Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af rawjanus
Er jeg virkelig den eneste, som har problemer med Samsung Smarthub 2013 og Yousee?

Jeg kan sagtens se kanalerne, men Smarthub-panelet ONTV/TV.NU viser kun 1-2 forslag fra de samme 6 kanaler:

- DR2
- DR K
- TV2 Charlie
- BBC E
- VH1 (virker dog ikke)
- Kanal 4

Jeg er temmelig træt af Samsung-support som påstår, at der ikke er nogen fejl, og at jeg blot skal nulstille Smarthub'en, hvilket er forsøgt flere gange.

Ingen andre, som har samme problem?
Jeg ville prøve dette:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17333

^
"Tak 'Bondola'. Rart med en forklaring på hvorfor. Samsung er dog uærlige, da jeg har en 2011-model, og problemet er der stadigt.
Jeg havde samme problem på mit Samsung TV med YouSee, men fandt (ihvertfald for mig selv) en løsning, håber I andre også kan bruge det.

Jeg havde driblet lidt rundt i søgning og kanalopsætning, og fandt frem til synderen.
Som 'Bondola' nævner, så drejer det sig om nogle datafeeds som som YouSee sender, som f**cker det hele op.
Jeg har hidtil kørt med en fuld søgning, hvor EPG fungerede med billede og lyd.
Men så lavede jeg forleden en hurtig netværkssøgning med netværks-id, hvorefter EPG ikke længere fungerede med billede og lyd, og et "ventehjul" stod og kørte, i stedet for videobilledet.
Jeg havde nemlig manglet et par kanaler, og lagde mærke til at en fuld kanalsøgning gav et andet søgningsresultat end en netværks-id-søgning, som YouSee foreslår een. En fuldsøgning springer mærkeligt nok over et par frekvensområder, bl.a. 143 MHz (ved ikke hvorfor).
Nå, men kernen er, at jeg således prøvede at udelade de frekvenser, der var kommet oveni, een efter een - og wupti, hvis alle frekvenser er læst ind pånær 143 MHz, hvor nogle af YouSee's datastreams ligger, så fungerer EPG igen.

MEN, det er stadigt lidt pest eller kolera:

Uden 143 MHz:
EPG'en virker med billede og lyd, men der vises kun EPG-data for de kanaler (eller relaterede/grupperede kanaler) som man har været inde på.
Hvis TV'et har været igang, og man har zappet lidt rundt, så er EPG'en jo hurtig fint komplet : )

Med 143 MHz inkluderet:
Så må man undvære billedet og lyden, men til gengæld er EPG-data'en tilgænglig for alle kanaler med det samme.

Forskellen må være, om TV'et tapper kanalernes egen data, eller YouSee's samlede EPG-datafeed.

Et andet, men stort, minus er at man skal slette hele 143 MHz frekvensen (gøres ved at slette alle enkeltkanalerne, eller undlade frekvensen i søgningen), da datafeed'en er skjult. Disse kanaler må således undværes:

C+ Sport 1
C+ Serier
TV1000 Drama
Event
Event2
C+ Hits
C+ Emo
C+ First

Fejlen er vel både YouSee's og Samsung's. Samsung burde kunne filtrere denne uønskede data fra, eller lære at afkode dem korrekt, eller vise streamen sammen med andre datakanalpladser, så man selv kan slette den. Og YouSee burde lægge disse datastreams på selvstændige frekvenser, istedet for sammen med kanaler, som man måske gerne vil have og se. Således kunne man undgå, hvis man sletter YouSee's EPG-frekvens, også at slette kanaler… doh, YouSee!"
Brugeravatar
Af rawjanus
Daniel Buje skrev:Jeg ville prøve dette:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17333

^
"Tak 'Bondola'. Rart med en forklaring på hvorfor. Samsung er dog uærlige, da jeg har en 2011-model, og problemet er der stadigt.
Jeg havde samme problem på mit Samsung TV med YouSee, men fandt (ihvertfald for mig selv) en løsning, håber I andre også kan bruge det.

