Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nikkelsen
Synes det er en vildt aggresiv prisføring de kører. Hvordan kan det være de vil sælge den så billigt i forhold til sidste års 8-serie?
Af janbau
Godt spørgsmål ? LG Priser er også faldet meget ? . Måske de allerede nu har for mange på lager p.g.a. svigtende salg . ?
janbau skrev:Godt spørgsmål ? LG Priser er også faldet meget ? . Måske de allerede nu har for mange på lager p.g.a. svigtende salg . ?

Er der også en grund til de gør. der er jo altid en grund til man smadre priserne i bund.
Af mowa
jones31 skrev:Til de interesseret så er den lige smadret i pris.

link fjernet af moderator
Den er vel bare justeret lidt ind efter markedspriserne andre steder i verden. I USA kunne man få 55" F8000 for ca. halvdelen af prisen i Danmark. Knap et par uger før der skete mirakler med F8005-priser, skrev jeg til markedschefen for Samsung i Danmark, og antydede blandt andet at Samsung så ud til at styre priserne hos forhandlerne, og at det måtte være en god sag for aviserne - og aldrig er de nye modeller faldet så hurtigt i pris. Det er ganske givet en tilfældighed, men jeg bryder mig alligevel om tanken. ;)
når man skriver i sin annonse at man "vil være billigst" så forpligter det til en god del (ja, jeg ved de ikke er billigst på alt)
jeg tror nu ikke en tilfældig mail til markedschefen i samsung har den store effekt på prisen hos wupti, elgiganten eller hifi klubben.
markedet er benhårdt, nok det værste på 10 år, og tror vi vil se flere små forhandlere gå konkurs de næste 3-5år, om udviklingen fortsætter i samme trend.
Tror ikke vi har set det sidste av "vanvittige priser" ;)
Så mangler vi bare, at Panasonic Centre rundt om i Danmark ser lyset og får nogle af deres vanvittige høje priser på de nye plasma TV reguleret ned O_O

Mange af dem har nok ikke indset, at de ikke har et eksistensgrundlag, hvis Panasonic skruer ned for produktionen af plasma TV, eller helt stopper. Der vil selvfølgelig stadig være et marked for brugte og ældre plasma TV, men det kan alle Panasonic Centrene vel ikke leve af.

Vi skriver snart juli måned, men de benytter stadig introduktionsprisen på TX-P55VT60Y i Panasonic Center Rødovre: http://www.panasoniccenter.dk/produkter ... 60y-55.htm
Senest rettet af Cocktail 20 jun 2013, 16:11, rettet i alt 1 gang.
Synes det er en vildt aggresiv prisføring de kører. Hvordan kan det være de vil sælge den så billigt i forhold til sidste års 8-serie?
Primært skyldes det nok en kamp om markedsandele, fra de producenter der endnu ikke har 4K skærme klar til markedet - Sony har jo lige smidt en 4K skærm på markedet og fået alles øjne til at rette sig mod dette produkt - vil tro at det til dels er det, der har sendt LED og Plasma skærme ud i et kraftigt fald ;;) Men fint nok for os forbrugere - mere af samme slags :)
Af mowa
Nauticay skrev:når man skriver i sin annonse at man "vil være billigst" så forpligter det til en god del (ja, jeg ved de ikke er billigst på alt)
jeg tror nu ikke en tilfældig mail til markedschefen i samsung har den store effekt på prisen hos wupti, elgiganten eller hifi klubben.
markedet er benhårdt, nok det værste på 10 år, og tror vi vil se flere små forhandlere gå konkurs de næste 3-5år, om udviklingen fortsætter i samme trend.
Tror ikke vi har set det sidste av "vanvittige priser" ;)

Det er længe siden at det var de enkelte butikker/kæder der stod for tilbud - det er 100% styret af grossisterne i dag, det er ikke uden grund at når et produkt er på tilbud i en butik, er det også (ofte) på tilbud i en anden butik.
det er jeg så slet ikke enig i. Har arbejdet i branche i 15 år nu og så langt er det ingen leverandører som bestemmer priserne i butik eller på net.
Forburgerne i dag er så prisbevidste at de handler der hvor det er billigst. Men ja, de store kæder forpligter sig til et vis volume fra de forskellige leverandøre.... kan de salget svigter, må kæderne gør greb, altså sætte ned priserne for og opfylde aftalen.
Men er selv overrasket over de allerede lave priser.
På elgigantens hjemmeside er der 2 forskellige f8005, der er den som til sidst hedder xxe og så er der også en som hedder bun?
hvad er forskellen?
her til morgen kan jeg ikke finde den som hedder bun til sidst på deres hjemmeside men har det noget med at den ene ikke er en skandinavisk model?
er det bedre og gå en tur i hifiklubben og købe det i stedet for elgiganten?