Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af finnp
Skal tilslutte min nye Blueray player i aften og ser lige at der er forskel på de 4 HDMI porte.

HDMI 1 STB (den er gul)
HDMI 2 DVI
HDMI 3 ARC
HDMI 4 MHU

Er der nogele der forklare mig hvilken jeg skal bruge og hvad de andre er til?
Ved ARC betyder Audio Return channel, men hvilken er det bedste valg til Blueray afspilleren?
Der står intet om det i den trykte manual.

vh
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Den man typisk ville vælge til BlueRay afspiller af de nævnte HDMI porte er HDMI 2 (DVI),
Men i princippet kan de alle anvendes til formålet :)

HDMI 1 STB - er forbeholdt til Set Top Bokse, som f.eks. Ekstern satellit boks eller lign.
HDMI 2 DVI - er forbeholdt til Digital Video interface enheder, som f.eks. pc'er og lign. men kan også fint anvendes til f.eks. en BlueRay afspiller, hvis du ikke ønsker at tilkoble en Pc via HDMI.
HDMI 3 ARC - er forbeholdt enheder med Audio Return Channel - anvendes typisk til receivere.
HDMI 4 MHL - er forbeholdt til Mobile High-definition Link - iPads, iPhones og lign.

Men du kan vælge en af de porte du ikke ønsker at bruge til andet, til din BlueRay afspiller :)
Af finnp
Takker...jeg snupper toeren :-)
Af Giovanni78
Jeg synes da det fremgik af den setup guide der fulgte med.
Af Bijedic
Er den gule(stb) indgang ikke hdmi 1.4? Jeg har PS4 & kan jeg bruge den gule eller en af de andre til formålet?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Alle HDMI portene er HDMI version 1.4 - så du kan vælge en hvilken som helst af dem for tilslutning af din PS4'er :)