Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TokeA
Hej forum.
Som overskriften siger søger jeg vejledning til køb af nyt tv. Jeg har længe fulgt forumet og læst mange af de andre købsanbefalinger i har givet til andre brugere. Jeg er dog stadig meget i tvivl og har svært ved at beslutte mig, da dette er mit første tv køb nogen sinde. Jeg håber med jeres vejledning og råd at kunne komme til en beslutning.

Tv'et skal bruges i stuen. Stuen er rimelig lys og jeg sidder ca. 4-5 meter fra skærmen. Tv'et skal bruges til normal brug af tv-programmer samt film. Jeg har ingen planer om at skulle bruge den til spil pt. Derudover skal den kunne hænges op på væggen.
Budgettet er max 8000kr for tv+ophæng.

Jeg har selv haft kig på panasonic ST60, og på nogle af samsungs LED tv. Jeg var nede og kigge i fona for at se de forskellige modeller i aktion og så, at der var stor forskel på samsungs 6'er serie i forhold til 7 og 8'er serie. Kan det passe at der er så stor forskel mellem 6 og 7, eller var de måske indstillet til at fremhæve de dyre serier? Sælger frarådede mig at gå under 6'er serien, men hvis jeg skal have LED bliver det svært at få en 7'er der kan holde budgettet.

Jeg tænker selv at tv'et skulle være 46" mindst? Men jeg vil meget gerne have jeres input på skærmstørrelse, teknologi og en model hvis muligt. Det behøver ikke udelukkende at være panasonic eller samsung, det er bare dem jeg lige har haft kig på.

På forhånd mange tak for hjælpen :)
f7005 i 46" er til 8999 pt, og med et beslag til 179 er det dog lidt over budget, men du får en rigtig fed skærm(!).

Dog er st60 også i en klasse for sig selv, her får du også en rigtig god billede kvalitet, det der dog skulle tale for 7 serien er PVR funktionen & twin tuner delen (se 1 program, optaget et andet)

Jeg vil godt give gutten i fona ret i, at der er en betydelig forskel på billede kvaliteten fra 6 serien til 7/8 serien, dog tør jeg ikke at sige om de har været inde og justere lidt på billedet, det skal jo ikke udelukkes ;)
Som dronningen siger.....du skal nok op i 55" og opefter med den siddeafstand :)

En 55" 7 serie kunne være et godt bud men du kunne også forsøge dig med en ST som vil gøre det rigtig godt. Risikoen for retention er der og flere her på forummet har måttet slås med det men der er også mange som kun oplever det i minimalt omfang, hvis overhovedet.

Alternativt kunne du hoppe på en 60" Sharp 741 som er på tilbud til 8999,- pt. Der får du ret meget skærm for pengene.
Hej. Er selv på jagt efter en ny fladskærm. Og har set at bilka køre Phillips 55pfl7007t til 7999kr.
Er der evt. nogle som kan bekræfte om det ikke er en kanon pris, og om den lever op til de krav et smart tv skal kunne til den pris.
Vh. René
Rimus skrev:Hej. Er selv på jagt efter en ny fladskærm. Og har set at bilka køre Phillips 55pfl7007t til 7999kr.
Er der evt. nogle som kan bekræfte om det ikke er en kanon pris, og om den lever op til de krav et smart tv skal kunne til den pris.
Vh. René

Køb aldrig philips pga smart tv, der stinker de virkelig. Man har heller ikke netflix med i 2012 modellerne.
Rimus skrev:Ok. Men hvordan er billedet på sådan et Phillips i forhold til et Samsung i samme prisklasse.
Du for god billed kvalitet i begge 2 og det er et godt tilbud på 7007. Der kan du ikke få andre led skærme nu til den pris der er bedre. Og nej hold dig fra Thomson af.

Og ellers overvej st60 fra pana af, god billedkvalitet til pengene.
Af Rimus
Har også kigget på st60. Ville haft købt den i forrige weekend da komplet havde 65" til 16000kr. Men det mente lillemor var lige i overkanten :'(
jones31 skrev:
Rimus skrev:Ok. Men hvordan er billedet på sådan et Phillips i forhold til et Samsung i samme prisklasse.
Du for god billed kvalitet i begge 2 og det er et godt tilbud på 7007. Der kan du ikke få andre led skærme nu til den pris der er bedre. Og nej hold dig fra Thomson af.

Og ellers overvej st60 fra pana af, god billedkvalitet til pengene.

Hvorfor siger du, "Hold dig fra Thomson af"?
Jeg kender kun den omtalte model i fladskærme, og til den pris, er der ikke noget på markedet, der kan slå den, og indtil nu, fejler kvaliteten ikke noget.
Billedet er absolut godkendt, læs evt. bruger-test, der ligger her på siden.
Mindst 55 " vil absolut være at foretrække på den nævnte afstand, og så sætter budgettet nogle begrænsninger i dette tilfælde, men jeg tror ikke, du vil blive skuffet over billedkvaliteten...
Min kammerat er som sagt VILDT begejstret, og han var glad for, at han ikke behøvede bruge flere penge, for at få et godt billede...
Langt de færreste har behov for en topmodel, hvis 3D mm. ikke vægter højt , og jeg vil vove at påstå, at hvis du giver dig lidt tid til, at indstille billedet, vil det slå langt de fleste skærme, som står i standard-indstillinger i de danske hjem, og som har kostet det dobbelte.
Hvis ikke du vil op i pris ville jeg gå efter nævnte sharp eller philips da 46" ganske rigtigt er lidt småt til den afstand.
Supergris forslag er også vær at overveje.
St60 levere ikke bare god billedekvalitet til pengene, men super god billedekvalitet i det hele taget. Det bedste jeg har set i alm. Stue(efter kalibrering naturligvis) :)