Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har haft stor glæde af mit snart 2 uger gamle Samsung F8005 fladskærm.
Det lykkedes mig at koble en 1 TB HHD til som optage enhed og har indtil nu optaget 7 udsender og shiftet et par andre uden problemer.

I går havde jeg mærket to programmer til optagelse, da hjemmestyret overrolede med at der skulle optaget et andet program, som faldt sammen med et af de andre.
REC var mærket over programmet i Optaget TV oversigten selvom programmet var slut.
Tilsvarende skete for det andet program.

I dag kan ingen af de nu 9 optagelser afspilles "Kan ikke afspille" - i stedet shiftet optagelse af det aktuelle program som tvet er indstillet på.

Puha - hvad gør jeg for at normalisere tilstanden?
Brugeravatar
Af DICKHILL
Først og fremmest, så kan jeg desværre ikke være til meget hjælp!
Men tror ikke der er meget at gøre, da harddisken jo er i "ulæseligt filformat" og filerne er krypteret...
Så det er nok bare at formatere den og så starte forfra..

Men har jeg forstået det korrekt ved at du optog på en kanel imens du så den og så samtidig brugte Timeshift?

Men det lyder virkelig ikke til at det er det bedste TV der er produceret.. /:
Har selv haft mit i 9 dage og har også haft store problemer med mit allerede..
Og det lyder da til at jeg kan vente mig flere.........

Her i fredags mistede jeg alle kanaler (undtagen 4) da jeg havde sat en god omgang programmer til optagelse..
Optagelserne lå kun på TV3+ og et eller to på Kanal4..
(Ingen faldt på samme tid!)
Men alligevel kunne jeg kun se 4 kanaler, hvoraf 2 var ens..
(6'eren lå også på Discovery's plads men uden lyd)..

Så kunne se TV3+, 2x 6'eren og den sidste husker jeg ikke..

Men når man sætter flere programmer til optagelse, så advarer/fortæller den hvis der er flere der falder på samme tidspunkt og man får derfor kun mulighed for at vælge ét af programmerne..
Så hvorfor nægter den ikke bare adgangen til at benytte Timeshift imens den optager samme program, hvis det altså er det som skyldes problemet?
Af hnteknik
Jeg har nu taget en kold tyrker mht HHD og har den oppe at køre igen.
Noget kunne tyde på en SW glits som der forhåbentlig på en update til.
Jeg har nu skrevet til Samsungs helpdisk.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har set ret mange klager her i forum over harddiske, der pludselig er blevet ulæselige og krævede en re-formatering. Ikke at det hjælper dig overhovedet, men på de forrige modeller var det også noget man burde berede sig på - så få set dine optagelser og lade være med at gemme til en regnvejrsdag.
Brugeravatar
Af DICKHILL
Det er jo bare trist hvis det også er set på ældre/tidligere modeller og der stadig ikke er blevet rettet op på det..
For så er det jo "spild af penge" at gå ud og købe et fjernsyn til alt over ca. 5.000kr., da man jo så lige så godt kan droppe dobbelt-tuner, optagelsesfunktion, timeshift, osv... /:
hnteknik skrev:Jeg har haft stor glæde af mit snart 2 uger gamle Samsung F8005 fladskærm.
Det lykkedes mig at koble en 1 TB HHD til som optage enhed og har indtil nu optaget 7 udsender og shiftet et par andre uden problemer.

I går havde jeg mærket to programmer til optagelse, da hjemmestyret overrolede med at der skulle optaget et andet program, som faldt sammen med et af de andre.
REC var mærket over programmet i Optaget TV oversigten selvom programmet var slut.
Tilsvarende skete for det andet program.

I dag kan ingen af de nu 9 optagelser afspilles "Kan ikke afspille" - i stedet shiftet optagelse af det aktuelle program som tvet er indstillet på.

Puha - hvad gør jeg for at normalisere tilstanden?
Pas på med udenlandske ord, du ikke kan stave til.