Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wazer
kronholm skrev:
wazer skrev:
kronholm skrev:med den indstilling, hold nu kæft og kom til sagen og lad værd med at tro du rent faktisk ved en kæft om emnet sådan nogen typer som jer der ikke fatter en skid og bare tror de ved alt fordi de får læst en random nyhed så er i lige pludselig "gods".

Hvis du rent faktisk vidste lidt ville du være lige glad også bare give mig den information du ikke har, men næh du, du hænger i bremsen og tror du kan hive dem hjem med dit intetviden og spille passiv smart nu. Du er læst.

og til kronholm klaphat du var lige så stor idiot i spillene, utrolig du ikke er blevet voksen endnu.

Godt at høre du har fået dig et liv nu du kun har 3 skærme at spille på. :D ps har sat mit tv på 100hz igen. Det kan jeg bedst holde ud at se på, selv om det ikke findes.

Det kaldes eyefinity, du sidder og prædiker om et liv men alligevel sidder du på et hifi forum og har næsten 400 kommentarer? oh my god.
Ja netop. Men beware, jeg vinder diskussionen nu:

Dinmor!

Du er da et fjols, så du påstår os at dit hdmi i en opløsning af 1920x1080 køre mere end 60hz ikke :P, kan du ikke se hvor til grin du er, dit fjernsyns input kommer ikke højere end 60hz, også selvom HDMI skaberne selv skriver noget andet så har du og mess som de eneste i verden 100hz input via jeres fjernsyn, tror bare vi lader den ligge nu, du/i er ydmyget nok nu.

PS. Lær at brug BBcode i forum, det mester du hellere ikke særlig godt.

Her burde være lige til for sådan en high tech dude som dig..

http://lmgtfy.com/?q=how+to+use+bbcode
Af kronholm
Har aldrig påstået mit tv kan modtage mere end 60hz, men den kan godt vise mere søde ven. Undskyld hvis min Android tlf gør dig konfus. :(
Af wazer
kronholm skrev:Har aldrig påstået mit tv kan modtage mere end 60hz, men den kan godt vise mere søde ven. Undskyld hvis min Android tlf gør dig konfus. :(
Du bliver ved og trækker i land nu, hvis du vil ydmyge dig selv det sidste stykke, så ta dog det billede fra din tlf og op på din skærm der fortæller dig at du køre med 100 ægte hz på din skærm, derefter upload det det til imgur.com eller andet sted og smid billedet til os alle sammen herinde. Du er jo så high tech så det burde være en leg for dig og du er jo tydeligvis lige ved siden af din tv skærm som du påstod lige før da du ændrede det tilbage til 100hz.

Eller ENDNU bedre, find informationen omkring dit tv og smid det herinde, så kan du da rigtig lukke røven på mig når du beviser det er 100 ægte hz.

edit:

Nej det tænkte jeg nok du ikke ville svare på siden du ikke har svaret endnu.

Men du skal jeg fortælle dig en nyhed makker...

100Hz Double Scan som du er på dit plasma tv har ikke en skid at gøre med 100 ægte hz, det er det samme som alle de andre's manu hz så som motionflow fra sony.
Af janbau
Din hx755 har et 100 Hz panel og jeg skriver ikke noget med ægte 100hz ?

Og da du jo har et ganske udmærket Sony hx755 55 kan du jo prøve og få en hjem og sammenligne dem op mod hinanden .

50 Hz 100 Hz 200 Hz paneler vil jeg påstå at man kan se forskel . Jeg valgte selv et 200 Hz panel frem for et 100 Hz panel da jeg vil påstå der er en forskel .

Når man snakker 200 400 800 1600 Hz er det en helt anden snak .
Dette emne er meget teknisk man kan evt. prøve at læse nogle test af fladskærme her på sitet eller andre sider .
Jeg har brændt mine fingre på dette emne før her på sitet da man virkelig skal være inde i emnet men jeg vil dog sige at at det der betyder noget er panelets kvalitet . Og her kommer scanning backlight ind som betyder meget for de hurtige bevægelser og påvirker ikke billedet som TruMotion ( Kunstige billeder lagt ind ) Her gælder det om at finde en indstilling så billedet ikke ser kunstig ud eller helt slå det fra .

