Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sigurd.b
Hej Flatpanels' brugere

Jeg har i et stykke tid kigget højt og lavt efter et ordentligt TV, som samtidig ikke sprænger budgettet. Jeg tror jeg har fundet en mulighed i experts tilbud på et Samsung UE40EH5005 til 2500kr
( http://www.expert.dk/samsung/samsungue40eh5005/p/11002/ )

Jeg har prøvet at søge på det, og kan se, at det har været oppe at vende som en anbefaling til en tidligere bruger her på forummet. Planen er, at TV'et skal bruges til film og Xbox.

PS. Hvis i kender til et andet TV, der popper op, når i ser min forespørgsel, er i mere end velkomne til at poste det. Også hvis det er dit brugte TV, som du gerne vil af med, fordi du selv skal købe nyt.

Tak for jeres tid :)
Af jones31
Sigurd.b skrev:Hej Flatpanels' brugere

Jeg har i et stykke tid kigget højt og lavt efter et ordentligt TV, som samtidig ikke sprænger budgettet. Jeg tror jeg har fundet en mulighed i experts tilbud på et Samsung UE40EH5005 til 2500kr

Jeg har prøvet at søge på det, og kan se, at det har været oppe at vende som en anbefaling til en tidligere bruger her på forummet. Planen er, at TV'et skal bruges til film og Xbox.

PS. Hvis i kender til et andet TV, der popper op, når i ser min forespørgsel, er i mere end velkomne til at poste det. Også hvis det er dit brugte TV, som du gerne vil af med, fordi du selv skal købe nyt.

Brug 500 mere for en 47" ln540 til 2999,- på mandag
Af Supergris
Ja, DET er billigt. Har selv lige købt LGén i Fona i sidste uge til 3999,-
Udmærket tv og til 3000,- er der ikke så meget at tænke over...
Af Sigurd.b
jones31 skrev:

Det lyder bestemt interessant! Jeg søgte efter modellen og fandt http://www.lg.com/dk/tv/lg-47LN540V - er det dette fjernsyn du tænker på? Hvor skulle det komme på udsalg?

#Supergris - er du tilfreds med TV'et?
Af jones31
Sigurd.b skrev:
jones31 skrev:

Det lyder bestemt interessant! Jeg søgte efter modellen og fandt http://www.lg.com/dk/tv/lg-47LN540V - er det dette fjernsyn du tænker på? Hvor skulle det komme på udsalg?

#Supergris - er du tilfreds med TV'et?
Ja det er det, kommer i en den største elektronik kæde i DK.
Af Supergris
Ja, jeg var tilfreds med tvét, men faldt over et bedre tilbud på et Panasonic 50X60 til 2999,-. Da jeg efterfølgende ville levere tvét tilbage hos Fona, da jeg ikke havde brug for 2 stk. tv, og jones31 ganske rigtigt skrev, at det ville komme på tilbud hos Mutanten til 2999,-, tilbød jeg at beholde tvét til samme pris, jeg kunne købe det til hos Mutanten eller købe andre varer for samme pris, fik jeg den besked, at tvét var mit, da de ikke byttede varer, hvor emballagen havde været brudt, altså vil de trække et beløb på 3999,- pr. 1. august, som aftalen lød på.
Deres forslag var, at jeg jo bare kunne sælge det på Den Blå Avis. Deres prisgaranti gjaldt ikke, da Mutantens tilbud på samme skærm var reklameret som et kø-tilbud.
Status lige nu er, at jeg har skærmen stående hos Fona, og vil prøve at snakke med dem en sidste gang, og se om de er til at tale bare en lille smule fornuft med...
Det er i hvert fald SIDSTE gang, jeg nogensinde har brugt så meget som én krone hos Fona, hvor service er et ord de ikke kender.
Sælger lokkede med at skrive kontrakten med det samme, så kunne jeg betale 40 dage senere og bestemme mig om jeg ville have forsikring med indenfor de 14 dages "returret". Han "glemte" bare at fortælle, at varen skulle leveres tilbage i ubrudt emballage... :(
Jeg forstår ikke deres forretnings-politik, men måske det bare er mig, der gerne vil have glade og tilfredse kunder?
De har endda lavet et VIP-kort til mig, hvor jeg ville have handlet flere varer på, men det bliver jo nu ikke til noget!
Af allo
Supergris:

nu har du brugt meget tid på at dele med os din dårlig erfaring med Fona - fair nok! - og jeg tror at de fleste (inkl.mig) kan godt forstå hvorfor du føler dig 'snydt' m.m....- men når det er så sagt så:

