Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Victoria
Købte et Samsung 42 F5305 tv for en måned siden. Ved afspilning af fodboldkampe ved hurtige kamerabevægelser kan man se sådan nogen sorte vertikale streger der går tværs gennem skærmen. De er ikke så synlige men nok til at de irritere mig, dette skete også når jeg spillede fifa på ps3.
Valgte således at bytte skærmen til sonys 42w654 men her sker det samme.
Er dette normalt på tynde led skærme?

Bonusinfo:

Har også et sony 40r473 og her er ingen problemmer.
Brugeravatar
Af edinger
Som Rasmus skriver i sin anmeldelse af Sony W9...
FlatpanelsDK skrev:Sony W9 er generelt et hurtigt TV, og vi registrerede kun meget beskeden overdrive trailing i vores stresstest. Vi bemærkede det aldrig under film eller spil, hvilket er positivt. W9 performer i store træk som Samsung F8005, hvilket også betyder, at det bør tilfredsstille langt de fleste køberes behov. Plasma-tv er stadig hurtigere og kan generelt gengive flere detaljer i de hurtige bevægelser. W9 har således også en tendens til at sløre de helt små detaljer væk i meget hurtige film- og spilsekvenser, men det er generelt for LED/LCD-modeller i dag. Det er absolut ikke kritisk.
Med andre ord: Det lyder som overdrive trailing, det du oplever.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De lodrette bjælker er nok ikke trailing. Vi har set det før og det er tydeligst på ensfarvede baggrunde når der panoreres. Det kunne relatere til belysningen, som muligvis er ujævn.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De modeller jeg har set problemet på, har været Edge LED-TV med dioderne siddende i bunden, så her kunne du opleve, at lyset var inhomogent i en lodret bjælke. Jeg har dog også set det på plasma-TV, hvor folk har snakket om, at bjælkerne passede med hvor vægbeslaget sad (den kan jeg ikke forklare på nogen logisk måde).

Mine forældres Samsung TV lider lidt af problemet, og det kan godt ses på ting der ikke bevæger sig, hvis man først lige fokuserer på problemet når der panoreres, og så sætter film/spil på pause og fortsætter med at se på samme sted på skærmen.
Af Victoria
Hos mig kan det kun ses ved fodboldkampe eller andet der minder om hvor kameraet flytter sig hurtigt, eller eks. ved spil af fifa.

Men der er dog flere end en streg.

Men hvad gør man så ? Er det en returvare eller er det dagens standard i led fjernsyn og man dermed må leve med det.

Har andre oplevet dette fænomen ?
Af Victoria
Det har jeg prøvet men det virkede ikke. Har prøvet at slå alt fra og alt til. Og prøvet at ændre på alle indstillinger den har men intet ser ud til at virke desværre