Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

har slået til på den fantastiske pris for dette tv og har købt det i Elgiganten. I min iver køber jeg så ved Elgiganten Samsung wmn3000bx da der står at det passer til Samsung fjernsyn 46". Nu kommer jeg så hjem og opdager at f8005 ikke er på listen over kompatible enheder. Er det korrekt at jeg i stedet skal have fat i wmn3000ax for det er hvad hi-fi klubbens hjemmeside siger. Er desperat da jeg nu sidder og kigger på kassen uden mulighed for at tage tv i brug!
Du ka vel godt sætte tv'et på fod og bruge det, mere desperat er du vel trods alt ikke :D

Hvis det passer med henvisningerne på HiFi-klubbens hjemmeside, så er det korrekt at du ska ha fat i AX versionen af ophænget ja :) Men jeg ville nu lige rådføre mig med butikken inden, da slim line wirebeslagene hidtil ikke har været tilpasset til F8005 modellerne - de passede ikke da jeg sku ha mit tv hængt op, så jeg måtte selv lave noget tilpasning for at få det til at virke - men det kan da være at Samsung har fået det tilrettet, så det passer nu - prøv at forhøre dig grundigt i butikken, det er det bedste råd jeg lige ka gi dig :)
Er en større omgang at tilpasse ophæng selv, men jeg havde det originale wireophæng i forvejen fra et tidligere tv og synes det sku anvendes :) Skruerne fra wireophænget passer ikke til tv'et, så der sku jeg pgså have fat i en passende størrelse O_O

Mit forslag må blive et ophæng af slim line typen, som kun fylder 8 mm og koster små 200kr.
Og hvor det hele er der til montering incl. skruer - har lige netop den mindst mulige afstand til væggen, for at ledningerne også kan være der :) Skal lige finde et link til ophænget :)

Her er et Ultra Slim ophæng som passer til tv'et :)
http://www.av-cables.dk/vaegbeslag-37-t ... 40-63.html
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Visse af disse beslag passer heller ikke til Samsungs TV fordi skruehullerne sidder for højt bagpå TVet, så beslaget rager ud over toppen.
RockMedØerne skrev:Er en større omgang at tilpasse ophæng selv, men jeg havde det originale wireophæng i forvejen fra et tidligere tv og synes det sku anvendes :) Skruerne fra wireophænget passer ikke til tv'et, så der sku jeg pgså have fat i en passende størrelse O_O

Mit forslag må blive et ophæng af slim line typen, som kun fylder 8 mm og koster små 200kr.
Og hvor det hele er der til montering incl. skruer - har lige netop den mindst mulige afstand til væggen, for at ledningerne også kan være der :) Skal lige finde et link til ophænget :)

Her er et Ultra Slim ophæng som passer til tv'et :)
http://www.av-cables.dk/vaegbeslag-37-t ... 40-63.html
Jeg har samme ophæng til mit Samsung F8005 og det virker perfekt. Det er helt op af væggen.

Eneste minus - kunne ikke få de medfølgende skruer, til at passe til TV'et. Men jeg havde nogle fra et gammelt VOGELS ophæng, der passede perfekt.

(Husk endelig at sætte spændeskive på, som heller ikke fulgte med vægbeslaget - mine skruer, havde løsnet sig 5-8 mm ;;))
Ved at ovennævnte vægbeslag passer til F8005 - var vist også mig du snakkede med om det Marshall :) Troede faktisk at de medfølgende skruer også passede, plejer at være tilfældet på standard beslag, at alle typer skruer følger med ! Gevindet ind i selve tv'ets overste huller, er godt nok ikke standard milimeter gevind, men det er almindeligt milimeter gevind i de medfølgende "forøgere" til tv'et, hvor der skal anvendes 8x15mm standard skruer, eller max 8x20mm :) Undrer mig stadig at de ikke fulgte med, men godt du fik det løst alligevel Marshall :)
RockMedØerne skrev:Ved at ovennævnte vægbeslag passer til F8005 - var vist også mig du snakkede med om det Marshall :) Troede faktisk at de medfølgende skruer også passede, plejer at være tilfældet på standard beslag, at alle typer skruer følger med ! Gevindet ind i selve tv'ets overste huller, er godt nok ikke standard milimeter gevind, men det er almindeligt milimeter gevind i de medfølgende "forøgere" til tv'et, hvor der skal anvendes 8x15mm standard skruer, eller max 8x20mm :) Undrer mig stadig at de ikke fulgte med, men godt du fik det løst alligevel Marshall :)
Jo tak - RockMedØerne 8)

Fik jo ombyttet den første, jeg spurgte på med backlight bleeding (den havde fejl på HDMI og kunne ikke vise billede).

Den nye jeg har fået - er HELT perfekt og uden backlight bleeding :)
Der er kun en lysende kant i bunden, som jo ikke kan undgåes på LED.
Hej igen Marshall :)

Den lidt lysere kant i top og bund på F8005, er en konstruktionsting, som findes på alle tv i den model og ikke noget specielt for det enkelte tv - er noget man må leve med bare er sådan og nyde resten af tv'et - hvilket vist også de fleste der har den model gør - er et lækkert tv på alle måder ialtfald :)
Af martinkartoteket
Har også købt vægbeslaget fra av-cables (http://www.av-cables.dk/vaegbeslag-37-t ... 40-63.html) efter nogle spørgsmål i en anden tråd, hvor RockMedØerne også hjalp mig på vej. Tak for det i øvrigt :-)

Skal jeg forstå det sådan, at jeg skal finde mig nogle andre skruer til mit F8005 og eventuelt spændeskiver? Har ikke hængt TV op endnu - står midt i en flytning.
Ved ikke lige hvilke skruer og skiver Marshall helt præcist har savnet, men prøv lige at tjekke hva der er med i pakken med ophænget, inden du farer afsted efter mere :)
Til Tv'et skal der bruges 4 stk. 8x15mm eller 8x20mm med alm. Milimeter gevind og helst med runde hoveder - de har været med i de pakker med ophængsbeslag jeg har købt hidtil, men om det også gælder omtalte pakke, ved jeg ikke !
Hej

Tak for hjælpen. Jeg endt med at købe dette beslag.
http://sliplet.dk/vaegbeslag-26-37-265/ ... x-400-p637

Det originale fra Samsung til Vesa 200 var med kun et ophængspunkt, og jeg følte mig trods alt mere sikker med to punkter. Tvet hænger nu fint og stabilt på væggen.

Angående desperationen, var det fordi jeg ikke havde et tv bord, og det kombineret med en 2½ årig søn gjorde at det ikke skulle på fod :)
Hi!

Skal også have købt mig et beslag til 46F8005. Er I stadig tilfredse med jeres?

Er med på to punkter må virker mere stabilt, men passer ovenstående med vesa 400 nu også til denne skærm?? (if hifiklubben er det vesa 200?)

Tak for hjælpen!