Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har længe ventet på at studietiden var ovre og at jeg endelig skulle få den første månedsløn for at købe et nyt tv. Noget der satte prikken over i'et var at Samsung 46F8005 var sat ned til 9999. Fantastisk!

MEN, jeg kom hjem med et Philips 47pfl6678s... til 8999.

Manden i butikken overbeviste mig om at billedet var bedre (specielt i meget lys stue) og at den havde en masse gode billedmæssige ekstra funktioner. Han sagde dog at smart-tv og 3d delen var bedre i samsung, men overbeviste mig om at i vores rum ville billedet være bedre på phillips... Jeg problematiserede de 700 hertz i philips vs 1000 hertz i samsung, men det sagde han ikke gjorde nogen forskel...

Er der nogen der har prøvet dette Philips? eller bare kan finde nogle anmeldelser?? Jeg kan ikke rigtig finde nogen informationer/tests om det.

Har jeg netop gjort det dummeste køb i mit liv?

Jeg er i krise... Hjælp.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er du tilfreds med billedet? Andet betyder næppe noget.
Christianrsc skrev:Jeg problematiserede de 700 hertz i philips vs 1000 hertz i samsung, men det sagde manden i butikken ikke gjorde nogen forskel.
Der havde han ret.
Christianrsc skrev:Er der nogen der har prøvet dette Philips? eller bare kan finde nogle anmeldelser?? Jeg kan ikke rigtig finde nogen informationer/tests om det.

Jeg gætter på, at PFL6678 er en variant af PFL6008 produceret (eller navngivet) særligt til Elgiganten.

PFL6008 har været på testbænken hos AVForums (link).
Af mowa
Christianrsc skrev:Jeg har længe ventet på at studietiden var ovre og at jeg endelig skulle få den første månedsløn for at købe et nyt tv. Noget der satte prikken over i'et var at Samsung 46F8005 var sat ned til 9999. Fantastisk!

Manden i butikken overbeviste mig om at billedet var bedre (specielt i meget lys stue) og at den havde en masse gode billedmæssige ekstra funktioner. Han sagde dog at smart-tv og 3d delen var bedre i samsung, men overbeviste mig om at i vores rum ville billedet være bedre på phillips... Jeg problematiserede de 700 hertz i philips vs 1000 hertz i samsung, men det sagde han ikke gjorde nogen forskel...

Er der nogen der har prøvet dette Philips? eller bare kan finde nogle anmeldelser?? Jeg kan ikke rigtig finde nogen informationer/tests om det.

Jeg er i krise... Hjælp.
Det er et tv i Philips' mellemklasse - der er også en 7-serie, en 8-serie og en 9-serie. At det skulle være bedre end det nok mest roste LCD-fjernsyn gennem tiderne, er nok ret tvivlsomt - for at sige det mildt.

Men du har nok gjort ekspedienten i Elgiganten glad - jeg formoder det er stedet du har handlet, de gør alt for at pushe Philipsfjernsyn, og de er revnende ligeglade med hvad kundens oplevelse bliver - det handler udelukkende om hvad de tjener mest på. Jeg ville utvivlsomt returnere det fluks, og få et F8005 i stedet - mens det stadig er til at få fat i til en rimelig pris.
Jeg er ved at pakke tv'et ud så har ikke tjekket billedet endnu. Det der undre mig er at jeg ikke rigtig kan finde noget information/test online omkring tv'et... Det kan være at det er ens med 6008 version. Det må jeg lige undersøge...

Det der undre mig er at et samsung tv med topkarakter skulle kunne blive overgået af et philips 6678 (måske 6008)...??

Jeg vil bare gerne sikre mig at jeg ikke om 3 uger opdager at tv'et underperformer på nogen måde i forhold til mine forventninger eller andre 2013 skærme i samme prisgruppe...
Nu har jeg læst mig frem til at philips 6678 versionen skulle være den samme som 7008, dog uden Ambilight x 3 (3 sider), men med Ambilight x 2...

Så det jeg egentlig efterspørger er erfaringer med philips 47pfl7008?? kontra samsung...
Af THM
Christianrsc skrev:Jeg er ved at pakke tv'et ud så har ikke tjekket billedet endnu. Det der undre mig er at jeg ikke rigtig kan finde noget information/test online omkring tv'et... Det kan være at det er ens med 6008 version. Det må jeg lige undersøge...

Det der undre mig er at et samsung tv med topkarakter skulle kunne blive overgået af et philips 6678 (måske 6008)...??

