Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JayDee
Jeg er ved at købe mig en nyere brugt computer (evo compaq ultra slim pentium 4 1.7Gh) - dog har den ikke DVI-udgang til en evt. kommende fladskærm.

Hvilken fladskærm kan anbefales til analogt signal?
Kan man evt. skifte grafikkort til DVI-udgang?

Mvh.
jakob
Af broendumz0r
De færreste tv har en DVI udgang, og de koster kassen dem der har. Du kan kører den over vga indgangen. Tror du vil miste MEGET kvalitet hvis du kører HDMI -> DVI -> VGA. Hvis det overhovedet kan lade sig gøre..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ved ikke lige hvad broendumz0r svarer på...
Det lyder ikke som om det har den store relevans for dette emne :o Der er ingen skærme der har grafikudgange - de har kun indgange. Desuden tales der ikke om TV.

Det er oftest ret svært at finde et grafikkort der har DVI udgang hvis det er low-profile især hvis der skal være lidt kræfter i det. Du skal derfor først tjekke om det er et sådant kort der skal bruges og om der overhovedet er en ledig grafikport i computeren.

Der er ikke nogen skærme der decideret er velegnede til et analogt signal og ofte vil det du får ud af et onboard grafikkort være et ret uroligt billede når vi taler om fladskærme. Der er ikke meget andet at gøre end at prøve og se om det går, men før du gør det vil det være en meget god idé at have undersøgt hvilket grafikkort der kan sættes i maskinen efterfølgende.