Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Hej. Jeg har desværre rådet min svigerfar til at købe samsung 8-serie da prisen lå ca. 6.000. under den til tilsvarende Panasonic. Han har ikke de store forventninger og er derfor heller ikke direkte utilfreds, MEN det er jeg.

Billedet er ulideligt at se på. Der er ingen detaljer i f.eks. fødboldkampe. Jeg har prøvet at stille på det men det bliver næsten kun værre. Har forsøgt at følge guiden her på siden men synes aldrig den står for alvor skarpt. Jeg oplever heller ikke sortniveauet som prangende.
Jeg har aldrig været den store Samsung fan men til omkring 9000 for en 46" håbede jeg virklig at det var et scoop! og det er desværre ikke købt i Elgiganten så det kan ikke levers tilbage:(

Nogen der har erfaringer med f8005 og som kan genkende problemet?

IR-øjet virker, men kan ikke få tv-guide frem og tekst tv virker heller ikke. Det er TDC-tv (home-trio) kan det være problemet?

Håber virkelig i kan hjælpe
Hej

Jeg er selv ejer af dette tv, og jeg kan overhovedet ikke genkende de problemer som du blæser dem op til at være.

At IR-'øjet skulle være fejlbehæftet skal ikke udelukkes (ringe kvalitet?) det har jeg ikke selv været i gang med at bruge.

Men billedet på tv'et kan ændres utrolig meget, og ved den korrekte indstilling, burde billedet blive markant bedre end hvad du forlægger i dit oplæg.

Grunden til at din guide / teksttv ikke fungere kunne jeg forestille mig er pga. du sender signalet op via en tilhørende boks (scart / hdmi?). Hvis muligt skal den NATURLIGVIS kører via HDMI.

Jeg vil gerne sende dig de indstillinger jeg har sat mit tv op med, dette vil dog først blive senere i dag.
Mig bekendt vil TV-guide knappen på TV-fjernbetjeningen ikke have nogen effekt hvis du kører på en HDMI eller anden input port. Der skal du selvfølgelig anvende TDC home trio fjernbetjeningens TV-guide knap. Hvis den knap ikke virker må det være et Home trio problem, det er TV'et ikke herre over.

Forbindelsen til Home trio boksen skal være med HDMI ellers vil det klart give et visuelt forringet resultat.

Jeg har ingen erfaring med TDC home trio, men da signalet kommer via internet forbindelsen, kunne man måske forestille sig at bitraten falder hvis forbindelsen ikke performer optimalt og derved får man et ringere billede?
det er helt klart tdc hometrio den er galt med magen til lort skal lede langt efter , selve boksen er så ufattelig ringe kvalitet , det samme gælder med deres tdc plus de fupper folk med at det kan vise HD det er ikke i nærheden af den kvalitet , min bror havde yousee + med boks der var en masse sne på og noget af det værste kvalitet vi nogensinde har set han havde teknikker ude fandt frem til han ikke kunne gøre noget skiftet boksen det samme lort endte med min bror sendte lortet tilbage i hovedet på dem kom kortet i kort slot in på tvet og det flotteste billed jeg nogensinde havde set kom frem og det var altså samsung led tv da de lige kom frem , vi har home trio på arbejdet samme problem simpelthen for ringe kvalitet de fupper folk totalt og tager enddag dyreste pris i danmark oveni hatten for det , jeg vil råde dig til at finde noget andet istedet har også deres internet desvære igennem bolig foreningen så har ikke mange andre muligheder levere heller ikke hvad jeg betaler for , vil virkelig råde dig til at finde ud af alternativer så vidt mulig undgå tv boks fordi de fleste er intet værd de foringer mere end de gør godt ikke dermed sagt alle er noget lort , håber dig held og lykke med tv har selv plasma 50eren gt så ved hvor godt det kan blive med det rigtige signal , du må virkelig kunne se forskel hvis du har en bluray afspiller ps3 ? og smide avatar eller promethous på eller andre gode film i høj kvalitet tv billedet på hd kanaler skal jo gerne være op i nærheden af noget der minder om bluray det er de på mit , håber dig alt muligt held og lykke med dig tv og valg af tv udbyder og internet :)