Jeg havde driblet lidt rundt i søgning og kanalopsætning, og fandt frem til synderen.
Som 'Bondola' nævner, så drejer det sig om nogle datafeeds som som YouSee sender, som f**cker det hele op.
Jeg har hidtil kørt med en fuld søgning, hvor EPG fungerede med billede og lyd.
Men så lavede jeg forleden en hurtig netværkssøgning med netværks-id, hvorefter EPG ikke længere fungerede med billede og lyd, og et "ventehjul" stod og kørte, i stedet for videobilledet.
Jeg havde nemlig manglet et par kanaler, og lagde mærke til at en fuld kanalsøgning gav et andet søgningsresultat end en netværks-id-søgning, som YouSee foreslår een. En fuldsøgning springer mærkeligt nok over et par frekvensområder, bl.a. 143 MHz (ved ikke hvorfor).
Nå, men kernen er, at jeg således prøvede at udelade de frekvenser, der var kommet oveni, een efter een - og wupti, hvis alle frekvenser er læst ind pånær 143 MHz, hvor nogle af YouSee's datastreams ligger, så fungerer EPG igen.

MEN, det er stadigt lidt pest eller kolera:

Uden 143 MHz:
EPG'en virker med billede og lyd, men der vises kun EPG-data for de kanaler (eller relaterede/grupperede kanaler) som man har været inde på.
Hvis TV'et har været igang, og man har zappet lidt rundt, så er EPG'en jo hurtig fint komplet : )

Med 143 MHz inkluderet:
Så må man undvære billedet og lyden, men til gengæld er EPG-data'en tilgænglig for alle kanaler med det samme.

Forskellen må være, om TV'et tapper kanalernes egen data, eller YouSee's samlede EPG-datafeed.

Et andet, men stort, minus er at man skal slette hele 143 MHz frekvensen (gøres ved at slette alle enkeltkanalerne, eller undlade frekvensen i søgningen), da datafeed'en er skjult. Disse kanaler må således undværes:

C+ Sport 1
C+ Serier
TV1000 Drama
Event
Event2
C+ Hits
C+ Emo
C+ First

Fejlen er vel både YouSee's og Samsung's. Samsung burde kunne filtrere denne uønskede data fra, eller lære at afkode dem korrekt, eller vise streamen sammen med andre datakanalpladser, så man selv kan slette den. Og YouSee burde lægge disse datastreams på selvstændige frekvenser, istedet for sammen med kanaler, som man måske gerne vil have og se. Således kunne man undgå, hvis man sletter YouSee's EPG-frekvens, også at slette kanaler… doh, YouSee!"
Det synes ikke umiddelbart at have noget med dette at gøre ... :-/
Brugeravatar
Af DICKHILL
Hmm...
Nu er mit fjernsyn (F8005) kun en 11 dage gammelt, så det er vel begrænset hvad det har "lært" at jeg ser.. (o:
Og under Smart hub/TV nu, får jeg vist følgende kanaler:

Kanal 4
DR2
VH1
C More Extreme (C Extr) *
ESPNcl *
TCM

(*= Kanaler jeg ikke har)
Jeg har Fuldpakken hos YouSee..

Jeg valgte 'ESPNcl', fik meddelsen "Kodet signal", åbnede Smart Hub igen og væk var den..
Jeg prøvede så med "C More Extreme", fik samme meddelse, genåbnede Smart Hub og væk var den..
Dog var 'ESPNcl' kommet tilbage..

Ved flere forsøg og efter at have slukket og tændt TV'et, så er både ESPNcl og C More Extreme fremme igen..
Men nu vises DR2 så slet ikke længere.. :P
(Andet end nede under "Kommende"

Så det er åbenbart forskelligt hvilke kanaler som kommer frem?
Brugeravatar
Af rawjanus
DICKHILL skrev:Hmm...
Nu er mit fjernsyn (F8005) kun en 11 dage gammelt, så det er vel begrænset hvad det har "lært" at jeg ser.. (o:
Og under Smart hub/TV nu, får jeg vist følgende kanaler:

Kanal 4
DR2
VH1
ESPNcl *
TCM

(*= Kanaler jeg ikke har)
Jeg har Fuldpakken hos YouSee..