Du finder ikke nogen TV med ægte 100hz så det må være en ommer det du siger.

Men sikke en debat og imellem nogle en gang mudder kastning ? . Jeg prøver jo bare på at hjælpe .
wazer skrev:Du finder ikke nogen TV med ægte 100hz så det må være en ommer det du siger.

Har selv et hx755 55" i stuen fra sony
Af kronholm
wazer skrev:
kronholm skrev:Har aldrig påstået mit tv kan modtage mere end 60hz, men den kan godt vise mere søde ven. Undskyld hvis min Android tlf gør dig konfus. :(
Du bliver ved og trækker i land nu, hvis du vil ydmyge dig selv det sidste stykke, så ta dog det billede fra din tlf og op på din skærm der fortæller dig at du køre med 100 ægte hz på din skærm, derefter upload det det til imgur.com eller andet sted og smid billedet til os alle sammen herinde. Du er jo så high tech så det burde være en leg for dig og du er jo tydeligvis lige ved siden af din tv skærm som du påstod lige før da du ændrede det tilbage til 100hz.

Eller ENDNU bedre, find informationen omkring dit tv og smid det herinde, så kan du da rigtig lukke røven på mig når du beviser det er 100 ægte hz.

edit:

Nej det tænkte jeg nok du ikke ville svare på siden du ikke har svaret endnu.

Men du skal jeg fortælle dig en nyhed makker...

100Hz Double Scan som du er på dit plasma tv har ikke en skid at gøre med 100 ægte hz, det er det samme som alle de andre's manu hz så som motionflow fra sony.
Stik mig dit tlf nr i en privat besked, så kan jeg sende et billede pr mms. Jeg har et liv og er i sommerhus, så det kan godt være det først bliver til aften. Plasma har de samme 100hz som gamle crt-tv, men var de også "forkerte", så er mine 100hz vel også. Suk.
Brugeravatar
Af michelskovbo
Det er kun trådstarter som bruger ordet "ægte 100Hz"

Jeg synes det mindste man kan gøre når man beder om hjælp, er at skrive i en pæn tone. Jeg ønsker ikke at hjælpe en som ikke sætter pris på det, eller kan svarer på en ordenlig måde.

Mudderkastning hører ikke hjemme her, og derfor gider jeg ikke komme med mine erfaringer og info, da trådstarter provokere mig og ikke mener "jeg fatter en skid og jeg skal holde min kæft" Jeg forstår slet ikke nogen ønsker at hjælpe sådan en, som er sådan over for andre der skal hjælpe ham :-)
Men vi er selvfølgelig alle forskellige, og jeg kan kun opfordre til at man skal tale pænt til hinanden.
Brugeravatar
Af edinger
Hvorfor stille spørgsmål, når man tydeligvis selv er så klog, at man kan undvære hovedet?
Af janbau
Du har fulstædig ret han skriver hvis også til mig
Du finder ikke nogen TV med ægte 100hz så det må være en ommer det du siger.
Og ja dette emne er meget teknisk og han ved hvis ikke selv så meget om det .
Men der må tråds alt være forskel på et meget skrabet Sony til sølle 3700 kr og til deres Topmodeller til 15000 20000 kr.

Og en god tone her på sitet er et most trådstarter vi prøver jo bare at hjælpe ! :(

Mess skrev:Det er kun trådstarter som bruger ordet "ægte 100Hz"

Jeg synes det mindste man kan gøre når man beder om hjælp, er at skrive i en pæn tone. Jeg ønsker ikke at hjælpe en som ikke sætter pris på det, eller kan svarer på en ordenlig måde.

Mudderkastning hører ikke hjemme her, og derfor gider jeg ikke komme med mine erfaringer og info, da trådstarter provokere mig og ikke mener "jeg fatter en skid og jeg skal holde min kæft" Jeg forstår slet ikke nogen ønsker at hjælpe sådan en, som er sådan over for andre der skal hjælpe ham :-)
Men vi er selvfølgelig alle forskellige, og jeg kan kun opfordre til at man skal tale pænt til hinanden.
Af Djimmy
Var ude at se det den anden dag. Det var virkelig uroligt grundet de 50 Hz. men ellers et flot tv.