Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Ny bruger på sitet - håber I kan hjælpe mig. For to uger siden bestilte jeg et Samsung PS64E8005 hos Wupti, til en pris på under 16.000,- var det svært at sige nej til.
Havde læst masser af gode anmeldelser og ville gerne have en større skærm end det 40 tommers Samsung LCD vi havde stående før..

Men da jeg tændte det første gang, forsvandt vores internet forbindelse (Vi aTDC ADSL - Sagem routeren). Troede først at det var en tilfældighed, men nej, hver gang jeg slukkede for TV'et kom forbindelsen tilbage. Der var fin forbindelse til vores Airport, men intet internet!!

Jeg ringede til TDC, som sagde at det måtte være en fejl på TV'et, som gjorde at det afgav for meget elektromagnetisme.. Ringede til Samsung, som aldrig havde hørt om problemet før, men gerne ville sende en tekniker ud og kigge på det. Aftalte dog med Wupti at de ville få det retur og sende mig et nyt af samme model i første omgang. Ikke nemt at sende 64 tommer frem og tilbage, især ikke når man bor på anden sal..

Idag kom det nye TV så endelig, så tændte det med ærefrygt - men nej, præcis det samme sker igen:-( Er ved at blive sindsyg...

Så nu kan jeg konkludere at det må være Samsungs Plasma'er og TDC's routere der ikke har det godt sammen, og ikke et enkelt defekt TV.

Routeren står bag en sofa 3-4 meter fra TV'et, de er ikke i samme strømstik. Har sat ferrite core på strømkablet, som anbefalet i manualen.
Har endda prøvet at trække strøm til TV'et fra et stik i et helt andet rum. Har også prøvet at dække routeren til med sølvpapir, intet virker..

Har kun kunnet finde et enkelt lignende eksempel på nettet - vist et Panasonic Plasma i Australien, så åbenbart ikke et udbredt problem (Og han endte med at sende TV'et retur)

Men er der nogen her på Flatpanels der har prøvet noget lignende og som kan hjælpe mig?? Vil jo gerne beholde TV'et (Dejligt stort og flot billede, dog lidt buzzing), men vil også gerne kunne bruge vores internet. Og uden internet er det ikke et særligt SMART TV!

Er den fjerde fladskærm vi har prøvet at have stående i stuen, og der har aldrig tidligere været problemer med nettet (Var dog LCD skærme)..
Vi oplever ind imellem det samme med vores PS64D8005. TDC routeren et godt stykke fra tv'et, men telefonkablet fra vejen går lige forbi vores væg hvor tv'et hænger. Jeg har prøvet at lave ekstra afskærmning på kablet - Uden held. Jeg ved stadig ikke om TV'et forstyrre kablet eller routeren (selvom denne sidder i ca 5 meter væk fra tv'et, i en anden længe på gården)
Jeg ville nok overveje at låne en anden router og se om det samme sker hvis du nu afbryder trådløs på TDC routeren.
Er TV'et forbundet til routeren? Hvis det er forbundet med kabel kan du jo prøve at sætte feritkerner på det kabel.
Du kan også prøve at sætte feritkerner på telefonstikket som går ind i routeren.
Det er alt sammen mere eller mindre gætterier fra min side, men det burde være værd at prøve.
Højfrekvent støj fra bla. Tv, er kendt for at kunne forstyrre Wifi router frekvenser, det der lyder dog til at høre under de mere ekstreme tilfælde ! Ville prøve at tilslutte tv'et i et rum længere væk fra Sagem modemet og se om det evt. løser problemet - så er problemet da indkredset om ikke andet og så har du ligesom noget, at arbejde videre ud fra :)
Tak for hurtige svar. Prøvede flere ting igår aftes, bla. ferrit kerne på telefonkablet, og rykkede routeren ind i andre rum, det ene ca. 7 m væk (Begge gange i to andre telefonstik). Det er kun forbindelsen ind i lejligheden (Eller selve routeren) den er gal med, har fin wifi forbindelse, bare ikke noget internet, når jeg tænder TV'et..

Har også prøvet at kabel direkte fra router til TV - samme resultat..

Prøver at ringe til Samsung support idag, måske de har et bud.. Men kan jo ikke være rigtigt at man skal have ny telefonforbindelse, pga. et TV:-(
Noget ku godt tyde på at det er telefon netværket, der blir forstyrret af højfrekvent støj, sådan som du beskriver det !

Har du et telefon kabel som ligger tæt på tv'et et eller andet sted - evt. på loftet lige over tv'et ? Telefon kabler er jo forholdsvis ubeskyttede mod den slags HF støj og går det i et eller andet sted, så har du jo balladen rundt i hele dit telefon kabel system, hvilket det du har prøvet dig frem med jo også indikerer :)
Hej, det var da godt at få bekræftet af jeg ikke er den eneste med det problem.

Jeg har haft mit UE46F6505 i 4dage nu og har siden jeg satte det op haft udfald på mit internet meget ofte, som jeg ellers ikke har oplevet tidligere.
I dag begyndte jeg så at mistænke tvet da det er det eneste nye der er sket. Har haft afbrudt wifi forbindelsen helt til min router og kørt med netflix via apple TV og har endnu ikke mistet internetforbindelsen.

Jeg har lige som dig TDC VDSL router :/. Tror næsten de må få tvet tilbage satme skod at det sådan kan lægge en netforbindelse ned.