Jeg vil bare gerne sikre mig at jeg ikke om 3 uger opdager at tv'et underperformer på nogen måde i forhold til mine forventninger eller andre 2013 skærme i samme prisgruppe...
Skal ikke kunne sige om det underperformer ift. Dine forventninger.
Men vurderet udfra tests, så er både f8005, f7005, samt sony w900, som er den af de nævnte der har fået Bedst kritik, bedre lcd alternativer. Man kan også få panasonic st60 i 50" til 8000kr, som målt på billedekvalitet også fejer philips 6008 af banen.
Men hvis ikke du går op i at se kildematerialet som det er skabt, så er kan du sikkert nok blive tilfreds med det
THM skrev:Skal ikke kunne sige om det underperformer ift. Dine forventninger.
Men vurderet udfra tests, så er både f8005, f7005, samt sony w900, som er den af de nævnte der har fået Bedst kritik, bedre lcd alternativer. Man kan også få panasonic st60 i 50" til 8000kr, som målt på billedekvalitet også fejer philips 6008 af banen.
Men hvis ikke du går op i at se kildematerialet som det er skabt, så er kan du sikkert nok blive tilfreds med det
Tak for dit svar. Jeg har fundet frem til at det skulle være mere tilsvarende pfl7008 modellen end 6008. Men som dig er jeg også skeptisk med hensyn til performance i forhold til f8005. Jeg er ved at pakke tv'et ud og hvis ikke det er voldsomt imponerende kører jeg ind og bytter det med f8005...
mowa skrev:
Christianrsc skrev:Jeg har længe ventet på at studietiden var ovre og at jeg endelig skulle få den første månedsløn for at købe et nyt tv. Noget der satte prikken over i'et var at Samsung 46F8005 var sat ned til 9999. Fantastisk!

Jeg er i krise... Hjælp.
Det er et tv i Philips' mellemklasse - der er også en 7-serie, en 8-serie og en 9-serie. At det skulle være bedre end det nok mest roste LCD-fjernsyn gennem tiderne, er nok ret tvivlsomt - for at sige det mildt.

Men du har nok gjort ekspedienten i Elgiganten glad - jeg formoder det er stedet du har handlet, de gør alt for at pushe Philipsfjernsyn, og de er revnende ligeglade med hvad kundens oplevelse bliver - det handler udelukkende om hvad de tjener mest på. Jeg ville utvivlsomt returnere det fluks, og få et F8005 i stedet - mens det stadig er til at få fat i til en rimelig pris.

Nu er 6678 det samme som 7108 uden kamera og 3 sidet ambi, plus den i test har slået samsung 7 serie, men kan ikke lige se hvorfor man gør alt for kun og sælge philips. Jeg troede sjov nok det kun var samsung og LG elgiganten ville sælge. Det plejer Peter D jo og skrive :-)

Og hvor ved du fra hvad kunderne synes oplevelse er, hvem siger de ikke er tilfredse med det??? I expert der sviner man jo philips til nu, fordi man ikke kan sælge deres varer mere. Så nu bliver der satset på LG der.
jones31 skrev:Nu er PFL6678 det samme som PFL7108...
...som er en Elgigant-variant af PFL7008? 8)
jones31 skrev:Jeg troede sjov nok det kun var samsung og LG elgiganten ville sælge. Det plejer Peter D jo at skrive :-)
Hehe... ;)
Hej

Så er skærmen sat op. Okay, det er sgu et flot billede. Fin farvegengivelse og skarphed.

Jeg vil dog gå ud og kigge på samsung f8005 i morgen for lige at sammenligne de to. Den eneste grund til jeg stadig er i tvivl er fordi jeg ikke kan finde noget ekspert info om tv'et. Det er altid rart med lidt ekspert info(:
Af mowa
Christianrsc skrev:Hej

Så er skærmen sat op. Okay, det er sgu et flot billede. Fin farvegengivelse og skarphed.

Jeg vil dog gå ud og kigge på samsung f8005 i morgen for lige at sammenligne de to. Den eneste grund til jeg stadig er i tvivl er fordi jeg ikke kan finde noget ekspert info om tv'et. Det er altid rart med lidt ekspert info(:
Du kan ikke sammenligne noget som helst i to så vidt forskellige omgivelser, især ikke når F8005'eren formodentlig er sat til "butiksmode" og tæt på ulidelige indstillinger.

Du har købt det forkerte fjernsyn, du er blevet vildledt af en sælger som utvivlsomt vidste at F8005 er et bedre fjernsyn, men han narrede dig til at købe et han tjente meget mere på.
mowa skrev:
Christianrsc skrev:Hej

Du kan ikke sammenligne noget som helst i to så vidt forskellige omgivelser, især ikke når F8005'eren formodentlig er sat til "butiksmode" og tæt på ulidelige indstillinger.

Du har købt det forkerte fjernsyn, du er blevet vildledt af en sælger som utvivlsomt vidste at F8005 er et bedre fjernsyn, men han narrede dig til at købe et han tjente meget mere på.

Ingen tv står i butiksmode ved mig ihvertfald. Plus de fleste af tv'ene er kalibreret i butikken, så folk kan se, at det kan betale sig og indstille sine tv, så man for det optimale billed ud af sin skærm.