Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pinoh
Tak for respons. Det ret værdifuldt.
Fundet frem til det enten bliver et samsung 8005 eller Panasonic gt60.

Da der helst skal kunne optages på det.

Vil søge videre på emnet, da jeg mest er til plasma, men hvis der for mange negative oplevelser, må jeg vælge led.
Af THM
Ifølge de tilbagemeldinger der har været er problemet blevet væsentligt mindre på dette års panasonic modeller, ved ik lige hvorfor i andre ikke har nævnt det?
Desuden er der tilsyneladende heller ikke de store problemer med samsungs plasma tv hvad det angår.

Men burn in kan altid komme ved ensartet brug. Dette gælder også x10
Af kronholm
Den eneste der har lavet en brugeranmeldelse herinde af panasonics nye plasma tv, han har meldt om burn-in i en anden tråd. Burn-in som opstod efter 1 måned.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 10&t=29052 <- brugeranmeldelse

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=29023 <- konstatering af burn-in.

Men ifølge Hjarsen så skulle hans st60 være rimelig modstandsdygtige. Det tyder dog endnu engang på at det er rent lotteri hvad man ender med hvis man køber panasonic plasma.
Af PeterD
...Ikke desto mindre er billedekvaliteten ganske enkelt bedre end hos så mange af konkurrenterne :)

Gider IKKE en laaang debat om hvorfor der skal vælges koreansk eller LED istedet for plasma..Sagen er at ingen skærme er perfekte.

Heller ikke Sony, Samsung, LG, Philips...

Man kan jo altid finde noget at brokke sig over med elektronik!
Af zappedronningen
THM skrev:Ifølge de tilbagemeldinger der har været er problemet blevet væsentligt mindre på dette års panasonic modeller, ved ik lige hvorfor i andre ikke har nævnt det?

Det gjorde jeg såmænd også :) . Ah rart at komme hjem til sit eget tv, selvom det ikke er et plasma. Har lige været på besøg hos mine forældre. Sidste år indstillede jeg deres philips topmodel efter testen herinde, men det er kommet tilbage på fabriksindstillingerne og dermed fuld skrue på farver, skarphed, bevægelsesforbedring mm. Uf ;;)
Af THM
zappedronningen skrev:
THM skrev:Ifølge de tilbagemeldinger der har været er problemet blevet væsentligt mindre på dette års panasonic modeller, ved ik lige hvorfor i andre ikke har nævnt det?

Det gjorde jeg såmænd også :) . Ah rart at komme hjem til sit eget tv, selvom det ikke er et plasma. Har lige været på besøg hos mine forældre. Sidste år indstillede jeg deres philips topmodel efter testen herinde, men det er kommet tilbage på fabriksindstillingerne og dermed fuld skrue på farver, skarphed, bevægelsesforbedring mm. Uf ;;)
Det kan jeg sgu godt forstå. Og et tv kan godt være godt selvom det ikke er plasma ;) det vigtigste er at det er indstillet ordentligt...
Af Oneill2k
Spottede også lige et DR 1 logo i morges i toppen af min nye VT60, det eneste DR 1 jeg har set siden jeg fik skærmen var 1½ time igår aftes :o ? Skal dog siges at man skal helt tæt på for at se det, men det er der! Glæder mig nu til at komme hjem fra arbejde og se om det kan fjernes med at lidt "rullebjælke"
Af pinoh
Er det 42 tommer udgaven du har.
Kan der evt. være forskel på risikoen om det er et 42 tommer eller større ?

