Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af funch
Hej,

Som alle jo ved er UE46F8005 til salg hos Elgiganten til 9999. Indtil i dag også hos Hifiklubben. Dog har Hifiklubben trukket tilbuddet tilbage og har i stedet F7005 til 9500,-

Jeg vil helst handle hos Hifiklubben da jeg gerne støtter folk, som rent faktisk ved hvad de snakker om og føler jeg har bedre garanti hvis der er noget galt.

Er det dumt at "spare" 500 kroner, og tage modellen under eller bør man altid vælge 8005 overfor 7005? Skærmen skal i øvrigt puttes på Vogels Thin 345 og dreje 90 grader ud.
Af jones31
funch skrev:Hej,

Som alle jo ved er UE46F8005 til salg hos Elgiganten til 9999. Indtil i dag også hos Hifiklubben. Dog har Hifiklubben trukket tilbuddet tilbage og har i stedet F7005 til 9500,-

Jeg vil helst handle hos Hifiklubben da jeg gerne støtter folk, som rent faktisk ved hvad de snakker om og føler jeg har bedre garanti hvis der er noget galt.

Er det dumt at "spare" 500 kroner, og tage modellen under eller bør man altid vælge 8005 overfor 7005? Skærmen skal i øvrigt puttes på Vogels Thin 345 og dreje 90 grader ud.

OK hvis hifi klubben vidste hvad de snakkede om, havde de nok sagt du skulle købe ue46f8005 til de 9999,- kan jo overhovedet ikke betale sig andet. Så mon hifi klubben er presset og ikke kan levere tv'et mere :-)
Af funch
Skal lige siges, at Hifiklubben ikke rådede mig til at købe F7005. Kun at billedet er meget ens på begge modeller, hvilket vel egentlig nok er sandt nok.

Jeg vælger nok i sidste ende 8005, fordi det aldrig føles rigtig at gå et skridt ned af model-numre-listen. Synes bare det var interessant at høre om der overhovedet er nogen synlig forskel, eller om det i virkeligheden mest er designet som er forskelligt?
Af jones31
funch skrev:Skal lige siges, at Hifiklubben ikke rådede mig til at købe F7005. Kun at billedet er meget ens på begge modeller, hvilket vel egentlig nok er sandt nok.

Jeg vælger nok i sidste ende 8005, fordi det aldrig føles rigtig at gå et skridt ned af model-numre-listen. Synes bare det var interessant at høre om der overhovedet er nogen synlig forskel, eller om det i virkeligheden mest er designet som er forskelligt?
Der er en forskel, du for et bedre billed og bedre sort niveau på 8005.
Af Leviathan
jones31 skrev:
Der er en forskel, du for et bedre billed og bedre sort niveau på 8005.
Og hvor ved du det fra? På de sidste generationer har forskellene mellem serie 8 og 7 været minimale og alle været små ændringer på designsiden og måske enkelte features, men IKKE på selve billedkvaliteten.
Af kaspergb
Sidste års model var der også forskel på Billede da 7005 havde et billiger panel og det samme er gældende i år ud over at sort niveauet et blevet så meget bedre på 8005 pga de har fået meget mere styr på deres local/micro dimming i dette års model
Men hvis du tager en ue46 d8005 vs d7005 var det samme tv andet designe
Af funch
Så opsummering:
F8005 er et bedre tv, men kun begrænset forbedret på billede-delen?

Derudover er det mest kun designændringer. Hvor markant er sort niveau forskellene og er der forskel på betragtningsvinklen?
Af kaspergb
Jeg mener den har 3 gange så mange zoner i deres micro dimming system, hvilket gør kæmpe forskel på sort niveau samt på farverne.
Det vil sige at det er det nærmeste Samsung kan komme på et perfekt tv med deres teknik,
Jeg syntes det virket som om betragtningsvinklen var en smule bedre på 8005 men da det er et va panel vil der altid være et tab i forhold til et ips panel.