Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MR.ANDERSON
Er helt ny på forumet, og vil starte med at sige at det er en super side, som jeg har brugt meget, for at finde frem til den rigtige nye skærm for mig.

Nå til sagen. Jeg var ude i en forretning i går og købe ny fladskærm, og havde som sagt læst på lektien så det var kun lige selv for at se om billedet levede op til mine forventninger. Alt var godt og det var en super sælger, som faktisk solgte mig det til langt under dags prisen på nettet, og fik også at vide at det kun var denne dag.

Med stor glæde hjem og få pakket dyret ud, monteret fod, og i med strøm og antennekabel, og så var jeg klar til en fantastisk aften.

Trykker på powerknappen og det første jeg ser er en grøn pixel fejl, 5 cm fra bunden lige over det led oplyste samsung logo.

Behøver hvis ikke at sige at det var ren nedtur, men bestemte migfor at nu ville jeg lige se tiden an.

Har søgt over alt på nettet, men kunne ikke lige umiddelbart se at der var andre fra 2013 der har haft pixel fejl, på et samsung tv.

Umideltbart vil jeg sige at det ikke er noget jeg kan leve med, og kontakter også sælger i dag.

hvordan vil i forholde jer til problemstillingen, og er det mig der har for store krav når jeg ikke forventer pixel fejl ?

kan finde lidt på nettet om at samsung kører nul tolerence over for pixel fejl, men ikke nogle 100 % svar ?
Af Marshall
Super ærgerligt :(

Men du må ned og få det ombyttet. Der burde ikke være noget der.
Det skriger jo lige i øjnene.

Bilka sagde, da jeg købte mit 55'' F8005 - det var ombytter ved pixelfejl :)
Håber du får det ombyttet!
Af Daniel Buje
I følge købeloven er der noget der hedder formodningsreglen, hvis vi skal tage den i fri oversættelse, så siger den at man formoder at fejlen har været der fra start af, hvis den givende sælger/butik siger at de ikke dækker denne fejl, fortæller du blot sælger at i følge ovenstående, så har fejlen været der ved køb, og hvis du havde været informeret om dette havde du aldrig handlet.

Formodningsreglen gælder så vidt jeg husker i 6 måneder, så du skulle ikke løbe ind i problemer.

God weekend
Af Daniel Buje
I følge købeloven er der noget der hedder formodningsreglen, hvis vi skal tage den i fri oversættelse, så siger den at man formoder at fejlen har været der fra start af, hvis den givende sælger/butik siger at de ikke dækker denne fejl, fortæller du blot sælger at i følge ovenstående, så har fejlen været der ved køb, og hvis du havde været informeret om dette havde du aldrig handlet.

Formodningsreglen gælder så vidt jeg husker i 6 måneder, så du skulle ikke løbe ind i problemer.

Edit:

Desuden skal du ikke forholde dig til hva producenten giver af reklamationsret, da den oplyste :(( garanti på producentenshjemmeside er hvis du havde handlet direkte hos dem. Du skal forholde dig til den butik du har handlet ved, så hvis det enten er elmutanten eller Bilka, ville jeg blive overrasket hvis du møder modstand i din reklamation.

Hvis du møder modstand, så skriv lige hvor du har handlet! :)
Af MR.ANDERSON
OPDATE.

vil starte med at sige Tak for jeres hurtige feedback.

Jeg fik pakket svinet ned og er i dag glad for at jeg valgte at købe i en butik i byen. Snakkede med den samme sælger som havde solgt mig fladskærmen, som tilfældigvis var på arbejde.
Det var første fjernsyn fra denne serie fra butikken der havde pixelfejl. jeg kunne få pengene tilbage, eller et nyt tv som jeg valgte.

Det er det jeg kalder super service, og at jeg så snakkede med en sælger som gav mig en super pris, og faktisk vidste en del om det tekniske som de i sær ikke er kendt for :D

Super skærm til prisen, og det lave el forbrug.
at jeg så aldrig kommer til at bruge det 3D immer-gejl og begrænset smart funktioner, da jeg har et mediecenter, er en anden historie.

Så det blev alligevel en god weekend :)