Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tge
Har fået mit nye tv i fredags , det er godt nok et lækkert tv , men efter at det er kommet op at hænge , har jeg bemærket at kigger man ind på panelet fra siden , og flugter med overkanten , så kan man se at det buer eller krummer lidt (hele panelet)
det giver ingen problemer med billedet , men alligevel......

er der nogen af jer andre nybagte 55" ejere der har oplevet dette ?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Samme her - mit har også en meget svag krumning :)
Tror såmænd det er meget normalt for så tyndt et design, svært at få det 100% lige, når materialet er så let og tyndt ! Er heldigvis ikke den vej man ser tv fra og det har ingen betydning, ud over at man altså er bevidst om det :)

Jeg har næsten glemt det og nyder mit nye tv utroligt meget :)
Af tge
du har nok ret i at det er umuligt at undgå helt , jeg blev helt bange for at det var vægophængningen der havde skadet det , jeg magter næsten heller ikke at skulle slæbe det tilbage til fona og bokse med en ombytter :(
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Forstår så udemærket hvordan du har det - man vil jo gerne, at det er så perfekt som muligt, når nu man har investeret både tid og mange penge i det :) Er også altid selv helt svedt ved tanken om, alt det bøvl man ka få med en fejlbehæftet skærm ;;) Men har lært at hvis det bare er småting som ikke betyder noget, så lader jeg det være og forsøger at glemme det - man ved jo hva man har, men ikke hva man risikerer at få - ka jo være den næste skærm man får, er langt mere fejlbehæftet, så man reelt blir værre stillet O-O

Så med mindre fejlen er meget grel og ikke noget du ka leve med, så forsøg at glemme den ene lille detalje og nyd resten af tv'et :) Rigtig go' fornøjelse med et helt fantastisk tv :)
Af tge
du har helt ret , jeg må 'lægge' det væk :) og nyde mit tv , det er ultimativt det bedste OG flotteste jeg har både set og haft O_O
Af Rasmusdc
mit gamle D5005 buer især på midten, så reflektioner tydligt er distorted i tv´et, men selve panelet står 100% lige inde bagved, så har en følelse som om det kun er den glossy overflade.

ser det på mange tv, det er kun dem med en tyk "glas" plade, eller B&O som bruger en rigtig glasplade som er 100%

har accepteret det, det er kun om dagen, da jeg har vinduer direkte mod tv´et. det kan ses.
Af tge
Hmm , det snerper derhen af , at det nærmere er reglen end undtagelsen , jeg kan faktisk også se at overfladen forvrænger reflektioner et par steder , men det er ikke synligt i brug.

på det punkt var min 'gamle' 46D7005 fantastisk , der var intet at se , fuldstændig glat og plan.

mit problem er nok at tv'et hænger 10 cm fra terrassedøren , og man kommer derfor nemt til at kigge på langs af det og se det fra en forkert vinkel ;)