Tænker i den forbindelse, at MHT støj, er der vel større risiko for buzzing, ved et større. Et stort tv må skulle have mere strøm end et lille.
Af Oneill2k
Har haft en 65" VT30 hjemme på et tidspunkt og der var buzz for slemt til jeg synes jeg kunne leve med det, på mit 55" VT60 er der buzz, men det er stort set ikke til at høre kun ved meget lav volume, det er mere blæserne som på VT60 som jeg synes larmer lidt (igen kun ved meget lav lyd)
Af FrankieBoy80
Jeg har et TX-P50GT60Y og har i starten fået et TV3 logo til at brænde lidt fast og har kørt rullebjælke på den en del timer og det hjalp kun lidt, fandt så ud af at jeg skal køre med dynamisk billedprofil for at den er effektiv og nu er det 90% væk efter 8 timer så mangler vel lige 4 mere så er det helt væk. Jeg har ikke haft problemer med andre logoer end TV3 og ser da også en del Kanal 5 og TV2 men ingen spor. Man skal passe på med for høj kontrast og jeg spillede et spil i 5 timer en dag (dead island) og der var health baren ved at brænde lidt fast men det forsvandt meget nemmere end det genstridige TV3 logo.
Jeg har ikke fortrudt at jeg valgte plasma, det er uden tvivl det bedste billede. Vælger man LED skal man leve med elendig sort, men det ses kun i mørklagt rum for så snart en lampe er tændt ser det ok ud. En af mine venner købte et UE55F8005 og returnerede det hurtigt igen da betragningsvinkel er direkte elendig, han har en 3 personers sofa med midten som sweetspot og sidder man på pladsen ved siden af kan man tydelig se at farver og specielt sort bliver helt horribelt. Nu er vi måske meget perfektionistiske, men har ikke set noget lignende på andre LED (måske noget med at det er et VA panel Samsung har valgt at bruge). Min ven er også bange for at billede brænder fast, men han vælger nu et VT60 istedet for han kan ikke kan leve med et LED og dets ulemper.
Af Oneill2k
Lige en lille opfølgning fra min side til dem der skulle være interesseret. Efter 20 minutters rullebjælke forsvandt absolut alle tegn på retention, kører nu med at flatpanels indstillinger og med pixel orbiter til, så den samme kanal i træk i 2 timer igår og uden nogen reklame pause og det ingen tegn overhovedet på at logoet havde brændt lidt fast (dette var vel og mærke med flatpanels indstillinger og pixel orbiter aktiv!)

//Peace
Af Jochumsen
Har nu haft et Panasonic Gt60 i ca. 3-4 uger. Der bliver set en del alm. Tv og lidt film på Appel boksen, samt lidt Blu-Ray.

Jeg har for det meste kørt med indstillinger fra VT60 testen her på flatpanels og de fungere sådan set udemærket for mit GT60. Skal dog senere ha det rigtigt kalibreret.

Jeg har til dato ikke haft problemer med retention og/eller burn in på skærmen og er måske bare en de få heldige, der har fået en god skærm :D
Af cyrusdenmark
Har nu haft mit VT50 i 5 måneder. Har 2 gange oplevet svag retention, som "rullebjælken" efterflg. kunne fjerne.
Men derudover har jeg intet bemærket. Ved alm. tv-kiggeri benytter jeg professional1 indstillingen, ved film/blue-ray thx bright room med 24P slået til, og jeg må sige, jeg simpelthen nyder tv'et hver eneste dag.
I starten (har 2 mindre drenge) var jeg lidt striks mht. at se cartoon Network m.v., da disse er særligt slemme mht. retension, men nu bruger vi det normalt uden nogen hensyntagen, og der er ingen problemer overhovedet, så du vil få mange forskellige oplevelser af plasma. Som mange andre pointerer, er det ikke dn perfekte teknologi, men i forhold til LED er den overlegen (hvis man kan leve med dens andre "skavanker").
Af HaavardP
Ser at det er flere her inne som har fått retensjon på sitt VT60 panel. Det er ikke det verste da man kan fjerne det med bruk av rullebjelker.

Jeg vurderer et VT60 panel, men er fortsatt litt avventende på grunn av fare for retensjon og innbrenning. Spørsmålet mitt er om det stor fare for å få varig innbrenning, eller er det mikroskopiske sjanser med tv/ film titting, vanlig bruk av tekst-tv, og bruk av data via smart-tv funksjonene?

Har kommet til at jeg ikke er interessert i en lang innkjøringsperiode. Panelen skal brukes som vanlig fra første dag.