Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af DICKHILL
Dette vedrører egentlig mest mit Samsung F8005 TV, men input fra folk med andre nyere Smart TV er mere end velkomne!! (:

Hvad er det som gør at mit Samsung F8005 TV ikke kan pause eller spole i hverken film eller musik afspillet fra mit mediecenter? (Ubuntu server med Medietomb)
Det gælder alt jeg har prøvet.. (.AVI, .MKV, .MP3, .MP4 og .FLV)

For ved afspilning af præcis samme filer på min PS3 (Ikke .MKV), der kan jeg spole og pause som det passer mig..
Jeg har også lige forsøgt at overføre samme filer til en USB-pind og der fungerer det også..

Så passer min holdning til Samsung - med at det er lort - stadig, så jeg skal have det udskiftet allerede efter 1 uge?
I så fald... Hvad skal man så købe?

- På forhånd tak! (:
Af Daniel Buje
Jeg kører selv mediecenter via NAS og en iMac, begge køre på en plex klient, jeg opdager overhovedet ikke nogen af dine fejl.

Jeg kan spole, vælge undertekster, lyd format / kvalitet, og kapitler.
Når det fungerer med afspilning fra din Usb pind, så er det nok ikke dit Samsung "lort" det er galt med ;;)

Det kører fint når man f.eks. bruger Playstation Media Server v1.72 på Windows 7 :)
Ved tryk midt på touch pladen på remoten, dukker kontrol funktionerne til styring op og det fungerer fint :)

Ved ikke om det ka være noget med kompatibilitet mellem tv'et og Medietomb, noget med UPnP f.eks. - var det jeg ville tjekke op på i første omgang og du lyder til at ha tjek på det med ubuntu også - så der er nok ikke andet for, end at du må indstillingerne igennem endnu engang :)
Brugeravatar
Af DICKHILL
Først, tak for Jeres svar!! (:

Så det er altså måske Mediatomb der er skyld i det..
Jeg forstår så bare ikke hvorfor min PS3 godt kan spole og pause..
Jeg har også lige prøvet af afspille fra mediecentret på min mobil (HTC Sensation) og der spoler og pauser den også fint..
(Den kan så bare ikke afspille andet end .MP3 og .MP4)

Men må jo prøve at få sat noget andet op og se om det hjælper..
For har bare gået og tænkt at når andre enheder kan, så burde alle kunne..

Jeg kunne også lige starte med at glo config-filen igennem, for man skal hvert fald aktivere noget når der skal afspilles fra PS3..

Jeg melder lige tilbage når jeg ved mere! (:

Som en lille side-information, så skal TV'et tilbage i butikken.. (Eller hvert fald til reparation!)
For pt. kan jeg kun se 4 kanaler imens den optager på TV3+ og 1 af de 4 kanaler vises to gange..
(6'eren vises også på Discovery Channel uden lyd)
Så tilfreds er jeg hvert fald ikke.. /:
Brugeravatar
Af DICKHILL
RockMedØerne skrev:Når det fungerer med afspilning fra din Usb pind, så er det nok ikke dit Samsung "lort" det er galt med ;;)
Lige for at svare på den der...
Så tænkte jeg bare at det måske var en "smart" funktion for at mindske muligheden for brug af ulovlige medier...
Du løste jo det meste selv, så det var der ikke meget besvær i :)

Er iøvrigt kun på PVR der er beskyttelse på mod digital kopiering, jfr. dit andet indlæg,
Har selv søgt efter en metode til at omgås det, men har indtil videre ikke fundet noget på nettet, om der findes noget ved jeg ikke, men det er rimeligt komplekst at bryde krypteringskoden, da den er speciel for hvert enkelt tv ;;) Sidder jo mange kloge hoveder derude, så mon ikke en eller anden finder løsningen engang :)
Brugeravatar
Af DICKHILL
Njooh.. Men fik jo stadig et hint til hvad jeg skulle kigge på/efter.. (:

Jamen der kan man bare se..
Inden købet af TV havde jeg egentlig forventet at det var "læselige" filer der blev gemt, men alligevel ikke helt..
Netop grundet al den piratkopiering, osv...

Men at harddisken så er i et "ulæseligt" filsystem er jo ikke skide smart..
Det resulterer jo i at man skal have en til egne film og en til optaget...
Hvorfor ikke bare have brugt et "almindeligt" filsystem, lavet en mappe til optaget TV (og timeshift) med krypterede filer og så lade forbrugeren kunne bruges resten af disken til musik, film, osv...?

Hvad endnu værre er, er jo at når/hvis man så skifter harddisken, så kan man ikke få det gamle med over på den nye og er derfor tvunget til at have to "krypterede HDD'er"..

Så jo! - Lad os håbe på at der sidder en klog gut derude og forhåbentlig snart får knækket den lille sikkerhed! :D