Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af David84
Hej alle

Jeg har lige købt en Toshiba 42C3030D i Tyskland. Hurtig levering og god service gennem hardwareversand.de

Jeg har brug for noget hjælp!

Jeg har nu tilsluttet skærmen og så kommer der følgende besked frem når jeg prøver at søge efter kanaler:

No broadcast signals could be found. Please ensure that your aerial is connected correctly.

Hvorfor gør den det? Jeg har valg UK language, men kan kun kun vælge mellem Tyskland, UK, Fransk, Spansk, og Italiensk.

Jeg er under DTV instillinger hvis det kan hjælpe?

Skal jeg have fat i en adapter eller hvad faen sker der!

Håber i kan hjælpe!!!
Af TYBO
Det sagde min også i starten men den fandt de digitale kanaler alligevel.
Af David84
Hvordan fik du de digitale kanaler frem?

Og ved du egentlig hvorfor den gør det?
Af fimpe
Jeg har kun lige testet mit 32" men kunne ikke få kanaler ind via min normale tagantenne. Men ved hjælp af en lille stueantenne, puff, så var de der i rigtig god kvalitet. De tilsvarende analoge lignede noget man tror er løgn på denne antenne, men det er jo lige meget :)

Jeg kan godt på min min seperate boks tage digitale signaler fra min normale antenne, så hvad der lige sker der ved jeg ikke.

Så hvis du har en anden antenne liggende, - prøv den!
Af TYBO
tryk på knappen i midten af "hjulet" og vælg så DTV
Af David84
Nu synes jeg at jeg har prøvet alt, men der er stadig ikke noget som virker!

Selvom jeg er inde i DTV instillinger siger den satdig at den ikke kan finde noget!

Kan det være fordi jeg har købt den i Tyskland, og de så har noget anderledes opsætning eller lignende?

Det er ved at drive mig til vanvid!!!!!!

Andre forslag til hvad jeg kan gøre!!!
Af tommyhj
Hvor bor du? Der findes jo steder i danmark hvor man ikke kan modtage DVB-T...

Hvis du bor i et yderområde skal du have en antenne med forstærker og den skal helst være placeret korrekt i forhold til den mast der er tættest på dig. De flade DVB stueantenner er udemærkede hvis de står i et vindue eller tilsvarende.

Selvom du bor i et område med dækning kan beton og metal nemt skærme for signalet så det ikke kommer igennem - men det kan som regel fikses emd en antenne.

Det er under alle omstændigheder ikke fordi du har købt TV'et i tyskland. Men det er naturligvis muligt at det er defekt.
Af David84
Jeg bor i Lejlighed i Valby, hvor vi har fælles antenne ordning.

Men jeg har købt to tv, og det ene (samsung) virker fint, men det er bare Toshibaen som ikke virker. Kan det være fordi den har en anden type tuner som bare ikke kan bruges her?

Og i så fald hvad gør jeg så!!!
Af tommyhj
Nej, den har ikke en anden type tuner - det burde virke upåklageligt. Virker det analoge antennesignal (fra væggen), eller er det kun det digitale DVB du ikke kan få til at finde kanaler?
Af David84
hej folkens

Jeg har klaret den..

Det er fordi den er foudindstillet som DTT tuner, og det kan man ikke bruge til KabelTV. Men hvis man trykker på knappen A/D så finder den det almindelige signal, og så virker alt upåklageligt..