Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madone59
Hej derude.

Jeg har lige købe et LG 47LA692V, men mangler 2 kanaler, Nat Geo HD og Disc Showcase HD.

Stofa er lev, gennem Svendborg Antenneforening.

Har lavet 2 x kanalsøgninger (auto) på 2 forskellige kort. Prøvede også kortet fra Hd optager, som har de 2 ovennævnte kanaler.

Stofa support kan ikke hjælpe. :((

Nogen gode ideer til løsning at problemet?

Kent
Af bleed_blue
Har du prøvet at indtaste følgende under kanalsøgning?

Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS
Af ClausC
Hejsa,
Har lige købt LG til os selv og et 42LM640T til svigerforældrene. Jeg havde ingen problemer med kanalerne på vores egen tilslutning, men hos svigerne gav tilslutningen seriøse problemer - især med de 2 kanaler du nævner.
Ved ikke om receiveren i LG'erne er relativt svag, men en billig Denver DVB-C boks kunne sagtens hente kanalerne på tv'et.
Efter lidt søgen på nettet, endte jeg med at skifte til skærmet splitter på loftet, samt afisolerede stikkene korrekt - elektrikere skal åbenbart bare have sat stikkene på (hvilket alene betød, at kanalerne blev tilgængelige - men ikke gode).
Den største effekt kom ved blot at skifte til godkendt kabel fra stikdåsen i væggen til tv'et og nu står alle kanaler perfekt.

Ved ikke om det kan betyde noget, men svigerforældrene bor tæt på den nye Lillebæltsbro, hvor det vælter med mobilantenner og sikkert også de nye 4G forbindelser som skulle give noget ekstra støj især på Stofa forbindelser.

Er ret sikker på, at det er kablingen, der skal kigges på .

hilsen
Claus

PS! kan ikke helt forstå, at Stofa ikke kan hjælpe. Jeg mener man kan få dem ud og måle for støj i forbindelsen for ca. 500 kr.
Af madone59
Hej
Tak for jeres indlæg.
Har fundet kanalerne, de lå på hhv plads 655 og 657.

Mht til Stofa-hjælp, udtrykte jeg mig lidt uklart. De kunne ikke hjælpe via tlf, men var villige til at sende tekniker.

Kent