Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har på det seneste haft lidt problemer med at se mine optagne programmer. Det har dog virket upåklageligt de sidste 2-3 måneder, men er nu begyndt at opføre sig underligt.

Enten stopper det optagne program efter ca. 2 min eller også kan jeg slet ikke starte programmet? Er der nogen der har haft lignende problemer?

Jeg vil meget gerne undgå at formatere harddisken da jeg efterhånden har fået optaget en masse ting jeg gerne vil se. Jeg kan se at hele programmet/programmerne er optaget og kan også spole gennem dem, men bare ikke se dem.

Jeg har optaget 130 GB ud af en Lacie harddisk på 500 GB, ved ikke om dette har noget at skulle have sagt.

Håber meget der er en derude der kan være behjælpelig med at kaste lys over problemet. På forhånd tak.

Mvh.
Fredrik
Af fatD
Den er også begyndt at gå ud af "optaget tv" menuen af sig selv, specielt hvis jeg scroller op og ned i mine optagelser eller i det hele taget forsøger at starte et optaget program. Alle in-puts er værdsat. Har lavet den seneste softwareopdatering.
Har desværre ikke de bedste erfaringer med Lacie harddiske. Kender nogen der har solgt nogle af disse og der var ofte problemer med drevene!

Hvis jeg var dig tror jeg dog jeg ville forsøge at formatere HD'en og se om det kommer til at virke.

Har selv en VT60 med en (billig) Toshiba HD, og det fungere fint.
Tror jeg har samme harddisk på et GT50. Jeg fik også pludseligt problemer med min HDD, men fandt ud af at jeg havde fået sat den i det forkerte USB stik, efter jeg havde haft den ude af stikket pga. diverse kabel roderi :(( . Efter den er tilbage i stikket mærket 'HDD' virker den fint igen. :)

Jeg ved ikke om det hjælper på dit problem
Af fatD
Tak for svar.
Jeg vil som nævnt meget gerne undgå at formatere den, da der ligger en masse usete programmer på den.
Mht. at tage den ud, er der så ikke en væsentlig risiko for at den ikke vil virke ved genindsætning, og jeg så alligevel skal formatere den? Desuden har den siddet i det stik problemfrit de sidste 3 måneder så tvivler på det er der problemer ligger.

Virkelig ingen der har oplevet samme problemstilling som mig, med ikke at kunne se eller kun se små bidder af ens optagne materiale på harddisken?
Af hest
fatD skrev:Tak for svar.
Jeg vil som nævnt meget gerne undgå at formatere den, da der ligger en masse usete programmer på den.
Mht. at tage den ud, er der så ikke en væsentlig risiko for at den ikke vil virke ved genindsætning, og jeg så alligevel skal formatere den? Desuden har den siddet i det stik problemfrit de sidste 3 måneder så tvivler på det er der problemer ligger.

Virkelig ingen der har oplevet samme problemstilling som mig, med ikke at kunne se eller kun se små bidder af ens optagne materiale på harddisken?
Disken bliver parret til TV'et, så det er ikke noget problem at tage den ud og i samme TV.
Er samme problematik som i bla. nedennævnte tråd - er almindeligt kendt problem med PVR recording og relateret til tv'et og ikke til harddiskene der anvendes - producenterne har kendt problemet gennem snart mange år, men ingen af dem er endnu kommet med en holdbar løsning ! Er mig bekendt kun en formatering af harddisken der kan afhjælpe problemet, selv om det er irriterende at miste det man har optaget gang på gang :s

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 24&t=29306
Af fatD
Igen tak for svar, tjekkede lige om den sad i den USB HDD udgang som du skrev jazoo og det gjorde den ikke (og har aldrig gjort det) så skiftede til den og det lader sku umiddelbart til at virke, super fedt, så tusind tak for rådet.
Mvh. Fredrik