Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BlissY
Overvejer at købe et LED tv, nærmere bestemt et Samsung f8005. De LED-tv jeg har set hos venner for år tilbage, synes jeg ikke gav en god oplevelse når man så fodbold f.eks.

Er LED-tv kommet op på højde med plasma på det punkt nu?
Af Oneill2k
På mit gamle Sony HX823 var der 2-3 tydlige "sorte streger" lodret over skærmen ved hurtig panorering når jeg så fodbold, jeg havde også F8005 i et par uger den synes jeg gjorde det ekstremt godt når jeg så fodbold det var 100% acceptabelt i mine øjne, jeg endte dog med at bytte f8005'eren med en panasonic VT60 (af helt andre årsager) og plasma skærmen giver altså bare det mest flydende billede. Dermed sagt synes jeg F8005 gjorde det hæderligt af et LED tv at være!

//O'Neill
Af Gunraf
Nu har jeg sidste års topmodel, ES8005.

Den gør det helt fint hvad sport angår. Så umiddelbart vil jeg tro, at du rolig kan købe en F8005. :)

Ofte har folk heller ikke indstillet deres tv, hvilket godt kan give brok. Om det værende sig LED eller Plasma.
Men LED er nu fuldt ud ligeså godt. Det er nærmere en smagssag.
Af Oneill2k
Jeg har altid været af den opfattelse at de sorte skygger/streger var meget normalt på mid-range LED TV da de normalt har mindre hz end top modellerne, men det kan være jeg er helt galt på den? Anyways jeg har mit VT60 nu så det ikke noget jeg graver i mere ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det har ikke noget med frekvens at gøre.
Af jones31
Vil sige at et Samsung 6475 gør det super godt til sport og gaming. Overvejede 7 serien, men til 6499,- for 6475 slå jeg til der. Plus den for rigtig gode anmeldelser. Efter min mening nok bedste køb til prisen i de forskellige str i led.

Og jeg har aldrig været Samsung fan.
Af jones31
Mikkelsen91 skrev:Jones jeg har selv haft kig på det samsung du nævner og det er primært til sport og film..

personligt er jeg sådan set ligeglad med hvilket mærke det er men jeg tænker bare

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... nd:Philips

er dette Philips TV ikke bedre end Samsung 6475 tv'et til prisen?

Samsung har jo startet i et meget højere prispunkt. Startede oppe i 8999-9999,- men er faldet meget pga. priskrig. Jeg kender godt philipsen, den hedder bare 6678s i elgiganten, hvor jeg arbejder. Den har et godt billed og god lyd, men deres minus er deres menu og smart tv. Vores 6 serie har så også samme panel som 7 serien, skulle bilkas ikke have også derfor den koster noget mere hos os.

Men samsungen er med mat panel, så hvis du har en lys stue er det og fortrække og plus den er med backlight led. Hvilket jeg synes er en fordel og dens sortniveau er bedre end philips.

Så jeg vil sige gå efter samsungen, det vil du ikke fortryde :-)
Af Mikkelsen91
Så det er måske små ting det jeg går op i? Når jeg bare ser det andet er 700hz og samsungen er 200hz hos samsung er det vel reelt set kun 100hz og philips en 300-400?

Men ja tænker os Samsung menuen er bedre... men så jeg skal næsten gå efter 6475 samsung modellen i el giganten til de der 6888?
Af Mikkelsen91
Men altså det der betyder mest for mig er billede og lyd er sådan set ligeglad med hvordan tv'et ser ud bare det er et fladt TV...

Og Smart Menuen ved ikke hvor meget jeg vil få det brugt som sagt det er primært til sport også noget netflix serier til damen engang imellem....
Af jones31
Mikkelsen91 skrev:Men altså det der betyder mest for mig er billede og lyd er sådan set ligeglad med hvordan tv'et ser ud bare det er et fladt TV...

Og Smart Menuen ved ikke hvor meget jeg vil få det brugt som sagt det er primært til sport også noget netflix serier til damen engang imellem....
Du skal vælge samsungen både billed og lyd er godt.
Af Victoria
Det godt at høre at 6475eren er god til sport :) . Er den også god til fodbold ? og kan man slet ikke se sorte streger ved hurtig kamera bevægelse ?