Tartaric skrev:Super god gennemgang - tak for det
Hvad med PC'en? Skal man mon ud og have det nyeste af det nyeste for at kunne trække det udstyr - synes ikke jeg faldt over det i den gode gennemgang.
Jeg er selvfølgelig klar over at den skal kunne trække spillet "it self" men kræver brillerne meget processor kraft?
Battle Field med sådanne briller - olalala
Mht. PC er det lidt svært at svare på. Nuværende dev kit er på kun på 1280x800 og stiller ikke store krav til PC'en. Det er ikke ligesom en 3D skærm hvor man jo skal kunne trække op mod 120 billeder i sekundet, 60 til hvert øje, i 1080p. På Oculus Rift er billederne til begge øjne renderet på samme skærm, på hver sin halvdel, og derfor kræver det kun 10-15% flere ressourcer end alm. gaming på en 1280x800 monitor, fordi der er lidt flere informationer i de to betragtningsvinkler der skal renderes.
Når der kommer en 1080p version af Oculus Rift, så vil det nok kræve 10-15% mere end tilsvarende spil på en standard 1080p monitor.
Der er dog også den forskel at alt under 45-50 fps (frames per second) er ganske forfærdeligt at se på i VR. Man føler nærmest man er blevet fuld eller er ved at få et ildebefindende når den kommer ned på under 40 fps. Så man skal nok regne med at der ikke må komme slow-downs i samme omfang som måske er acceptabelt på en monitor.
Jeg har selv testet på min egen maskine med et Geforce 670, og har ikke oplevet et eneste spil hvor der var problemer med slow-downs. Så et 660ti, 580, 670, 680, 7950 eller 7970, kan i hvert fald klare det hele p.t. og jeg vil næsten æde min hat på at de også kan det i 1080p uden problemer også. I hvert fald med nuværende titler.