Jeg valgte 'ESPNcl', fik meddelsen "Kodet signal", åbnede Smart Hub igen og væk var den..
Jeg prøvede så med "C More Extreme", fik samme meddelse, genåbnede Smart Hub og væk var den..
Dog var 'ESPNcl' kommet tilbage..

Ved flere forsøg og efter at have slukket og tændt TV'et, så er både ESPNcl og C More Extreme fremme igen..
Men nu vises DR2 så slet ikke længere.. :P
(Andet end nede under "Kommende"

Så det er åbenbart forskelligt hvilke kanaler som kommer frem?
Hmm ... det lyder nu umiddelbart fuldstændig som hos mig.

Jeg har brugt mit TV i omkring 10 uger nu og jeg har præcist de samme kanaler, som da jeg begyndte. Jeg bruger mit TV intensivt i 5-6 timer om dagen.

DR2
VH1
ESPNcl *
TCM

Og ...
TV2 Charlie, DRK, BBCE og Kanal4

Så jeg giver ikke meget for, at Samsung siger, at tv'et først skal lære dine vaner at kende. Endvidere skriver de udtrykkeligt på deres hjemmeside, at TV'et indtil da, vil vise de mest populære programmer. Er DR2 og DRK virkelig de mest populære programmet??!?!
Brugeravatar
Af DICKHILL
Hahaha.. DR 2 og DR K.. Nok de mest usete kanaler på mit TV! :D

Jeg ser stort set kun TV3+ og ellers er det film fra medieserveren..
Mit TV kører normalt fra kl. 12 til en 24-02, så der er vidst rigeligt af tid til at lære..
Og hvis Samsung ligefrem skriver det på Deres webside, så skal det jo også virke..
Hvilket det jo tydeligvis ikke gør...

Så hvem skal/kan man kontakte for at der rent faktisk bliver set nærmere på problemet?
Ligger problemet hos Samsung eller er det ens udbyder? (YouSee, i mit tilfælde)

Ikke at det udgør det store problem, da man jo har sin Guide..
Hvilket jo så heller ikke fungerer optimalt og derfor faktisk udgør flere problemer..
Og ønsker man at rette det ene, så fungerer det andet endnu dårligere.. :P

Men det er da sådanne detaljer der gør at jeg ikke køber Samsung igen!
(Er tidl. stor modstander af Samsung takket være deres tidl. modeller og deres langsomme menu)

- Og lige for at bringe en update...
Så har jeg lige tændt mit TV første gang i dag (set bort fra i morges, da det bruges som alarm), hvor der nu kun vises DR 2, Kanal 4, VH1 og DR K..
( Både ude til højre (TV nu) og i bunden (Kommende)
Brugeravatar
Af rawjanus
Jamen så er din situation jo fuldstændig lig min :-((

Problemet ligger hos Samsung, så jeg synes, at du også skal ringe til kundeservice og bede dem få det bragt i orden hurtigst muligt. De vil dog formentlig sige det samme til dig, nemlig at funktionen først tilpasser sig efter 3-4 mdr. Dette passer dog ikke med, at det indtil da skal vise de mest populære kanaler i området.

Jeg har talt med dem en 4-5 gange, og uanset hvad jeg siger, mener de ikke, at der er tale om en fejl. Sjovt nok virker funktionen fint, hvis man har Stofa??!?

Jo flere kunder, som insisterer på, at det bliver fikset, jo større chance er der for, at de tager problemet seriøst.

Hvis de ikke får dette fikset snart, så vil jeg betragte det som en mangel, og smide TV'et tilbage til Hifiklubben :-(
Brugeravatar
Af DICKHILL
Hvis problemet ligger hos Samsung, så giver jeg dem et kald! (:
Og jeg vil da helt klart tage det med at det virker hvis man har Stofa...
Jeg tænkte netop at det nok kunne hjælpe på en løsning, hvis der er flere der ringer ind og klager..
For er det de samme der ringer, så kunne det jo tyde på problemer med fjernsynet..

Og at det først skulle begynde at virke efter flere måneder, kan man jo ikke bruge til noget?
For hvor fedt er det at købe et produkt man først kan bruge fuldt ud efter flere måneder?
Jeg ser hvert fald helst at de ting jeg køber skal kunne tænde og virke med det samme.. Hehe..

