Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer!
Jeg står og skal flytte hjemmefra, og skal selvfølgelig ud og have et nyt tv til stuen!
Jeg har et budget på 6k-7k og er ude i en størrelse omkring 40-42", grundet pladsmangel, og har altså kigget lidt på de 2 Samsung modeller UE40F6475 eller UE42F5505. Det er dog lidt en jungle og kan ikke rigtig finde ud af hvad det bedste køb ville være? Tv'et skal bruges til netflix, almindeligt tv, og til noget gaming. Jeg har prøvet at finde anmeldeser, men synes det er svært at finde noget - nok fordi de begge er 2013 modeller?

På forhånd tak for inputs og hjælpende hænder! :D
Af THM
Traditionelt har samsungs 5serie været fint til gaming med forholdsvist lavt inputlag.
Men ved ikke hvordan den nye 5serie er, har dog læst en positiv tilbagemelding.
Har selv lidt erfaring med 5serien fra 2011, og den syntes jeg gjorde det godt efter jeg havde indstillet billedet lidt.

At man skal holde sig fra "50hz" tv syntes jeg personligt er noget forbandet vrøvl...
Størrelsen ligger meget fast på højest 42", da der simpelthen ikke er plads til mere :)
Jeg kan få et F6475'eren til 5999 lige nu, og kan ikke finde ud af om det f.eks. kan betale sig at smide 1700 kr mere og så gå helt op i 7 serien? - specielt når tv'et ikke bliver større.
40f6475 er et rigtigt godt tv i 40" jeg ville ikke bruge 1700 mere når vi snakker om 40" havde det været et større tv ville jeg gerne ha givet det sidste