Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Smed
Jeg skal have nyt tv, og ved ikke hvilke tv jeg skal vælge. Har læst mig til 7005/8005 er næsten ens. Hvad er forskellen fra 7005-6505? Hvad kan jeg "nøjes" med.

Kigger 46" til stuen. Mest tv for mindst penge?

Bonus spørgsmål: hvor høj er foden der følger med?
Af Smed
Tak for svarene :)

"Nøjes" var ment som i, at jeg ikk er fanatisk med mit nye tv men det godt må være lækkert.

Der er dual processor i serie 6 modellerne og quad i 7+8? Er forskellen stor nok til det er værd at bruge penge på?

Tror jeg er på vej mod en 7005, men fisker lige efter personlige meninger.

På forhånd tak :)
Af swspusy
f7005 har også 2 tuner og så har det evelution kit kan jo være smart tv bliver godt de næste par år
Hej Smed,

Fik du købt dit Samsung UE46F7005?

Jeg har selv netop købt et eksemplar i Elgiganten efter de forgæves havde forsøgt at overbevise mig om at jeg skulle købe deres nyeste Philips tv.

Jeg er ok tilfreds med Samsungen i HD kvalitet (dvs. når kanalen sender i HD), men er dog noget skuffet over kvaliteten når tv'et omformer et dårligere signal eller udsendelsen er af ældre dato. I disse tilfælde kommer der meget slør på billedet også selvom jeg har slået alt billede behandling fra (mit sammenligningsgrundlag er en Sony KDL-32EX500 hvor billedet er virkeligt godt og skarpt efter nogle mindre justeringer).

I visse tilfælde bliver det så slemt at billeder bliver meget uskarpt som om billedet bevidst ikke fokuserer på noget (hvilket virker usandsynligt). Dette sker især ved serier og film.

Er der andre der oplever det og er der nogen som har nogle gode indstilling de vil dele (det skal siges at jeg er på Stofa net med en zaptor boks)?
der ligger nogle rigtig fine indstillinger her på siden, af den test af f8005, dem kan du med fordel prøve at bruge på din f7005.

Jeg har selv en f8005, og jeg oplever ikke i samme grad de problemer du giver udtryk for. Det eneste jeg kan sige til tv'ets forsvar - tv'et er ikke bedre end den billede kilde tv'et modtager sit signal fra, og kvaliteten på videomaterialet er ikke bedre end den alder det har.
Hej Alle.

Jeg har kig på Samsungs nye 8005f. Er dog i tvivl om man skal vælge 46'' eller 55''. Vi sidder
4,5 m fra skærmen. Lige nu har vi en 46'' hængende, men konen synes at vi skal have en 55''.

Er der nogen der har erfaring med 8005eren i 55'' med den afstand til skærmen?

Hilsen Denabi
Af orm08
Ja, 55" er fin fra 4m, har købt 55F8005 og sidder 4m fra den, og det er perfekt - Fedt fjernsyn.

PS Hvor finder man en kone der foreslår at køber et 55" i stedet for et 46" ?

Hende skal du passe godt på :)