Jeg fortryder nu ikke mit køb, men det er da ikke fedt at man køber et fjernsyn grundet dets funktioner, hvor nogle så slet ikke virker eller måske kun halvt..
Og det gør absolut heller ikke min mening om Samsung bedre!!

Jamen kan jeg egentlig forlange at få mine penge tilbage (måske bare byttet produktet til andet), når det er producenten der ikke har styr på deres ting?
For det er jo ikke forhandlerens skyld... Men de videresælger det selvfølgelig for Samsung..

## UPDATE (Kl. 13:41) ##
Det er nogle forskellige forslag og løsning vi får, kan jeg høre.. Hehe..

Jeg har netop lige snakket med Samsung support..
Han spurgte ind til om softwaren var blevet opdateret, hvilket jeg jo måtte melde pas ved..
Jeg sagde at det jo tjekker for opdateringer 2 timer efter det blev slukket samt kl. 2 om natten..

Han bad mig nulstille det for at få slette den gamle software da de kan overlappe hinanden - hvilket jeg er igang med nu - og hvis det fortsatte efter jeg havde fået ordnet kanalsøgningen, så var jeg velkommen til at ringe tilbage..

... Tilbagemelding kommer når jeg har fået sat alt op igen! (:

## UPDATE (Kl. 14:05) ##
Nulstilling, kanalsøgning og opsætning er nu gennemført...
Men der vises de samme kanaler..
DR 2, Kanal 4, DR K og ESPNcl*
(*= Haves ikke)

Hvilket altså er præcis samme kanaler som før jeg nulstillede..

5 minutter efter blev ESPNcl dog skiftet ud med BBC Entertainment..
Kanalen har jeg, men signalet er så bare møg dårligt grundet lidt skidt antennekabel..

Jeg valgte så BBC Entertainment og da jeg trykkede på <SMART HUB> forsvandt den fra listen..

Jeg bliver jo desværre nød til at give det noget tid for at se om det har hjulpet, selvom jeg STÆRKT tvivler...
Men vender tilbage i aften eller i morgen med ny update.. (:
Brugeravatar
Af rawjanus
De har tidligere bedt mig om præcist det samme, og det hjælper intet.

Jeg kører med nyeste software 1103.

Men ... indtil TV'et lærer ens seer-vaner og viser forslag hertil, skal den jo vise de mest populære programmer i området iht. deres eget markedsføringsmateriale. Og dette kan simpelthen ikke være TV2 Charlig og DRK (med al respekt). De skriver endnu, at dette virker med Yousee.

http://www.samsung.com/dk/pdf/s_recommendation_dk.pdf

"Indtil S Recommendation har haft mulighed for at opbygge en oversigt over seerens præferencer, for at kunne give individuelle anbefalinger, vil S Recommendation være baseret på de TV-programmer, som generelt er populære."
Brugeravatar
Af DICKHILL
Jeg har netop lige snakket med Samsung Support og han ville selvfølgelig høre om min softwareversion - hvilket er 1103.5 - hvor han så snakkede om at han kendte til en 2xxx ?
Samtidig anbefalede han at man opdaterede manuelt ved at hente den ned på computeren, ligge den over på en USB-pind og så ellers gå igang på fjernsynet...

Dog SKAL man nulstille fjernsynet hver eneste gang det bliver opdateret......
Hvilket jeg absolut ikke er tilfreds med, da man jo så gang på gang skal indstille det mht. billede og lyd, lave kanalsøgning, osv.... - Virkelig genialt!

Nu når du nævner TV2 Charlie...
Så så jeg lige her da jeg tændte fjernsynet tidligere at netop den var kommet på listen..
Nu er den så væk igen og listen er derfor pt.:
DR 2, VH1 Europe, Kanal 4, DR K og BBC Entertainment...

Hvad endnu bedre er, er at igår aftes der viste den de 6 "berømte" kanaler, men istedet for at vise billedet af det viste program/kanal-logo, blev der blot vist et billede med en hængelås.......
Når jeg så valgte dem, så bad den fandeme efter min pinkode.. :D

Men for at få en afslutning på det her...
Så ringede jeg til YouSee, for at høre deres side af historien nu da Samsung Support gav YouSee skylden...

