Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af denabi
Hej Alle.

Jeg har kig på Samsungs nye 8005f. Er dog i tvivl om man skal vælge 46'' eller 55''. Vi sidder
4,5 m fra skærmen. Lige nu har vi en 46'' hængende, men konen synes at vi skal have en 55''.

Er der nogen der har erfaring med 8005eren i 55'' med den afstand til skærmen?

Hilsen Denabi
Af steen6400
denabi skrev:Hej Alle.

Jeg har kig på Samsungs nye 8005f. Er dog i tvivl om man skal vælge 46'' eller 55''. Vi sidder
4,5 m fra skærmen. Lige nu har vi en 46'' hængende, men konen synes at vi skal have en 55''.

Er der nogen der har erfaring med 8005eren i 55'' med den afstand til skærmen?

Hilsen Denabi
Skærmen skal da være større, jeg har en 55" og sidder knap 3,5 m væk og jeg har fortrudt at jeg ikke gik op på 64". Det er så ikke en 8005'er, men det burde så heller ikke gøre en forskel.
Af allo
altså...come on folkens :D !!! - selvstændig tankegang, ikke ;) ?!?!

hvad så med at kigge forbi tja...- sådan ca. U name it hvilken forretning og stille/sætte sig ned 4,5m fra et 55" og se hvordan det ser ud...

det er nul og nix for at hakke på dig men andres erfaringer mht.afstand og str. er andres efraringer...- mange bruger briller, har brug for undertekster m.m. og m.v. ssååå...

skulle man give dig et professionelt svar (mht.afstand vs. 55") så:
kan du se hele skærmen fra de 4,5m sådan så du kan følge (uden problemer) med i alt der foregår på den så jep! - go for it! - hvis du/I ikke kan det så skal I have et mindre tv...
Af denabi
Har været i diverse butikker og målt afstande. Bare fandens svært at vurdere på en væg med 15-20 skærme. Desuden er det ikke alle butikker der tager skærm retur, når det først er pakket ud.

Jeg har været i butikker de sidste 4 dage, så det er ikke fordi jeg ikke har gjort noget for det selv. Søger egentligt bare fornuftige råd fra folk der har den pågældende skærm O_O
Af allo
allo skrev:skulle man give dig et professionelt svar (mht.afstand vs. 55") så:
kan du se hele skærmen fra de 4,5m sådan så du kan følge (uden problemer) med i alt der foregår på den så jep! - go for it! - hvis du/I ikke kan det så skal I have et mindre tv...
det er det bedste jeg kan bidrage med :)
Brugeravatar
Af edinger
Jeg tør godt at lægge hovedet på blokken.

Med 4½ meter fra sweet spot til skærm er 46 tommer afgjort for småt. I hvert fald, hvis du ønsker noget, der blot minder om "storskærm". Som en sjældenhed på disse sider må jeg derfor sige: Lyt til konen og hold fast i den 55 tommer ;)
Af Supergris
Min gyldne regel er: "En skærm aldrig kan blive for stor, men sagtens for lille".
Nå folk kommer ca. 2,5 m væk fra skærmen er det faktisk kun pengepungen, der som regel sætter grænsen for, hvor stor skærmen skal være...
Hvis signalet er i orden, vil alle kilder fremstå skarpt og kvaliteten vil ikke fejle noget i forhold til en mindre skærm...
Af denabi
Hej til alle.

Tror jeg lytter til konen(for en gangs skyld :p ) og alle jer andre. Det bliver Samsungs 8005f 55''. Glæder mig til at få det op i eftermiddag og lade tvivlen komme mig til gode mht afstanden.

Tak for de gode råd :)
Af Daniel Buje
Det skal ikke udelukkes at de første par dage at du tænker Holt shit! Det sagt er jeg som alle de andre også giver udtryk for slet ikke i tvivl - med den afstand, "skal" du op i minimum 55", der er sågar folk som vil mene at 55" er smertegrænsen for hvor lille den må være! God fornøjelse med dit nye tv, det er lækkert :)
Af jones31
denabi skrev:Hej til alle.

Tror jeg lytter til konen(for en gangs skyld :p ) og alle jer andre. Det bliver Samsungs 8005f 55''. Glæder mig til at få det op i eftermiddag og lade tvivlen komme mig til gode mht afstanden.

Tak for de gode råd :)

Hvorfor bruge penge på 8 serien, spar penge og køb 7 serien i stedet. Stort set samme billed.
Og ja det skal min. være 55" som min.

Ue65f6475 18999,-
lc70le857e 19999,-

Kunne du også overveje, ville passe godt til afstanden.
Brugeravatar
Af MigSelv
På 3,5 m er 65" ikke for stort, så det vil den heller ikke være på 4,5m.
Af denabi
Jeg har nu hentet mit nye TV og det er sat til. Jeg tror, at jeg har valgt den helt rigtige størrelse. :) Er der nogen der har erfaring med indstilling af TV'et, således, at vi får det bedste billede?
Af denabi
Tak for tippet. Det vil jeg prøve. Er der nogen der ved hvilket vægbeslag der er bedst at bruge.
Jeg har kigget på Samsungs eget (VMN3000) og Vogels Thin305.
Er der nogen der ved hvilket beslag der er bedst, hvis man vil have skærmen så tæt på væggen som muligt.