Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nauticay
nu håper jeg da at andre Fona og elektro butikker ikke opfører sig sådan. Med 12 års erfaring indenfor branchen, har jeg da måtte svælge et par "kameler".
Men man har det da bedst når kunden er tilfreds og, man selv har tjent penge (nej, det er ingen hemmelighed... butikker må tjene penge)
Af DavidHimself
Den ekstra gode service i de danske "mainstream" butikker er stort set død. Der er til gengæld fyldt med paragraf-rytter, der ikke kan tales fornuft med. De ser "lovteksten" fra HQ, og er ikke i stand til at tage en selvstændig beslutning. Det er derfor kæder som Elgiganten, Expert, Fona etc. ikke evner at lever anstændig service i særlige sager.

Jeg handler udelukkende på nettet (har 2 faste jeg primært bruger), og her har jeg HVER GANG fået service der langt overgår mine oplevelser med butikkerne.

Lige i denne sag, har Fona som du siger retten på deres side - men de er sQ ikke særlig imødekommende.
Af thg
Når nu du vil levere tv'et tilbage og få dine 3999,- tilbage, hvad mener du så Fona skal sælge det for til en anden kunde? Elgiganten tager 2.999,- for et nyt, så skal Fona jo sælge dit åbne tv for ca. 2.500 kr. eller lign. - syntes du det er fair fordi du har afprøvet et produkt at de skal "betale" for det?
Af klingenberg
Det er sælgerens job at sælge dig tv'et, og medmindre han direkte siger noget forkert, er det imho din egen fejl du står i den situation.

Handl på nettet med sites der har gode referencer, eller bilka/elgiganten, hvor du på skrift kan afprøve tv'et i 30 dage.

Fona er i forvejen en butik i problemer, uden nogen konkurrencemæssig fordel, som før eller siden går konkurs/bliver solgt.
Af Supergris
thg skrev:Når nu du vil levere tv'et tilbage og få dine 3999,- tilbage, hvad mener du så Fona skal sælge det for til en anden kunde? Elgiganten tager 2.999,- for et nyt, så skal Fona jo sælge dit åbne tv for ca. 2.500 kr. eller lign. - syntes du det er fair fordi du har afprøvet et produkt at de skal "betale" for det?

Jeg ville nemlig ikke have pengene tilbage, men tilbød at købe noget andet for pengene, eller få det til samme pris som en konkurrent...
Hvis det have været i Elgiganten, tilsvarende eller online, ville der slet ikke have været nogle problemer, og jeg ville få pengene tilbage uden spørgsmål.
Konklusionen må være, at tilliden og den gode service fuldstændig er forsvundet fra den gamle detail-handel...
Desuden vidste sælger heller ikke et klap, om det produkt, han solgte. Han blabrede op om, at den havde flere bits at gøre godt med, end det tilsvarende tv fra Samsung...
Senest rettet af Supergris 04 jul 2013, 18:24, rettet i alt 1 gang.
Af Mates
Sur sag, med som desværre allerede nævnt så er Fona i deres gode ret til at gøre som de gør. Men selvfølgelig er denne type historie da med til at folk overvejer hvor de vil købe noget næste gang.

Mht. sælgere så ved de som regel ikke mere end hvad der står på skiltet foran produktet. Det er selvfølgelig en grov generalisering men det er nu den oplevelse jeg har haft de gange hvor jeg har spurgt ind rtil noget i fx Fona/elgiganten/expert.

Man får langt mere ud af at lave sin research selv.
Af DavidHimself
Mates skrev:Mht. sælgere så ved de som regel ikke mere end hvad der står på skiltet foran produktet. Det er selvfølgelig en grov generalisering men det er nu den oplevelse jeg har haft de gange hvor jeg har spurgt ind rtil noget i fx Fona/elgiganten/expert.
Jeg har haft med 1 (én) god ekspedient/sælger at gøre i mainstream retailbutikkerne... i Merlin (senere Expert) i Hillerød var der en fyr der altid var til at stole på, og som gav fremragende service. Har til gengæld haft en frygtelig oplevelse i Expert Lyngby, og generelt er det rigtigt hvad Mates siger - det er tit dræn der kun kan læse på et skilt man har med at gøre. Hvorfor jeg nu kun handler i mine 2 foretrukne netbutikker... de har endnu ikke skuffet mig :)
Af Mates
DavidHimself skrev:
Mates skrev:Mht. sælgere så ved de som regel ikke mere end hvad der står på skiltet foran produktet. Det er selvfølgelig en grov generalisering men det er nu den oplevelse jeg har haft de gange hvor jeg har spurgt ind rtil noget i fx Fona/elgiganten/expert.
Jeg har haft med 1 (én) god ekspedient/sælger at gøre i mainstream retailbutikkerne... i Merlin (senere Expert) i Hillerød var der en fyr der altid var til at stole på, og som gav fremragende service. Har til gengæld haft en frygtelig oplevelse i Expert Lyngby, og generelt er det rigtigt hvad Mates siger - det er tit dræn der kun kan læse på et skilt man har med at gøre. Hvorfor jeg nu kun handler i mine 2 foretrukne netbutikker... de har endnu ikke skuffet mig :)
Jeg skal endelig ikke tvinge dig til at oplyse navnene på dine 2 foretrukne butikker at handle i!

:)
Af DavidHimself
Mates skrev: Jeg skal endelig ikke tvinge dig til at oplyse navnene på dine 2 foretrukne butikker at handle i!

:)
I tilfælde af at det var ironisk ;) : Wupti og Komplett.dk (Til nød CoolShop og Mutanten hvis det en sjælden gang skulle være et spil, eller Mutanten kommer med noget jeg bare ikke kan modstå)
Af Supergris
Ja, FONA er i hvert fald NO GO for mit vedkommende EVER again, og jeg håber da også, at andre lige tænker sig om en ekstra gang, næste gang de skal handle, siden der er så stor forskel på, hvad der er almindelig forretningspolitik, regler eller ikke regler...
Jeg føler mig i hvert fald taget godt og grundigt dårligt behandlet!