.

Nu er jeg sgu lidt på bar bund. What to do?
Af bleed_blue
Har du seneste firmware? Tip: Tjek Samsungs hjemmeside, lad vær med at opdatere via den indbyggede menu i tv'et, som ofte ikke finder firmware opdateringerne.

Har du prøvet med forskellige film typer? Dit TV kan helt givet ikke læse alle type filmformater.
1: DET SKAL VÆRE FAT32 før tvet kan se denne disk.

2: Det skal være de rigtige filtyper.. Dvs. ingen iso eller specielle codecs. Helst det mest gennemgående codec.

3: Nogle usb pinde virker ikke som afspillere da deres data transmission er for langsom. har selv haft et par af dem, men det burde ikke være det, når vi er så lant fremme.

4: firmware. opdater som de andre også siger
Problemet skyldes sandsynligvis at du anvender filtyper som ikke genkendes af tv'et !

Prøv med de mest almindeligt anvendte filtyper, såsom bmp, jpg, mp3, wma, avi, mkv, mpg, wmv osv. :) Vær dog opmærksom på at visse kompressions algoritmer også kan give problemer !

Filsystemer der normalt bliver genkendt af nyere Samsung tv er iøvrigt - FAT, exFAT og NTFS.

Skulle heller ikke være nødvendigt med en firmware opdatering inden !

Go' fornøjelse med tv'et og go' weekend :)