- Fona er IKKE forpligtet til at matche prisen

- du bliver ved med at give sælgeren skylden for at 'lokke' dig til at skrive under på noget der ikke holder (14 dags retur-ret - om du har eller ikke har brugt/pakket ud tv'et) - nu er du 'entusiast' her på siden...- det er absolut ikke fordi det skulle 'forpligte' dig eller andre til at have bedre/mere viden om alt muligt - det viser blot at du bruger sitet en del - og her kommer mit ?-tegn ang. dine frustrationer...- inkl.at du er så nem til at 'lokke'...

- jeg forstår godt at du kæmper om dit (lige som Fona kæmper om deres ret til at beholde/få dine penge) - men emnet handler om noget helt andet end det du taler om/forklare både Sigurd og os andre (igen)

håber at I (du og Fona) finder en god løsning (selv om at jeg ikke kan se hvordan den skulle se ud...- det eneste jeg kan komme i tanker om er: de tager det tv tilbage til minus et beløb men til gengæld så kan de måske give dig en god pris på en demo/udstillig model af noget som du kan bruge til noget...) evt. at du selv kan sælge det tv sådan så du kan leve med tabet...
Senest rettet af allo 16 jul 2013, 12:36, rettet i alt 1 gang.
Af J.H.
Supergris skrev:Ja, jeg var tilfreds med tvét, men faldt over et bedre tilbud på et Panasonic 50X60 til 2999,-. Da jeg efterfølgende ville levere tvét tilbage hos Fona, da jeg ikke havde brug for 2 stk. tv, og jones31 ganske rigtigt skrev, at det ville komme på tilbud hos Mutanten til 2999,-, tilbød jeg at beholde tvét til samme pris, jeg kunne købe det til hos Mutanten eller købe andre varer for samme pris, fik jeg den besked, at tvét var mit, da de ikke byttede varer, hvor emballagen havde været brudt, altså vil de trække et beløb på 3999,- pr. 1. august, som aftalen lød på.
Deres forslag var, at jeg jo bare kunne sælge det på Den Blå Avis. Deres prisgaranti gjaldt ikke, da Mutantens tilbud på samme skærm var reklameret som et kø-tilbud.
Status lige nu er, at jeg har skærmen stående hos Fona, og vil prøve at snakke med dem en sidste gang, og se om de er til at tale bare en lille smule fornuft med...
Det er i hvert fald SIDSTE gang, jeg nogensinde har brugt så meget som én krone hos Fona, hvor service er et ord de ikke kender.
Sælger lokkede med at skrive kontrakten med det samme, så kunne jeg betale 40 dage senere og bestemme mig om jeg ville have forsikring med indenfor de 14 dages "returret". Han "glemte" bare at fortælle, at varen skulle leveres tilbage i ubrudt emballage... :(
Jeg forstår ikke deres forretnings-politik, men måske det bare er mig, der gerne vil have glade og tilfredse kunder?
De har endda lavet et VIP-kort til mig, hvor jeg ville have handlet flere varer på, men det bliver jo nu ikke til noget!
Hold kæft hvor du vræler, hold dog dit pladder i din egen tråd...
Af eliassorensen
Hvis du køber en mælk i Netto og åbner den, og derefter finder den billigere i Fakta, så kan du sguda heller ikke levere den tilbage til Netto og forlange pengene tilbage.

Du har købt et TV og brugt det. At du så efterfølgende hellere vil have et andet, og ikke har købt et sted med prisgaranti er ene og alene din egen skyld.

Lad være med at skyde skylden på Fona.