Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har fået dette Sony tv, som har fået et slag på skærmen og er gået i stykker, og har tænkt mig at skifte led displayet i den.. men før jeg begynder på noget vil jeg gerne vide hvilke modeller af sony som har samme led skærm installeret. så man måske kunne købe en anden skærm til den og montere..

Det er en kdl-40ex721

Er der nogen vil hjælpe lidt!

Hilsen jesper.
jesdaking skrev:Hej
Jeg har fået dette Sony tv, som har fået et slag på skærmen og er gået i stykker, og har tænkt mig at skifte led displayet i den.. men før jeg begynder på noget vil jeg gerne vide hvilke modeller af sony som har samme led skærm installeret. så man måske kunne købe en anden skærm til den og montere..

Det er en kdl-40ex721

Er der nogen vil hjælpe lidt!

Hilsen jesper.
Nu du skriver display så er det hele panelet der skal skiftes og sådan et kan man bare ikke gå ud at købe.

Ved ikke hvad din baggrund er for at kunne skifte et tv-panel.

Og med hensyn til hvilken panel der er på 40ex721,så var det hvis nok Samsung panel på de modeller.

Og det kan ikke betale sig at du prøve at få fat i et andet tv for at tage panelet fra det.

Men hvis du vælger at få det skiftes så er du nok op i mod 3000-4000kr.
Af jesdaking
Hvis der er flere modeller og mærker som bruger samme panel kunne holde øje med om nogen sælger et defekt tv og bytte dele ud så jeg kunne få et til at virke!! Det er måske bedre at finde et hvor et andet hardware del er defekt og skifte..!!

Måske jeg bare skulle få det skilt af og finde model nummeret på alle de forskellige komponenter. Så jeg har et bedre overblik over hvad jeg skal lede efter..

Er der en hjemmeside hvor man kan se hvilke hardware dele der passer til de forskellige tv?

Hilsen jesper