Der fik jeg så fortalt at de simpelthen ikke understøtter den funktion...
Jeg spurgte så hvordan det kunne være, nu når det er 'YouSee Ready'..
Han sagde at det er ikke alle funktioner der understøttes, selvom det er "godkendt"..
(Jeg tænker så... Hvad er så meningen med YouSee Ready-mærket?)
Det er dog noget de er opmærksomme på, men ikke noget de arbejder på som sådan..

Det skyldes at de ikke har kapacitet til det, da de har planer om at alle kanaler - inden året er omme - skulle vises i HD.. (Eller var det bare digitalt?)

Jeg spurgte om han så vidste hvornår vi evt. ville få funktionen, hvilket han ikke kendte til..
Men han anbefalede mig at sende en mail til dem, da dem man så får fat på der muligvis kendte mere til det..
Af HrLaursen
Hej!

Vil lige tilføje, at Samsung support ikke virker. Jeg havde topmodellen i 2010 og har nu købt et F8005. DLNA klienten er ikke blevet bedre, men faktisk dårligere til at spole. Og det med at vise anbefalinger kører ikke skide godt.
Jeg kæmpede med dem ved 2010 modellen, men faktum er desværre, at hvis det ikke virker UOTB, så kommer det ikke til at virke. 2010 modellen kunne heller ikke vise billede i EPG på Yousee. Heldigvis har jeg Stofa nu, så der virker det.

Samsung burde tage sig sammen, for det er jo ikke svært at lave tingene ordentligt.

-M
HrLaursen skrev:
2010 modellen kunne heller ikke vise billede i EPG på Yousee. Heldigvis har jeg Stofa nu, så der virker det.
Når EPG'en nu er kommet til at virke efter hensigten, ved at du har skiftet fra YouSee til Stofa, mon det så ikke er YouSee og ikke Samsung, der skal ha over nakken for den ;;) ?

Du har ret i at der er flere ting der burde være nemme at rette med en software opdatering fra Samsungs side og at de nok har travlt med at kigge den anden vej istedet O_O På den anden side relaterer mange fejl sig til, at der ikke eksisterer en aftale mellem de forskellige udbydere og tv producenterne om en standard på området - indtil en sådan standard er fastlagt, må vi som forbrugere nok væbne os til tænderne, med en go' portion tålmodighed og leve med småfejlene O_O Hjælper yderst sjældent at brokke sig til support ialtfald, man får højst et andet telefonnummer, som man ka ringe til istedet O_O
Af HrLaursen
RockMedØerne skrev:HrLaursen skrev:

Når EPG'en nu er kommet til at virke efter hensigten, ved at du har skiftet fra YouSee til Stofa, mon det så ikke er YouSee og ikke Samsung, der skal ha over nakken for den ;;) ?

Du har ret i at der er flere ting der burde være nemme at rette med en software opdatering fra Samsungs side og at de nok har travlt med at kigge den anden vej istedet O_O På den anden side relaterer mange fejl sig til, at der ikke eksisterer en aftale mellem de forskellige udbydere og tv producenterne om en standard på området - indtil en sådan standard er fastlagt, må vi som forbrugere nok væbne os til tænderne, med en go' portion tålmodighed og leve med småfejlene O_O Hjælper yderst sjældent at brokke sig til support ialtfald, man får højst et andet telefonnummer, som man ka ringe til istedet O_O
Absolut enig. Men hvis man er en stor spiller i Danmark, så får man tingene til at virke. Halvfærdige løsninger som bla. deres DLNA afspiller, det holder simpelthen ikke. Hvis Samsung og Yousee ikke kan arbejde sammen, så bør Samsung sørge for at kunderne ved det før de køber produktet. Det er jo essentielt for TV'et, at sådan nogle ting spiller. Og de har i hvert fald vidst det siden 2010, for der gjorde jeg dem opmærksom på det inkl. 10-15 andre problemer med 2010 modellen. :-)

-M